La Naval konkurtsoan, 'Living Stone' ontziolatik kanpo, eta langileen etorkizuna kolokan

  • Langileek hiru hilabeteko erregulazio espedientea onartu dute, kable-ontzia amaitzeko “bermeak” edukitzearen ordainetan. Gaur aurkeztuko du konkurtsoa ontziolaren zuzendaritzak.

Urko Apaolaza Avila @urkoapaolaza
2017ko urriaren 06a

La Navaleko langileek etorkizuna oso beltz dutela badakite, enpresak konkurtsoa aurkeztu baitu gaur, horretarako epea agortuta. Baina arnasaldi txiki bat izango dute hala ere. Sei hilabetez beharrean, etxera hiru hilabetez bidaltzeko akordioa adostu dute zuzendaritzarekin, eta horrez gain Living Stone ontzia beraiek –eta La Navalen hornitzaile eta azpikontrata ugariek– amaitzeko bermeak ere bai.

Kable-ontzia asteazken arratsaldean atera zuten Sestaoko ontziolatik eta Santurtziko moila batera eraman dute jabearen eskariz. Duela aste bi Tideway armadore belgikarrak ezkutuan eta baimenik gabe atera nahi izan zuen ontzi erraldoia, La Naval konkurtsoan sartuz gero amaitu gabe geratuko zen beldurrez.

Sei edo zazpi hilabeteko lana geratzen da oraindik ontzia errematatu arte eta ontziolatik kanpo egingo dute hori; La Navaleko hornitzaileak ariko dira batez ere horretan. La Navaleko langile gehienei –181 lagun–, berriz, abenduaren amaiera arte espedientea irekiko diete; soldataren %100 kobratuko dute denbora horretan.

Zuzendaritzak denbora irabazi nahi du, hurrengo urteari begira Herbeheretako armadore batek bi draga enkargatu baitizkio eta hori finantzatuko duen inbertitzaile bat aurkituko balitu aurrera jo ahal izango luke.

Manifestazioa Barakaldon

Barakaldon ehunka lagunek manifestazioa egin dute ostegun arratsaldean, La Navalentzat irtenbide bat eskatzeko. Ontziolako ia 300 langileez gain, beste ehunka aritzen dira hornitzaile gisa eta itxierak “Ezkerraldearen heriotza” ekarriko lukeela diote.

“Ez dugu behar La Navalen etorkizunarekin jolastera etorriko den inbertitzaile bat” diote langileen ordezkariek, eta “egiazko” bideragarritasun plan bat eskatu dute La Navalen. Zentzu horretan, Eusko Jaurlaritzari eskatu diote gehiago inplikatu dadila sektorearekin eta jar dezala martxan behingoz duela hilabete eskatu zuten negoziazio mahaia.

Kanal hauetan artxibatua: Ontzigintza  |  Sestao

Ontzigintza kanaletik interesatuko zaizu...
Pribatizazioak ontziola eskoratu du azkenean

Sestaoko La Navalek abuztuaren 30ean hartzekodunen konkurtsoa aurkeztu zuen, bere 220 lanpostuak oso kolokan jarriaz. Langileak ez daude geldi eta irailaren 21ean manifestazioa egingo dute Ezkerraldean. Izebergaren punta baino ez da, ontziolarentzat lan egiten duten azpikontratetako eta enpresa hornitzaile txikietako ehunka lagun askoz okerrago baitaude. Hondamendia 2006an hasi zela dio zenbaitek, Espainiako Gobernuak La Naval esku pribatuetan utzi zuenean.


2017-09-21 | ARGIA
La Navalen eraikitzen ari diren itsasontzia eramaten saiatu da bere armadorea

Armadorearen hainbat marinel gauez azaldu dira Sestaoko ontziolara eta amarrak askatzen saiatu dira azalpenik eman gabe. Langileek Ertzaintzari abisua jo ostean alde egin dute.


2017-08-31 | Juan Mari Arregi
La Navaletik harago

La Navalen finantziazioak huts egin du bankuek egin dutelako huts. Euskal industria indartzea eta lanpostuei eustea helburu duen banku publikoa behar dugu, eta hor egon beharko luke Kutxabankek.


La Navalek konkurtsoa aurkeztuko du

Ontziola historikoa ez dela “bideragarria” argudiatuta, balizko hartzekodunen esku utziko dute konpainiaren etorkizuna.


2017-02-02 | Jon Goikolea
Flotazio-marra

Zirrara sortzen du karro azpian jarri eta begirada jasotzeak. Zirrara sortzen du tamainak, izeberg bat moduan, itsasotik ateratako baporea gauza handia baita. Zirrara sortzen du arrantzak herri bat nola moldatu dezakeen pentsatzeak.


Burgostik Pasaiara itzainen atzetik

Burgos, Errioxa, Araba, Nafarroa eta Gipuzkoan barrena heldu dira Pasai San Pedrora bike eta alkitran upelez betetako hiru gurdiak. Desagertzeko zorian dauden idi eta mendi-behiek (200 ale baino ez dira geratzen) tiratuta osatu dute ibilbidea, duela zenbait mende egiten zen bezala. Aurretik itzainak eta atzean hamaika lagun zutela sartu ziren hilaren 19an Albaolaren eraikinera. Han eraikitzen ari diren XVI. mendeko San Juan baleontziaren erreplika zuten zain.


2016-07-10 | Aitor Kaltzakorta
Itsasoa eskutik eskura

Itsasoa gobernatzea ezinezkoa izaki, itsasoan norbera nola gobernatu asmatzean jarri dute adimena ozeanoari begira sortu, hazi eta bizi diren herriek. Berdin egin dute Hondarribiak eta euskal itsas ondoko beste herriek. Ongi joan zaie gainera, eta mende luzez ontzigintzan trebatu ziren puntako ekoizle bihurtzeraino. Etorkizuna, baina, itsasoa bezala, laino dago.


Euskal ontziolei emandako diru-laguntzak legezkotzat jo ditu Luxenburgoko auzitegiak

Auzitegiak atzera bota du Bruselak Espainiako ontziolentzako hobari fiskalez hartutako erabakia eta inbertitzaileek ez dute dirurik itzuli beharko.


2014-05-09 | ARGIA
Navaleko langileen ustez kontratu berriak ez du denentzat lanik ziurtatuko

Ferry bat eraikitzeko kontratua sinatu du Sestaoko La Naval ontziolak eta horri esker bi urterako lan karga ziurtatu du. Langileen ustez ez da nahikoa denek lan egin ahal izateko.


2014-03-13 | Iera Aranburu
La Navaleko 200 langile Enplegu Erregulazio Espedientean sartuko dira

Guztira 236 langilez osaturiko lantegian, 200 lagun inguru gaurtik aurrera Enplegu Erregulazioko Espedientean (EEE) aurkitzen dira lan-karga faltaren eraginez.


Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude