Europako Batzordeak ezarri nahi zuen Euro 7 araua indarrean jartzeko epea atzeratzea txalotu du Arantxa Tapiak: "Lehenago edo beranduago hartu beharreko erabakia zen".
Asteartean Europar Batasuneko industria ministroek erabaki garrantzitsua hartu zuten, automobilgintza industriari eta klima larrialdiari eragingo diona: Euro 7 araua indarrean jartzeko epea atzeratuko dute, autoen kutsadura atmosferikoa murriztea helburu duena.
Ibilgailu arinen kasuan 2025. urtetik 2027ra eta astunen kasuan 2027tik 2029ra malgutu dute epea. Horrek esan nahi du, 2034ko abenduaren 31ra arte saldu ahal izango direla Euro 7 araua betetzen duten autoak, eta horietako askok XXI. mendearen bigarren erdialdera arte jarraituko dutela errepideetan.
2034ko abenduaren 31ra arte saldu ahal izango dira Euro 7 araua betetzen duten autoak, eta horietako askok XXI. mendearen bigarren erdialdera arte jarraituko dute errepideetan
Automobilgintzako lobbyak presio handia egin du araua atzeratzeko, eta horrekin batera erakunde eta gobernuek ere bai. Eusko Jaurlaritzako Ekonomia Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburu Arantxa Tapiak agerraldia egin du asteartean bertan, erabakia baloratzeko, eta aitortu du "aktibo" egon direla norabide horretan presioa egiten, Europako beste eskualde eta Espainiako Estatuko beste erkidego batzuekin batera.
"Nolabait, Europari aipatu diogu zer garrantzitsua den sektorea hainbat tokitan eta desindustrializazio bat eman zitekeela; hori guretzat onartezina dela. Hor oso aktibo egon gara", esan du Tapiak.
Sailburuaren aburuz, "oreka konplikatua" da industria eta enplegua mantentzea eta isurketak murriztea; baina "teknologiaren eta ikerketaren laguntzarekin" biak lortu daitezkeela adierazi du: "Gutxiago kutsatuko duten automobilentzako bioerregaiak lortzeko bidelagunak dira".
Era berean, auto elektrikoentzako bateriak ekoizteko Basquevolt proiektua eta EAEn garatzen ari diren beste proiektu batzuk ere aipatu ditu Tapiak.
Europa barruan hegaldiak hartzea trenez bidaiatzea baino 26 aldiz merkeagoa izan daiteke, 31 herrialdetako 142 ibilbidetan oinarritutako Greenpeaceren ikerketa baten arabera. Hegaldien zerga pribilegioei egotzi die desparekotasuna, eta trenbidea merketzeko neurriak eskatu ditu.
Erabilera bakarreko plastikoen ekoizpenari eta erabilerari jarri nahi dizkiete mugak bereziki. Plastikoaren ekoizpena bikoiztu dute mende hasieratik, eta igoera horren arrazoia erabilera bakarreko plastikoak dira nagusiki.
The Lancet aldizkariak argitaratutako ikerketa batek eman du datua eta ohartarazi du plastikoaren ekoizpenak osasunean eragina duela bere ekoizpen prozesu osoan eta gazte zein helduei eragiten diela. Gehitu du 1950tik 200 aldiz biderkatu dela plastikoen ekoizpena.
220 milioi tona plastiko sortzen ditugu munduan eta %10a soilik birziklatu. Zifra hori, gainera, hamar urtez jarraian ez da aldatu. Iaz zabor plastiko horren herenak gaizki kudeatzeagatik gure inguruko bazter, erreka, itsaso eta atmosferan bukatu zuen. Greenpeacek salatu... [+]
220 milioi tona plastiko sortzen dira munduan eta %10a soilik birziklatzen da, zifra hori hamar urtez mantendu da bere horretan. Hainbat talde ekologistek salatu dute egoera uztailaren 3an, plastikozko poltsarik gabeko nazioarteko egunean.
EHUko Ekopol ikerketa taldearen datuen arabera, Bizkaia da Euskal Herrian ingurumen inpaktu handiena eragiten duen lurraldea, guztizkoaren %52 izanda. Euskal Herrian ingurumen-inpaktu handiena duten 25 industria-instalazioen artean, Muskizeko Petronor petrolio-findegia da... [+]
EAEko 1,3 milioi biztanlek Europar Batasunak 2030erako ezarri berri dituen mugak gainditzen dituen aire kutsatua arnastu zuten 2024an, Ekologistak Martxanek eginiko ikerketaren arabera.
Neurriak orain arte, A etiketadun eta etiketarik gabekoei eragiten zien.
Auzo elkarteak, herri mugimenduak eta ekologistak batu ziren asteazkeneko kontzentrazioan. Lantegien jardueraren amaiera itxaroten ari dira duela hamar urte.
Ekologistak Martxan taldeak ohartarazi ostean Donostiako Ategorrieta hiribide inguruan airearen kutsadura maila oso handia dela, udaletik zalantzan jarri dute erabilitako metodologia eta adierazi dute errepide horretan dagoen estazio ofizialaren datuak hartu behar direla... [+]
Donostiako Zurriola Haur Hezkuntza, La Asunción eta The English School ikastetxe inguruak eta Bilboko Kontxa Eskola eta Calasancio-Escolapios dira nitrogeno dioxidoaren muga legala gainditzen dutenak, Ekologistak Martxanek hainbat eskola ingurutan egindako azterketaren... [+]
Europan kutsadura maila aztertzen aritzen den Toxicowatch erakundeak egindako ikerketaren emaitzak dira. Erraustegia martxan jarri aurretik egin zituzten lehen azterketak, eta ondoren 2024ra arteko laginak aztertu dituzte. Iazko laginen emaitzak dira honakoak.
Giza-katea antolatu du Subflubiala ez! plataformak eta hitzordua Artaza-Romo Institutuan jarri du gaurko 18:00etan. Bizkaiko Foru Aldundiak Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) aldatzea du helburu eta horrelakorik ez du onartzen plataformak.