Ipar Euskal Herriko AHTri buruzko azalpenak eman ditu Frédéric Cuvillier Frantziako Garraio ministroak Sud Ouest egunkariari eskaini dion elkarrizketan.
Euskal Herriari dagokionez, Bordele eta Dax lotuko dituen zatiaren exekuzioa orain hasi eta 2027an bukatzeko asmoa dauka Frantziak.
Horrekin batera, Dax eta Hendaia arteko zatia eraiki ahal izateko “ikerketa gehiago” egingo dituztela iragarri du Cuvillierek eta “beranduenez 2032rako” nahi dutela AHT Lapurdiren mendebaldeko herrira iristea (azken berriek 2030era arte atzeratu zuten eraikuntza eta ministroaren adierazpenek bi urte gehiago atzeratuko dela pentsarazten dute).
Cuvillierek gaineratu du Frantziako Gobernuak borondatea daukala Frantziako eta Espainiako estatuetako abiadura handiko trenak bat egiteko eta François Hollande errepublikako presidenteak prestutasun horren berri emango diola Mariano Rajoy Espainiako presidenteari azaro amaierako bilkura franko-espainiarrean.
Herritar askok eta zenbait hautetsik adierazi dute linea berri horren kontrako iritzia Le Pointek gaur gogora ekarri duenez. AHTren kostua gehiegizkoa dela argudiatzen dute aurreztuko duen denboraren aldean eta gaur egungo trenbide sarea berritzea nahiago dute.
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]