EAEn ikastetxe bakoitzak erabakiko du ikasleen ebaluazioa

  • Azken hiruhilekoan ebaluazio espezifikoa egitea edo urte osoko ebaluazio integratua egitea EAEko ikastetxe bakoitzaren esku utzi du Eusko Jaurlaritzak, baita eduki funtsezkoak zein diren zehaztea ere, ikastetxeen autonomia hizpide hartuta. Azken kalifikaziorako, dena den, lehenengo bi ebaluazioak hartuko dira oinarri (eskola presentzialean ikasleak izandako bilakaera, alegia), eta Hezkuntza Ikuskaritzak onartu beharko du ikasleren batek errepikatzea. Errefortzuez eta ikastetxeetarako itzulerarako irizpideez ere mintzatu da Hezkuntza sailburua.


2020ko apirilaren 22an - 13:36
Kazetaritza independenteak herritarren babesa du arnas

EAErako ikasturte amaierako plana aurkeztu du Cristina Uriarte Hezkuntza sailburuak eta planak protagonismoa eman die ikastetxeen autonomiari, ikasturte amaierarako eduki funtsezkoak zein izan behar duten ere ikastetxe bakoitzak erabakitzeraino: “Ikastetxe bakoitzean, dagokion irakasle-taldeak edo departamentu didaktikoak lehentasuna emango die ikaskuntza-helburuei, edota egokitu egingo ditu, curriculuma emateko egungo baldintzetara; eta argi eta garbi adieraziko du zein diren lorpen-adierazle berriak, ikasturte honen amaierako ebaluazioan kontuan hartuko direnak. Zuzendaritza-taldeak eta erreferentziazko ikuskatzaileak bilerak izango dituzte maiatzeko lehen hamabostaldian, eta bilera horietan ikastetxeak proposatutako ebaluazio-prozesua aztertu, baloratu eta legitimatuko da”.

Ebaluatzeko bi aukera jarri dizkie mahai gainean ikastetxeei: batetik, hirugarren ebaluazio espezifiko bat egitea, hirugarren hiruhilekoan helburuak eta gaitasunak lortu al diren baloratzeko (ikastetxe bakoitzak erabakiko du ebaluazio hori nola egin, aurrez aurre, azterketa bidez, lanak eginez…). Bestetik, amaierako ebaluazio integratua egitea, eta ez presentzialki eman diren klaseak gehitzeko balioa izatea.

Dena den, Uriartek azpimarratu du eskola presentzialak bertan behera gelditu zirenean ikasturtearen bi heren emanak zeudela dagoeneko eta “irakasleek nahikoa informazioa badutela ikasleen bilakaera ebaluatzeko”; lehen bi ebaluazio horiek izango dira oinarria, azken kalifikaziorako. “Ikasleek errepikatzea ez dadila izan konfinamenduak eragindako desorekaren ondorio”.

Aurrez aurreko hezkuntza-jardueran zeuden bitartean aurreikusitako helburuak lortu ez dituzten ikasleen kasuan, “ikasturteko azken hiruhilekoan helburu horiek lortzeko egingo da lan”.

Errepikatzea Ikuskaritzak onartu beharko du

“Irakasle-taldeak uste badu gutxieneko helburuak lortu ez dituen ikasle batentzako hezkuntza-neurririk egokiena ikasturtea errepikatzea dela, ikasle horren txosten indibidualizatua egin beharko du, neurri hori hartzeko arrazoiak adierazita”. Hezkuntza Ikuskaritzaren ardura izango da errepikapenak konfinamenduarekin zerikusirik ez duela bermatzea.

Oporretan eta irailean, errefortzua

Bai ikasturte honen amaieran, bai hurrengoaren hasieran errefortzuak aurreikusi ditu Uriartek. “Arreta berezia eskainiko zaie online prestakuntzarako aukerarik izan ez duten ikasleei, desabantailan egon ez daitezen. Gomendagarria da, oro har, udako oporretan indartze- edo errekuperatze-lanak agintzea. Irailak indartze-izaera argia izango du”.

Ikastetxeetarako itzuleran nork du lehentasuna?

Agertoki ezberdinak aurreikusi ditu Jaurlaritzak, pandemiaren bilakaerari lotuta beti ere. Itzulera horretan, lehentasuna 4. DBH eta Batxilergoko 1. eta 2. mailako ikasleek izango dute eta horiek ikasturte honetan aurrez aurreko eskoletara bueltatzea aurreikusten du Hezkuntza sailburuak. “DBHko 4. mailaren eta Batxilergoko 2. mailaren kasuan, ikasleek titulu ofizial bat lortzen dute, eta Batxilergoko 1. mailan, ikasleek prestakuntza handia behar dute Batxilergoko 2. mailara igaro aurretik”.

Lanbide Heziketari dagokionez, lehen mailetako ikasleak itzuliko dira ikasgeletara. 2. mailako ikasleak enpresetara itzuliko dira. Hori egingarria ez balitz, online eta aurrez aurreko prestakuntza-sistema misto berri bat eskainiko zaiela azaldu du sailburuak, salbuespen gisa.

Uriartek ez du argitu zein irizpide hartuko liratekeen kontuan itzulera horretan, ikasle kopuruari, distantziari eta abarri dagokionez. Osasun sailak adierazitako irizpideak jarraituko dituztela esan du.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Ekaineko zurrunbilotik

Kooperatibismo bat komunitateari begira UEUko topaketek, komunitatea ahaldundu eta lurraldeetako beharrei erantzuteko tresna direla gogorarazi ziguten. Halaxe da, bai, baina ekaina ez da kooperatibetan idealizaziorako garai egokiena, ez behintzat kooperatibetako kudeaketa... [+]


EHUn kitxuaz, komunitate indigenen erresistentzia aldarrikatzeko

María del Cielo Galindo Puyalek EHUn Master Amaierako Lana aurkeztu du ostegunean, ekainaren 26an. Galindok kitxuaz hitz egin du epaimahaiaren aurrean, Boliviako emakume indigena meatzarien parte-hartze politikoaz. Lana kitxuaz eta gaztelaniaz idatzi du, eta bere anaiak... [+]


Lanbide Heziketa euskalduna, noizko?

Zergatik eskaintzen dira Lanbide Heziketako hainbeste ziklo erdara hutsean EAEn? Zergatik jarraitu behar dituzte ikasketak gaztelaniaz ordura arte D ereduan euskaraz aritu diren ikasle andanak? Lanbide Heziketa euskalduntzeko behingoz plan estrategiko bat gauzatu dezala eskatu... [+]


2025-06-24 | Euskal Irratiak
Laida Mugika
“Espero dugu datorren urtean halakorik egin beharrik ez izatea, eta errektoretzak neurriak hartzea”

Errektoretzaren erantzun ezan, ehun bat irakaslek berriz eskainiko diete ikasleei ahozko froga euskaraz pasatzeko aukera. Guraso elkarteek ere bat egin dute ekimenarekin, errektoretzaren inplikazioa eskatuz.


Beskoitzen ikastola eraikitzeko lursaila eskuratu du Seaskak

Ikastola 2013an sortu zuten eta ondoko urtean jarri zuten prefabrikatu bat herriko etxearen lursail batean bertatik bideratzeko ikaskuntza. 2022an eraikin sendo bat eraikitzeko proiektua aurkeztu zuten, baina herriko kontseiluak ez zuen horrelakorik onartu. Gatazka gogorra egon... [+]


Aurten ere batxilergoko ahozkoa euskaraz pasatzeko aukera irekiko dute hainbat irakaslek

Ekainaren 23aren eta uztailaren 2aren artean iraganen da ahozko azterketa. Frantsesez pasa beharreko azterketa izanda, Seaskako, sail publikoko eta pribatuko irakasle batzuek publikoki jakitera eman dute euskaraz bideratzeko aukera eskainiko dietela ikasleei.


Umandi ikastolak 50 urte
Euskara, bizikidetza eta berrikuntza pedagogikoa ardatz

Gasteizko Umandi ikastola duela 50 urte sortu zuten hainbat familia aski ausartek –herri ekimena, orduan ere–, euskararen transmisioa ardatz hartuta. Mende erdia joan da, ikastola hazi egin da, belaunaldi berriak hezi ditu ez gutxi, komunitate baten erreferente ere... [+]


Begoña Pedrosa
“Berrikuntza egiteak prozesuan gorabehera asko dakar batzuetan, eta hala behar du”

Lanez lepo harrapatu dugun arren, eskuzabal hartu gaitu Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak; elkarrizketarako aurrez adostuta genuen denbora luzatzen utzi digu, luze jo baitu solasaldiak. Karguan urtebete egin duelarik, berrikuntzaz aritu gara Begoña Pedrosarekin,... [+]


Lanbide Heziketa Duala inplementatzeko modua “anabasa” eta “alegala” izaten ari dela salatu du hainbat irakaslek

“Lehenengo mailako ikasleek enpresetan egin dituzten praktikak existitu ez balira bezala jokatzeko eta notak aurreko sistemaren arabera jartzeko eskatu digute”, adierazi dio ARGIAri irakasle talde batek. Hori eta beste hainbat adibide eman dizkigute, azaltzeko modu... [+]


“Momenturen batean lortuko dugu antiespezismoa ofizialki hezkuntzako curriculumean txertatzea”

Animalia-etikaz mintzatuko dira EHUko ikastaroetako batean. Leire Morras Aranoak, ikastaroaren zuzendariak, hezkuntzan antiespezismoa lantzeko dauden hutsuneak eta aukerak nabarmendu ditu.


Inguma datu-base berritua aurkeztuta ekin die UEUk aurtengo ikastaroei

Udako Euskal Unibertsitateak hogei jardunaldi eta topaketa antolatu ditu ekainaren 11tik hasita hilabete batez, hausnarketari bide emateko eta "arnasgune akademikoa" izateko helburuarekin. Inguma datu-base berrituan unibertsitate mailako jakintza alor ugaritako ia 50.000... [+]


Lanbide Heziketa Dualaren “gezurra” salatu eta egoera aldatzeko eskatu du irakasle talde batek

Espainiako Lanbide Heziketaren legeak egoera larria ekarri duela iritzita, kezka nagusiekin manifestua idatzi du irakasle talde batek eta jasotako sinadurak aurkeztu dizkio Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako Sailburuordetzari. “Joan garen ikastetxe guztietan bat egin... [+]


Ikastetxeek sukalde propioa izatetik harago, funtsa eskola-jantokien kudeaketa eredua dela adierazi du EHIGEk

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak iragarri duelarik hainbat ikastetxe eta zonaldetan sukaldeak jarriko dituztela, EHIGE gurasoen federazioak dio gaur egun catering-enpresen esku dauden eskola-jantokietako eredua bera aztertzea eta bestelako kudeaketa bat bultzatzea dela... [+]


Gipuzkoako Eskola Txikiek “bizirik eta indartsu” daudela erakutsi dute Ezkio-Itsasoko festan

Ehunka pertsona joan dira jaialdira, haien artean Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburua, 60 milioi euroko inbertsioa iragarri duena Eskola Txikientzat.


2025-06-09 | ARGIA
Ordizian eskola segregazioa saihesteko neurri zuzentzaile nahikorik ez hartzea egotzi dio Arartekoak Jaurlaritzari

EAEko Hezkuntza Sailak egindako “balorazio oso positiboa” ezbaian jarri du Arartekoak ebazpen batean. Bere esanetan, “neurri irmoagoak” hartu ezean, Ordiziako eskoletan dauden zaurgarritasun eta hizkuntza desoreka arazoak konpontzetik “urrun”... [+]


Eguneraketa berriak daude