Nafarroako trenaren aldeko plataformak, Arabako Lautadako zein Arabako Haraneko trenaren aldeko plataformek eta RENFE eta ADIFen ordezkaritza duten sindikatuek landu eta aurkeztu dute proposamena. Adostutakoa aplikatuko balitz, ez lirateke Euskal Herrian "AHTko 250 kilometro eraiki beharko".
Nafarroa, Araba eta Burgosen trenbide-garraioaren aldeko akordioa aurkeztu da. Akordioa Nafarroako trenaren aldeko plataformak, Arabako Lautadako zein Arabako Haraneko trenaren aldeko plataformek landu eta aurkeztu dute. Horrez gain, RENFE eta ADIFen ordezkaritza duten sindikatuekin batera elkarlanean aritu dira, “akordio tekniko" bat bilatu baitute.
Ohar batean adierazi dutenez, akordioan agertzen den proiektua teknikoki egingarria da eta Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendaren Ministerioaren trenbide-politika berriarekin eta Europako trenbide-politikarekin bat etorriko litzateke. “Lotura arina eta eraginkorra bermatu ahal izango dugu, bai Atlantikoko ardatzarekin, bai Kantauri-Mediterraneoko korridorearekin baita Europako gainerako lurraldeekin ere.”
Orain arte lurraldean egitekoak ziren proiektuak baino epe laburragoa eskatzen duela eta inbertsio-kostu txikiagoa duela diote. “Akordioak dioena aplikatuko balitz Euskal Herrian ez ziren eraikiko AHTko 250 kilometro, hau da Burgos-Gasteiz, Gasteiz-Iruñea eta Iruñea-Zaragoza AHTko proiektuak bertan behera gelditu beharko lirateke”.
Arabaren kasuan, egungo geltokiak eta geralekuak mantentzea da asmoa eta zerbitzuak, maiztasunak, prestazioa eta abiadura handituko liratekeela azpimarratu dute. Gainera, lanpostuak sortzea eta trenbide-sektorearen barruan okupazioa berreskuratzea ere ekarriko luke, “krisiak eta iraganeko trenbide-politikek gogor zigortutako jarduera profesionala biziberrituz”.
Salgaien garraioari ere zuzenean erantzungo lioke trenak, “Arabako ekoizpen-lantegiekin eta industrialde garrantzitsuenekin loturiko trenbide-sare eraginkorra eta lehiakorra ahalbidetzen baitute”.
Oro har, trenbide-korridoreak honakoa ahalbidetuko luke: trazadura salgaiak garraiatzeko nahiz mota guztietako bidaiariak (eskualdekoak, distantzia ertain zein luzekoak…) mugitzeko erabiltzea, isolatutako gunerik utzi gabe hiriak eta industrialdeak lotzea, ekonomia aldetik bideragarria eta iraunkorra den azpiegitura izatea eta lurraldea azpiegitura lehiakorraz hornitzea.
Horregatik, akordioa sinatu duten sindikatuek ondorengo eskaerak egin dizkiote Espainiako Gobernuari eta Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioari:
1. Miranda eta Altsasu arteko trenbidearen egungo trazaduren egokitzea eta hobetzea.
2. Miranda-Altsasu korridorerako egungo trenbide-proiektuaren plangintza birbideratzea eta prestazio handiko trenak xede horretarako hobetutako eta egokitutako egungo korridoreetatik iristearen aldeko apustu garbia egitea.
3. Plangintza berri hau berehala gauzatzea, estatuko eta Europako trenbide-saretik isolatuta gera ez dadin.
4. Tren-zerbitzuak zabaltzearen aldeko apustu irmoa egitea, herriak, hiriak eta industrialdeak lotuz lurraldea egituratu ahal izateko eta tren bidezko salgaien garraioa handitzeko.
Era berean, Eusko Jaurlaritzari eta Arabako Foru Aldundiari ekimena babes dezaten eskatu diote, haien esku dauden eta egokitzat jotzen dituzten kudeaketak eginez eskatutakoa bete dadin, probintziaren etorkizunari eta interesen defentsari arreta jarriz.
AHT Gelditu elkartearen esanetan, AHTren obretan asteartean izandako heriotza bezalakoen atzean "esklabotza-baldintzak" eta "tratu arrazista umiliagarri eta iraingarriak" baino ez daude. Atxondoko Udalak gertatutakoa ikertu eta argitzeko eskatu du. AHTko obretan... [+]
Abiadura Handiko Trenaren kontrako plataformak astelehenean jakinarazi zuen Espainiako Gobernua eta Nafarroakoa egiten ari diren zundaketa kanpainak ez duela etenik. Izurdiagan eta Otsobin herri mugimenduak lortu zuen geldiaraztea legezkoak ez ziren eta baimenik gabe abiatu... [+]
Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]