Filosofiaren eta etikaren alde


2022ko ekainaren 22an - 06:44

Aurreikuspen okerrenak ere gaindituz, Nafarroako Hezkuntza Departamentuaren curriculum zirriborroak Filosofiari gutxieneko eskola ordua ezarri dio. LOMLOEren ezarpenak Filosofia eta pentsamendu kritikoa indartzeko asmoa zuela uste bagenuen ere, harriduraz hartu dugu Nafarroako Hezkuntza Departamentuak egin duen legearen garapen-proposamena.

Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzari dagokionean, Balio Zibikoen eta Etikoen hezkuntza irakasgaiak astean ordubete baino ez du izango, ikasgaiak planteatzen dituen hezkuntza- eskakizunak betetzeko nahikoa ez den esleipena, eta, gainera, guztiz gutxietsia izatera kondenatzen duena. Beraz, Balio Etikoak ikasmaila guztietan eskaintzetik (1. eta 2. DBHn bi ordu astero) bi ikasmailetan soilik ematera pasako da, eta ordu bakarrarekin gainera.

Zaila bada ere aurresaten zer eragin izango duen lege berriak, akats pedagogikoa iruditzen zaigu Balio Etikoen orduak DBHko ibilbidetik murriztea. Balio etikoetan lantzen diren edukiak eta gaitasunak garatzea ezinezko egiten baitu Hezkuntza Departamentuaren proposamenak.

"LOMLOEren ezarpenak Filosofia eta pentsamendu kritikoa indartzeko asmoa zuela uste bagenuen ere, harriduraz hartu dugu Nafarroako Hezkuntza Departamentuak egin duen legearen garapen-proposamena"

Horrez gain, inguruko autonomia erkidegoetan, esaterako Euskal Autonomia Erkidegoan, Filosofia eta pentsamendu kritikoarekin loturiko berezko ikasgai berriak sortu dira, eta ikasgai horiek duintasunez emateko ordu kopuru minimoa bermatu da, hala nola, DBHko ikasturte guztietan Filosofia diziplinarekin loturiko ikasgaiak ziurtatuz: Balio Zibikoen eta Etikoen hezkuntza (1.DBH), Pentsamendu kritiko eta autonomoa (2./3.DBH) edota Filosofia (4.DBH). Gainera, Batxilergoko etapan ere apustu pedagogiko bera egin dute: Antropologia Soziala, Mundu garaikideko gatazkak eta gizarte-harremanak edota Psikologia bezalako hautagaiak proposatuz. Nafarroan ere, antzeko lege-proposamena nahiko genuke, Filosofiak ibilbide akademiko guztietan duen garrantzia handituz.

Hori guztia dela eta, dokumentu hau sinatzen dugun irakasleok honako hau eskatzen diogu Hezkuntza Departamentuari:

Curriculumaren helburuak gauzatu ahal izateko Balio Zibikoen eta Etikoen hezkuntza ordubetetik bi ordutara pasa dadila ikasgaiari duintasuna eta eraginkortasuna emateko. Ordu bete soilik duen ikasgai baten gabeziak nabarmenak baitira ikasleen beharrei erantzuteko eta curriculum helburuak aurrera eramateko.

Lehengo neurriarekin loturik, Hezkuntza Arreta Filosofia mintegiari esleitzea proposatzen da, ikasgai berri horrek izan ditzakeen helburuak Balio Etikoen baliokideak baitira. Arrazoimenean oinarritutako pentsamendu kritikoa, elkarbizitzarako eta berdintasunerako jarrera aktiboa edota erantzukizun etikoari benetako garrantzia eman nahi baldin badiegu, ikasgaia gaian prestakuntza duten adituek eskaini behar dutelakoan gaude.

Gaitasun kritikoaren ildoa ziurtatzeko Filosofia diziplinarekin loturiko ikasgaiek DBHn eta Batxilergoan duten presentzia areagotzea eskatzen dugu, ikasleek hautazko ikasgaien bidez gutxienez aukeren artean honako ikasgaiak izan ditzaten: Pentsamendu kritikoa DBHn, edota Antropologia soziala eta Psikologia Batxilergoan.

Batxilergoan Filosofia diziplinarekin loturiko ikasgaiei (Filosofia, Filosofiaren Historia eta Psikologia) gutxienez aurreko hezkuntza erreforman esleitutako ordu kopurua mantentzea.

 

* Idatzi hau Nafarroako 150 irakaslek sinatu dute

Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora

ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.


Eguneraketa berriak daude