Carnival Corporation itsas bidaiak antolatzen dituen munduko enpresa nagusiak Europako auto guztiek baino hamar aldiz sufre oxido gehiago igorri zuen Europako kostaldean. Espainia, Italia eta Grezia dira kutsadura hau gehien pairatzen duten herrialdeak.
Itsas bidaien turismoa etengabeko hazkundean dago, eta horrek eragin zuzena du kutsaduran. Izan ere, itsasoan nabigatzen duten hiriak dira, horrek dakarren gastu energetikoarekin. Faig Abbasov Transport & Enviroment elkarteko garraio-politiken zuzendariak adierazi duenaren arabera, ekologiaren inguruan politika guztiz kontraesankorrak burutzen ari dira Europan: “Hiriak diesel autoak debekatzen ari diren bitartean, ontziterian ez dute eskua hartu. Hauek bidaiarientzat eta hiritarrentzat biziki arriskutsuak diren kutsatzaileen kontzentrazio handiak sortzen dituzte; onartezina da”.
Sufre oxidoaren isurtze larriaz gain, nitrogeno oxidoaren isurtzea ere kezkatzeko modukoa da. Urte batean Europan pertsonen garraiora bideraturiko ibilgailuek sorturiko nitrogeno oxidoaren %15a itsas bidaien turismoak sortutakoa da. Norvegia, Grezia, Frantzia, Kroazia, Danimarka eta Maltako kostaldeetan, itsas bidaietarako ontziek bertako auto guztiek baino nitrogeno oxido gehiago igorri zuten.
Bartzelona, Palma Mallorcakoa eta Veneziako portuak dira turismo mota honek gehien kutsatzen dituen hiriak.
Itsas bidaien Euskal Herrian
Europa osoan bezala, Euskal Herrian itsas bidaien turismoa handitzen doa urtez urte. Udako denboraldia hasi da jada, eta Pasaiako portuak maiatzaren 29an jaso zuen lehena. Sea Cloud II ontzia ere berriz izango da Pasaiako portuan abuztuan. Bilboko Portuko Agintaritza etengabe ari da handitzen Getxon dagoen itsas bidaia ontzien terminala. Handitze hau dela eta, 2020an 60 eskala egingo dituzte mota honetako ontziek.
Turismorako itsasontziek benetan zenbat kutsatzen duten jakinda, eta Bilboko portuan ontzi hauen kopurua handitzen joango dela ikusita, Bilboko portua haien “konpromiso berdean” berresten da: “Bilboko Portuko Agintaritzak kalitate, prebentzio eta ingurumeneko kudeaketa-sistema integratu bat ezarri du, harremana duen interes-talde guztien eskaerak eta itxaropenak asetzeko” diote, baina Transport & Enviroment elkartearen ikerketa argitzaile honen aurrean erreakziorik ez dute publikatu oraindik.
Public Eye eta Unearthed Gobernuz Kanpoko Erakundeek eman dute gehiegikeria horren berri irailaren 23an plazaraturiko txostenean. Inportatzaileen zerrendan 93 herrialde ageri dira, eta horietatik hiru laurdenak diru sarrera txikiak edo ertainak dituzten herrialdeak dira.
Valle de Odietako epaiketa epaiaren zain geratu da ostiral honetan Iruñeko Justizia Jauregian akusatuek deklaratu eta akusazioek eta defentsak haien ondorioak azaldu eta gero. Ez da aldaketarik egon alde bakoitzak egindako eskaeretan.
Astearte honetan egin da Valle de Odietako makroetxaldearen aurkako epaiketa Iruñeko Justizia Jauregian. Epaileak ebatzi behar du ea 2021ean haien lur sailetan egindako isuri baten ondorioz, lur eremu horiek larri kutsatu zituzten ala ez, eta nork eragin zuen. Aditu... [+]
Plastikoaren kutsadura saihesteko azken gailurra porrot izugarriarekin amaitu da Suitzako Geneva hirian, abuztuan. Hori zuten bilatzen petrolio-herrialdeek, plastikoa milioika tonatan sortzen jarraitzeko. Birziklapena da beraien tekno-soluzioa, baina gero eta garbiago dago... [+]
Irailaren 2an hasi da epaiketa Iruñeko Zigor Arloko 2. epaitegian, ustez 2021ean makroetxaldeak haren inguruko lurrak minden hondakinekin kutsatzeagatik. Sasoi hartan Valle de Odieta makroetxaldeko administrazio kontseiluan ari ziren bost pertsona epaituko dituzte. ARGIA... [+]
Ikerketa batek ondorioztatu du adituek uste baino AMOC korrontearen kolapsoa egoteko aukera handiagoak daudela. Korrontean aldaketa handiek eta azkenengo kolapso batek euri tropikaletan eraldaketa handiak eragingo lituzke, Europan negu oso hotzak eta uda lehorrak izango... [+]
Europa barruan hegaldiak hartzea trenez bidaiatzea baino 26 aldiz merkeagoa izan daiteke, 31 herrialdetako 142 ibilbidetan oinarritutako Greenpeaceren ikerketa baten arabera. Hegaldien zerga pribilegioei egotzi die desparekotasuna, eta trenbidea merketzeko neurriak eskatu ditu.
Erabilera bakarreko plastikoen ekoizpenari eta erabilerari jarri nahi dizkiete mugak bereziki. Plastikoaren ekoizpena bikoiztu dute mende hasieratik, eta igoera horren arrazoia erabilera bakarreko plastikoak dira nagusiki.
The Lancet aldizkariak argitaratutako ikerketa batek eman du datua eta ohartarazi du plastikoaren ekoizpenak osasunean eragina duela bere ekoizpen prozesu osoan eta gazte zein helduei eragiten diela. Gehitu du 1950tik 200 aldiz biderkatu dela plastikoen ekoizpena.
220 milioi tona plastiko sortzen ditugu munduan eta %10a soilik birziklatu. Zifra hori, gainera, hamar urtez jarraian ez da aldatu. Iaz zabor plastiko horren herenak gaizki kudeatzeagatik gure inguruko bazter, erreka, itsaso eta atmosferan bukatu zuen. Greenpeacek salatu... [+]
220 milioi tona plastiko sortzen dira munduan eta %10a soilik birziklatzen da, zifra hori hamar urtez mantendu da bere horretan. Hainbat talde ekologistek salatu dute egoera uztailaren 3an, plastikozko poltsarik gabeko nazioarteko egunean.
EHUko ikerketa-talde batek dio Europako emisio-inpaktuaren %60 datorrela sektore energetikotik.
EHUko Ekopol ikerketa taldearen datuen arabera, Bizkaia da Euskal Herrian ingurumen inpaktu handiena eragiten duen lurraldea, guztizkoaren %52 izanda. Euskal Herrian ingurumen-inpaktu handiena duten 25 industria-instalazioen artean, Muskizeko Petronor petrolio-findegia da... [+]