Bost aldiz diru gehiago Jaurlaritzak 'El Diario Vasco'-ri ARGIAri baino "Interneten euskara sustatzeko"

  • Aurten ere, gaztelania nagusi den hedabide batzuek euskara hutsez direnek baino diru gehiago jasoko dute "interneten euskara sustatzeko". Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak banatu ditu “gaztelaniazko hedabideetan euskararen erabilera areagotzeko” 2017ko diru-laguntzak, Miren Dobaranen izenean. Diru gehien Vocento taldeko El Diario Vasco egunkariak jasoko du, 88.000 euro, bigarren Naiz-Garak 81.885 euro; eta Berriaren kopuru bertsua jasoko du El Correok: 73.000 euro. ARGIA.eus-ek aurten ere 17.444 jasoko ditu, iaz euskarazko hedabideen webguneen laguntzetan murrizketa jasan eta kopurua hiru urtetarako blokeatuta utzi ostean.

Lander Arbelaitz @larbelaitz
2018ko urtarrilaren 25a

Grafikoan ikus daiteke Interneten euskara sustatzeko Eusko Jaurlaritzak ematen dituen laguntzetako batzuk –euskarazko hedabideak gehiago dira–. Euskarazko diru-laguntzetatik diru gehiago jasotzen dute egunean albiste batzuk euskaraz egin arren, nagusiki gaztelaniaz aritzen diren bi hedabideren webguneek euskara hutsean egiten dituzten hedabideek baino, eta orokorrean Vocento taldeari 161.000 euro ematen dizkiote, bi egunkarien artean egunean hamar albiste euskaraz idazteagatik.

Interneten euskara sustatzeko egiten duen lanagatik ARGIAri 17.444 euro emango dizkio aurten ere Eusko Jaurlaritzak. Duela bost urte jasotako 36.494 euroen erdia da, nahiz eta urtez urte datuak hobetzen joan eta 2017an ere aurreko urteetako marka guztiak hautsi webguneko bisitari eta zerbitzatutako orri kopuruan. Iaz, ekarpenean murrizketa egin ostean, hiru urterako izoztu zituen diru-laguntzak Eusko Jaurlaritzak.

Azken urteetan erdira murriztu du Eusko Jaurlaritzak ARGIA.eus-ek jasotzen duen diru laguntza.

Sektorearekin adostu gabe aldatu zituela Eusko Jaurlaritzak diru-laguntzak emateko irizpideak eta horietan oinarritu zituela hedabide bakoitzari eman beharreko kopuruak.

Instituzioen eta hedabideen arteko harreman ekonomikoan kontutan hartzeko beste datu bat da lehenengoek zein hedabideetan zenbat publizitate jartzen duten. 2013. urtean, Iñigo Urkullu buru duen Gobernuak 5.649.112 euro gastatu zituen publizitatean eta diru horren %98 gaztelaniazko hedabideetan jarri zuen, eta %2 euskarazkoetan. Horri gehitu behar zaizkio udalek, baina batez ere Aldundiek hedabide jakin batzuei publizitate kontzeptuan ematen dizkieten ehunka milaka euro.

Eusko Jaurlaritzaren publizitatea euskarazko eta gaztelaniazko hedabideetan.
Komunitateari esker sareko apostuarekin jarraituko dugu

ARGIAk eduki guztiak euskaraz sortzen ditu, dena sarean doan kontsultagai jarriz Creative Commons lizentzia librearekin. Alegia, edonork erabiltzeko moduan iturria aipatuz gero.

“Sinesten dugu Interneten, kazetari bezala ematen dizkigun aukerengatik, eta baita euskaldun bezala egin dezakegunagatik ere. Euskaraz bizi nahi dugunok Interneten leku duina merezi dugu, eta ARGIAn buru-belarri jarraitzeko asmoa dugu horretan. Bidezkoa ez ezik, zentzukoa da denon dirua kudeatzen dutenei maila bereko apustu politikoa eskatzea”, genioen iaz Historiako emaitzarik onenen urtean, Jaurlaritzak laguntza jaitsi dio ARGIA.eus-i artikuluan.

Gainontzeko euskal hedabideak bezala, horretan ari da ARGIA ere: hiztun komunitatearen behar bati erantzuten, hizkuntzari prestigioa ematen, informazioa euskaraz jasotzeko eskubidea bermatzen, kultura sortzen eta sustatzen, hizkuntza bera berritzen...

Sarean beste hiru funtzio nagusi ere betetzen ditugu. Batetik, etengabe sortzen goazen hemerotekako altxorra bildu eta denentzat eskuragarri jartzea. Horren beste adibide bat da, esaterako, Euskal Herriko multimedia biltoki zabalena osatzen ari garela argia.eus-en, non 2.000 lanetik gora dauden gordeta. Bigarrenik, euskarazko komunitatea elikatzea. Eta hirugarrenik, Euskal Herriaren berri bitartekaririk gabe nazioartean zabaltzea: horren adibide da bi astetik behin berritzen dugun Argia English kanala edo orain bi urte Korrikari eta euskarari buruzko erreportaje bat 40 hizkuntzatara itzuli eta zabaldu izana parekorik ez duen auzolan erraldoian.

Indartu dezagun indartzen gaituena

ARGIAk aukera baliatu nahi du mahai gainean jartzeko proiektua babestu nahi dutenek aukera dutela, nahi eta ahal duten gisan egin dezaten. Elkartasunaren ideia praktikan jarriz, zenbat eta kide gehiago izan orduan eta ahalmen handiagoa izango du herri komunikabide honek kazetaritza eginez txikitik eragiten jarraitzeko.

Kanal hauetan artxibatua: Euskarazko hedabideak  |  Hizkuntza politika

Euskarazko hedabideak kanaletik interesatuko zaizu...
2018-05-15 | Antxeta Irratia
4.600 haur, 18 herri eta 30 egitura ezberdinek, "Pantailarik gabeko desafioa" batuko dute

Urruñako San Frantzisko Xabier ikastetxeak iaz  egindako “Pantailarik gabeko 10 egunen desafioaren” ondotik, aurten 4.600 haur, 18 herri eta 30 egitura ezberdin batuko dituen “Pantailarik gabeko desafioa” aurkeztu zuten joan den astean Hendaian.


2018-05-10 | Arabako Alea
Aiaraldea hedabidea babesteko jaia egingo dute Artziniegan

Elkartasun jaia prestatu dute Artziniegako elkarteek maiatzaren 12rako.

 


Aiaraldea Ekintzen Faktoria bizitza egitera doa

Bizitzeko proiektu baten aterpea izan asmo du. Aiaraldea Komunikazio Leihoak hauspotu du ekimena, eta komunikabide izatetik komunitate izateko jauzia ematen ari dira. Hezkuntza, feminismoa, kultura, ekonomia sozial eraldatzailea eta elikadura burujabetza ardatz, eta euskara bilgarri eta ibilgailu, bizitzeko alternatibak eraikitzen ari dira Aiaraldea Ekintzen Faktorian.


2018-04-17 | Euskara ari du
Euskara, irabazteko bidean?
MULTIMEDIA - solasaldia

Berriako kazetari Garikoitz Goikoetxeak hitzaldia egin zuen Hernaniko Biterin apirilaren 11n. Euskara irabazteko bidean liburuan, euskalgintzako 100 eragileren iritziak bildu zituen. Liburuko edukia eta bere kazetari-esperientzia oinarri hartuta, aurrera begira hartu beharreko bideei buruz mintzatu zen.

Hitzaldia hamar galderatan egituratu zuen kazetariak, eta galdera bakoitzaren ondoren ideia, iritzi edo datu nagusi batzuk laburbildu.  Honako hauek dira hamar galderak

1... [+]


2018-03-15 | Hala Bedi
Arabako Aldundiaren publizitatea: nora doa diru publikoa?

Zein dira publizitate bidez diru publiko gehien jasotzen duten hedabideak? Arabako Aldundiak publizitatea zein mediotan inbertitzen duen aztertu du Hala Bedik. El Correo de Álava da jaun eta jabe, publizitatearen %31,8a jasotzen baitu; nagusiki euskaraz aritzen diren hedabideek, aldiz, %7,4a jasotzen dute orotara.


2018-03-12 | Txerra Rodriguez
Iritzia
Hedabideak arnasgune?

“Euskararen bizberritzea: marko, diskurtso eta praktika berriak birpentsatzen” liburu mardul bezain interesgarria da. Eta niri bereziki interesgarriak egin zaizkit Alberto Barandiaran eta Gorka Salcesen artikulu biak.


2018-02-28 | Kanaldude.tv
Amikuzeko Irratiaren estreinaldia
MULTIMEDIA - erreportajea

Euskal irratien sarea handitzen ari da. Gure Irratia eta Antxeta irratia Lapurdin, Xiberoko Botza xiberoan, Irulegiko irratia eta 2018ko urte hasiera honetan abiatu den Amikuzeko irratia Baxe Nafarroan. Langile bat eta laguntzaile andanarekin, irratiak Amikuzeko bazterren berri emaiteko asmoa du. Donapaleuko karrika nagusian den lokala estrenatu dute otsailaren 19an.


Publizitate eta babesletza instituzionala Gipuzkoako Aldundian
Hedabideetan eragiteko tresna politikoa

Publizitate instituzionalen eta babesletzen bidez, zein komunikabidek jasotzen du diru gehien eta zein dira bazterrean geratzen direnak? Zein dira banaketarako irizpideak? Gipuzkoako Aldundiaren kasua aztertu du ARGIAk, datu publikoak ematen hasi baita –bera da bakarra–. Aperitibo gisa: diru gehien El Diario Vasco egunkariari eman zion iaz ere Aldundiak, 399.075 euro; eta konparaziorako, ARGIAri 4.293, ia ehun aldiz gutxiago. Herritarren ezagutzatik urrun, diru publikotik ehunka... [+]


Eguneraketa berriak daude