AHT ez dela beharrezkoa onartu arren, proiektuak aurrera jarraituko duela esan du Italiako Gobernuak

  • Italiako Gobernuak zilegitasuna eman dio NoTAV kanpainari, argitaratu berri duen txosten baten arabera. Onartu du abiadura handiko trena ez dela beharrezkoa egun lurraldearen ezaugarriak kontuan izanda. Hala ere, proiektuak aurrera jarraituko du.


2018ko martxoaren 02an - 10:36
Inoiz baino beharrezkoagoak dira eskuin muturraren gezurrei
aurre egingo dieten hedabide independenteak

El Saltok jaso du albistea eta txostenak hasierako aurreikuspenak behar bezala ez egin izana onartzen du. Gainera, duela hamar urteko ezaugarriak oinarritzat hartzea ez dela zentzuzkoa dio. “Duela hamar urte egin ziren ikerketak asmo onez eta Europar Batasuneko ikerketetan oinarrituz egin baziren ere, gauzak aldatu egin dira. Krisi ekonomikoak eragin zuzena izan du eta egun gizarteak beste lehentasun batzuk ditu. Garraioari dagokionez, jendeak segurtasuna, kalitatea eta eraginkortasuna nahi ditu. Hori dela eta, orduko azterketak gutxietsi gabe eta testuingurua asko aldatu dela kontuan izanda, inor ez da harrituko AHTaren proiektuak aurrera jarraituko duela baieztatzen dugunean.”

Noiz okertu ziren planak Turin eta Lyon arteko AHTan? LTF Lyon Turin Ferroviarie enpresak 1999an aurreikusi zuen bi hirien arteko merkantzia fluxua %100ean igoko zela 2000 eta 2010 urteen artean. Beste era batera esanda, hamar milioitik hogei milioi tona garraiatzera pasako zirela.

Mont Blanceko tunelaren itxierak eta tartean izandako zenbait istripuk, aurreikuspenak berrikusteko beharra areagotu zuten, izan ere, beste bideak itxita eta Frejuseko tunela bide eraginkorrena dela ondorioztatuta, bi hirien arteko lotura inoiz baino zuzenagoa zen. Bigarren ikerketa horretan Turin-Lyon arteko lineak Austriako edo Suitzako eskaerak erakarriko zituela kalkulatu zuten, inolako bermerik gabe. Hor dago lehen akatsa: 2005ean 8 milioi tona garraiatzen zituzten eta 2030ean 40 milioi tona izango zirela ondorioztatu zuten oinarri sendorik izan gabe.

Egun hiru milioi tona igarotzen dira Frejuseko tuneletik. Errepide saretik doan kopurua aintzat hartuta, hamahiru milioi tonako fluxua ematen da. Datuok NoTAV plataformarentzat oinarrizkoak izan dira euren borrokari sinesgarritasuna emateko.

Italiako Gobernuak Europar Batasunari egotzi dio errua; bere gain utzi du erantzukizun guztia eta atzera bueltarik ez dagoela dio, obrak ez badira hasi ere. Guztira 8.600 milioiko gastua izango du proiektuak. %40a Europar Batasunak jarriko du, Italiak %34,7 eta Frantzian %25,3. Hau da, Italiak 3.000 milioi euro xahutuko ditu beharrezkoa ez den proiektu batean, berak onartu bezala.

 

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Atxondon hildako langilea “diru-gosearen” biktima izan dela salatu du AHT Gelditu!-k

AHT Gelditu elkartearen esanetan, AHTren obretan asteartean izandako heriotza bezalakoen atzean "esklabotza-baldintzak" eta "tratu arrazista umiliagarri eta iraingarriak" baino ez daude. Atxondoko Udalak gertatutakoa ikertu eta argitzeko eskatu du. AHTko obretan... [+]


Gorka Ovejero, AHTren kontrako plataforma: “Zundaketen lana sabotajeen bidez oztopatzen ari omen dira, baina salaketarik ez da egin”

Abiadura Handiko Trenaren kontrako plataformak astelehenean jakinarazi zuen Espainiako Gobernua eta Nafarroakoa egiten ari diren zundaketa kanpainak ez duela etenik. Izurdiagan eta Otsobin herri mugimenduak lortu zuen geldiaraztea legezkoak ez ziren eta baimenik gabe abiatu... [+]


2025-05-07 | ARGIA
Euskal Herria Bizirik sareak kanpaldia egingo du Donemiliagan, “lurraren defentsa antolatzeko”

Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]


Badago lotura Euskal Yaren eta AHTren artean Nafarroan

Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]


AHTren atzerapena gaitzesteko gutuna bidali diote Europako Batzordeko Garraio Komisarioari Pradalesek eta Roussetek

EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]


AHTaren zundaketen aurkako ia bi urteko borrokaren balantzea

Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]


Espainiako Sustapen Ministerioa: “Ez dakigu Ezkioko lotunea oso bideragarria den”

Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.


PSNk AHTaren Gasteizko lotunearen alde egin du, Ezkiokoa ez dela “bideragarria” argudiatuta

"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.


2025-02-20 | Gedar
Gasteiz eta Burgos artean AHTa eraikitzen hasteko lanak, aurrera

2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.


AHT Hego Euskal Herrian: 15.000 milioi euroko inbertsioa Irunera abiadura handian iristeko?

Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]


Adifek dio AHTko obretan salatutako lan-esklabotza egoerak “gezurra” direla

AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".


Nafarroako AHTko lanetan esklabotza egoerak daudela salatu du AHT Gelditu elkarteak

Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.


AHTk Arabako nekazal lurren desjabetze handia ekarriko duela salatu dute

Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]


Erriberarako kalitatezko trenbide zerbitzu publikoaren alde

Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]


Eguneraketa berriak daude