Ingalaterrak erakutsi ditu hezkuntza utzikeriaren ondorio tamalgarriak

  • Erretiroa hartzekotan den Ingalaterrako belaunaldiak irakurtzeko gaitasun hobea dauka, baita oinarrizko aritmetika maila egokiagoa ere, lanean hasteko adinean diren gazteen aldean.


2013ko urriaren 09an - 00:00
Azken eguneraketa: 2015-02-26 13:37:33
Ingalaterrako gazteek euren gurasoek baino emaitza txarragoak ateratzen dituzte irakurmen eta aritmetika gaitasunetan.

Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeak (ELGA) egindako ikerketa baten berri ekarri zuen atzo The Guardian egunkariak. Txosten horrek erakusten duenez, herrialde garatuen artean Ingalaterra da oinarrizko hezkuntzan horrelako atzeraldia bizi duen bakarra. Adibidez, Frantziak, Espainiak eta Italiak dute heldu guztiak kontuan hartuta irakurmen maila apalena, baina heldu gazteenen artean denek hobetzen dute emaitza.

Aldiz Ingalaterran, 55-65 urte bitarteko helduek oinarrizko irakurmen hobea dute 16-24 adin tarteko gazteek baino, baita zenbakiekin oinarrizko ariketak egiteko gaitasun handiagoa ere. ELGAren ikerketak erakusten duenez, 24 herrialdeko sailkapenean Ingalaterrako gazteak 22. postuan daude irakurmen mailan eta 21. gaitasun aritmetikoan.

Albisteak berehala ekarri du Ingalaterrako Gaitasun eta Enpresarako Estatu Idazkariaren erreakzioa. Matthew Hancock kontserbadorearen ustez, “hauek laboristen haurrak dira, laboristen gobernupean heziak eta indarka aberetuak itxaropen gutxiko dieta batekin”. Elkarri errua botatzen hasita, laboristek gogorarazi dute 1997tik 2010era bitartean eskoletako emaitzek gora egin zutela.

Polemika alderdikoietik harago, ELGAk ohartarazi du Ingalaterrako hezkuntzaren egoerak txarrera egingo duela gazteen gaitasunak hobetzeko “ekintza esanguratsuak” abian jartzen ez badira.

Chris Husbands Hezkuntza Institutuko zuzendariaren hitzak ere jaso ditu The Guardianek: “Hau ez da azken bost urteetako problema. Ez da azken 15 urteetako problema. Ez da koalizio gobernuaren problema. Ez da laborismo berriaren problema. Ez da Thatcherren gobernuaren problema. 30 urtez etengabe, behin eta berriz, maila apalenen gaitasunak hobetzen huts egin izana da problema”. 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Nola landu desirak, aniztasun sexuala edota identitatea 12-18 urteko ikasleekin?

Gorputzak, identitateak, desirak, justizia soziala, ahalduntzea eta memoria: sei arlo horien bueltako unitate didaktikoak kaleratu dituzte, DBH eta Batxilergoko ikasleekin lantzeko. LGBT+ pertsonen testigantzak, diskriminazioa eta aldarrikapenak oinarri, “armairuan... [+]


2024-04-28 | Edu Zelaieta Anta
Duda-muda

Ramadana bukatzear zela sortu zen zalantza irakasleen artean: familia musulmana duten ikasle batzuek adierazia zuten, ramadanaren amaieraren ospakizuna zela eta, ez zirela egun horretan joanen gelara. Ekintza horren bidez –aipatu zuen irakasle batek– argi gelditzen... [+]


EHUk harremanak hautsiko ditu Palestinako sarraskia gaitzesten ez duten Israelgo unibertsitateekin

EHUko Gobernu Kontseiluak adierazpena onartu du, Palestinaren alde eta Gazako sarraskiaren aurrean. Hainbat konpromiso hartu ditu, besteak beste, boluntariotza programa bat martxan jartzea, errefuxiatuen arreta zabaltzea eta giza eskubideen inguruko gogoeta sustatzea. Harreman... [+]


Neskak eta ikasketa zientifikoak: 6 urteetatik unibertsitatera bitarteko harreman gatazkatsua

Neskek gaitasun matematiko eta zientifikoekiko txikitatik duten pertzepzio, autopertzepzio eta bizipenen eraginez, zientzia arloko ikasketei muzin egin eta bestelako karrerak aukeratzen dituzte. Hala dio ikerketa berri batek.


Eguneraketa berriak daude