Frantziako Gobernuak lehenetsi du Bordele eta Hendaiaren arteko bidea berritzea, LGV delakoa (abiadura handiko trena) bertatik ibil dadin baino.
Estatuko idazkari Emmanuelle Wargonek abendu honetan aditzera eman duenez, Frantziako Gobernuak “indarrean dauden bideak hobetzea eta AHTren berria abian jartzearen asmoa baztertzea”, lehenetsi du.
Trenbideen berritzea Bordeleko geltokiaren hegoaldeko inguruan hasiko lirateke 2019an. 490 milioi euro onartu du zeregin horretarako. Asmoa, Bordele eta Akize (Dax) arteko trenbideak egokitzea da lehen unean, eta gero Baiona eta Hendaiarainoko hobekuntzak obratuko lirateke. Guztira, bederatzi bilioi euro beharko litzateke.
Pirinio Atlantiarreko PSko David Habib diputatuak deitoratu du AHTren proiektua baztertu izana. Frantziako alderdi sozialistako diputatuaren kezken aurrean, Emmanuelle Wargonek hauxe adierazi zuen Parisko Legebiltzarrean: “Bordele hegoaldeko trenbidean dauden kolapsoak gainditzea da ezinbestekoa da, egoera jasaezaina baita. Ondoren, Akize eta Morcens (Dax-Morcenx) herrietako geltokien arteko instalazioak egokitzea dugu xede, baita segidan Baionako geltokia hornidura eta logistika handiko gunea bihurtzea”.
Baiona-Hendaiako trenbidea eta Hendaiako geltokia ere lan berriztatzaile hauen bitartez hobetuko lirateke, Estatuko idazkari Emmanuelle Wargoneren iritziz.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]