Otsaila da iaz ekoiztutako pelikula uzten sari banaketaren hilabetea. Zinemara joateko aitzakiarekin, arkitektura eta hiria oinarri dituen Wim Wenders-en Perfect Days ekarri nahi dut hizketaldira.

Pelikularen sinopsi zabalduan irakurri daiteke komun publikoetan garatzen dela pelikularen trama. Tokyoko Udalak martxan jarritako 17 Tokyo Toilets arkitektura-programa hartzen da eszenatokitzat: Japoniako arkitekto ezagunenek komun publiko bat diseinatu zuten. Eraikin hauetan txisa eta kaka egiten da, gorputzaren garbiketarako beste leku publiko batzuk daude, eta gaiak beste artikulu baterako ematen du. Pelikulan erakusten diren komun publikoen arkitektura ez da Japoniako komun-arkitekturaren lagin esanguratsua, baina programaren ekintzak bai azpimarratzen du publikotasunaren ulermen japoniarra. Mendebaldeko hirietako komun publikoetako esperientzia konpartitua izaten da gaizki usaintzen dutela, zikin daudela, ez dagoela paperik, puskaturik daudela. Filmaren protagonista gisa komun publikoaren garbitzaile maskulino bat jartzeak hainbat irakurketa eragin ditzake, Mendebaldeko eta Japoniako kulturetan desberdinak. Komunari, publikoari garrantzi sakratua ematen dio Japoniak.

Komun publikoa izan zitekeen kaleen diseinuaren eraikin-altzari orokortuagoa, mimoz pentsatua eta non egon behar duen planifikatua. Komunera joatea eskubide gisa ulertzen badugu, komun publikoek kokaturik egon beharko lukete erradio jakinetara, zauden lekuan zaudela, gehienez 10 minutuko ibilaldian bat topatzeko. Gure testuinguruan topa daitezkeen komun publikoak gutxi dira eta diseinu industrializatu eta estandarra izaten dute, lekukotasun identitariorik gabe. Baina berdin gertatzen da haurrentzako jolas parkeekin. Publikoaren definiziorako hain esanguratsuak diren bi arkitektura katalogoko diseinuarekin ebazten ditugu, existitze hutsagatik eskerrak emanez.

Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora

ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Iritzia
Materialismo histerikoa
Isilean

Katalunian ere hauteskundeak izan dira. “Emozioak, pragmatismoa eta xenofobia: Kataluniako hauteskundeen klabeak” titulatu zuen Público egunkariak. Ezkerra dabil pragmatiko eta kudeatzaile han ere, eta emozioak Junts-i lotuta aipatu zituzten. Baina... [+]


2024-05-19 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Lekukotasuna

Non dago auzoa lekututa? Galdetzen du irudiak. Gure testuinguru eraikiak hartu duen deribagatik, irudian ikusten duguna aldirietako auzo berri bat izan ezean, kasu gehienetan ez dugu irudian identifikagarritzat jo dezakegun ezer topatuko. Tranpa batean sartu gaitu, erantzuna... [+]


2024-05-19 | Diana Franco
Teknologia
Materialtasunaz

"Ez daukanak ongi ohi daki edukitzea zein den ona” (Mikel Laboa, Izarren hautsa). Ni hazi nintzen garaian eta herrian, orokorrean, gurasoek eta irakasleek haur eta gazteek izan behar zituzten bizitza ibilbideen inguruan ideia nahiko zehatza zuten. Bizitza on bat... [+]


Eguneraketa berriak daude