M8ko Greba ez da gainerakoak bezalakoa, eta ikastetxeek nola erantzun erabakitzerakoan, irakasleen artean hainbat gai mahai-gaineratu ditu. Hona Oarsoaldeko DBHko ikastetxe publiko batean irakasleek egindako prozesua, adibide modura.
Nagore Olaskoaga eta Maider Sanz irakasleek kontatu digute nola egin duten lanketa. Nabarmendu dute greba guztietan asanbladan erabakitzen dutela irakasleek zer egingo duten, eta hortik aurrera, desbinkulatzeko aukera duela bakoitzak. Asanbladetan bozkatzea ez omen da ikastetxeetako joera zabalduena. Zenbat orduz egin lanuztea asanbladan erabakiko dute, baina greba eguna iritsi denean ere irakasleek ez dakite administrazioak zer irizpide erabiliko duen soldatatik egun horretako lanuztea kentzeko, alegia, ordu bat edo lau orduz geldialdia eginda, dirutan berdin izango den edo ez.
Bi irakasleek aitortu dute martxoaren 14-15erako espero diren hezkuntzako grebek ere eragin dutela M8ko greba lantzerakoan.
Deialdiak zer dio? Egun osorako edo ordu batzutarako lanuztea?
Deialdia ez omen da ohikoa izan. Sindikatuen bidez iristen zaizkie greba deialdiak, eta oraingoan, CNT eta CGTn egun osoko greba deialdia egin dute, aldiz, ELA, LAB, ESK, Steilas, EHNE Bizkaia eta Hiru sindikatuek, goizeko eta arratsaldeko ordu batzuetarako lanuztera dei egin dute, eta gainera sindikatu bakoitzak ordutegi ezberdinetan.
Irakasleen asanbladan oso presente egon da M8ko Grebaren jatorrizko deitzailea Mugimendu Feminista dela, eta honek egun osoko greba egitea duela amets. Horregatik, irakasleen artean dilema hori egon da, zergatik ez egin egun osoko greba, gainerako gaiekin egiten den moduan.
Eta onerako zein txarrerako, planteamendua egitea eta erabakitzea oso irekita izan du ikastetxe bakoitzak, ez dute eredu argirik izan.
Gizon irakasleek zer egin?
Emakumeek lanuztea egitea (ordu batzuk edo egun osoz, azken unera arte eztabaidagai izanik), eta gizon irakasleek hauen hutsunea betetzea, hori izan da irakasle asanbladaren planteamentua. Alegia, ikastetxea zabalik izatea, ikasleak normaltasunez joango direla bermatzea eta emakumeek planto egingo duten ordu horietan parekidetasuna lantzea gizonezko irakasleek ikasleekin. Horretarako materiala bildu dute eta STEILASek osatutakoa ere jaso dute.
Emakumeen hutsunea horrela hobeto ikusiko dela ikastetxean eta lanketa sakonagoa egingo dutela iritzi diote, ikastetxeak osotasunean lanuztea adierazi (gizonezko irakasleak ez daude, gainera, lanuztera deituak), gurasoei oharra bidali eta ahalik ikasle gutxien joanda baino.
Nola egiten da praktikan eskola orduei eusteko gehiengoa diren emakume irakaslerik gabe?
40 irakasle dira eta horietatik 29 emakumeak.
Bi ereduak aztertu dituzte. Batetik, irakasle emakumeek egun osoko lanuztea egingo balute, zenbat geletan egongo litzatekeen hutsunea. 6 gela dituzte lehen zikloan (alegia, DBH 1. eta 2. mailan) eta 6 ordu bakoitzak eman beharrekoak, beraz, 36 hutsune bete beharko lituzkete. Hutsune hauek betetzeko kontuan hartu dute egun horretan lan egitea dagokien gizon irakasleen ordutegia, eta ezinezko egin zaie 36 hutsuneei eustea.
Bestetik, egun erdiko greba egiteak ekarriko lituzkeen hutsuneekin ariketa bera egin dute, koadroa osatzea. 6 gela eta bakoitzak 3 ikastodu, 18 hutsune betetzea eskatzen du, eta hori bai, posible ikusi dute.
Planteamendu hau guztia egiteko kontuan hartu dute DBHko 3 eta 4. mailako ikasleak grebara egingo dutela egun osoz. Hala erabaki dute ikasleek.
Errektoretzaren erantzun ezan, ehun bat irakaslek berriz eskainiko diete ikasleei ahozko froga euskaraz pasatzeko aukera. Guraso elkarteek ere bat egin dute ekimenarekin, errektoretzaren inplikazioa eskatuz.
Ikastola 2013an sortu zuten eta ondoko urtean jarri zuten prefabrikatu bat herriko etxearen lursail batean bertatik bideratzeko ikaskuntza. 2022an eraikin sendo bat eraikitzeko proiektua aurkeztu zuten, baina herriko kontseiluak ez zuen horrelakorik onartu. Gatazka gogorra egon... [+]
Ekainaren 23aren eta uztailaren 2aren artean iraganen da ahozko azterketa. Frantsesez pasa beharreko azterketa izanda, Seaskako, sail publikoko eta pribatuko irakasle batzuek publikoki jakitera eman dute euskaraz bideratzeko aukera eskainiko dietela ikasleei.
Gasteizko Umandi ikastola duela 50 urte sortu zuten hainbat familia aski ausartek –herri ekimena, orduan ere–, euskararen transmisioa ardatz hartuta. Mende erdia joan da, ikastola hazi egin da, belaunaldi berriak hezi ditu ez gutxi, komunitate baten erreferente ere... [+]
Lanez lepo harrapatu dugun arren, eskuzabal hartu gaitu Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak; elkarrizketarako aurrez adostuta genuen denbora luzatzen utzi digu, luze jo baitu solasaldiak. Karguan urtebete egin duelarik, berrikuntzaz aritu gara Begoña Pedrosarekin,... [+]
“Lehenengo mailako ikasleek enpresetan egin dituzten praktikak existitu ez balira bezala jokatzeko eta notak aurreko sistemaren arabera jartzeko eskatu digute”, adierazi dio ARGIAri irakasle talde batek. Hori eta beste hainbat adibide eman dizkigute, azaltzeko modu... [+]
Animalia-etikaz mintzatuko dira EHUko ikastaroetako batean. Leire Morras Aranoak, ikastaroaren zuzendariak, hezkuntzan antiespezismoa lantzeko dauden hutsuneak eta aukerak nabarmendu ditu.
Udako Euskal Unibertsitateak hogei jardunaldi eta topaketa antolatu ditu ekainaren 11tik hasita hilabete batez, hausnarketari bide emateko eta "arnasgune akademikoa" izateko helburuarekin. Inguma datu-base berrituan unibertsitate mailako jakintza alor ugaritako ia 50.000... [+]
Espainiako Lanbide Heziketaren legeak egoera larria ekarri duela iritzita, kezka nagusiekin manifestua idatzi du irakasle talde batek eta jasotako sinadurak aurkeztu dizkio Eusko Jaurlaritzako Lanbide Heziketako Sailburuordetzari. “Joan garen ikastetxe guztietan bat egin... [+]
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak iragarri duelarik hainbat ikastetxe eta zonaldetan sukaldeak jarriko dituztela, EHIGE gurasoen federazioak dio gaur egun catering-enpresen esku dauden eskola-jantokietako eredua bera aztertzea eta bestelako kudeaketa bat bultzatzea dela... [+]
Ehunka pertsona joan dira jaialdira, haien artean Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburua, 60 milioi euroko inbertsioa iragarri duena Eskola Txikientzat.
EAEko Hezkuntza Sailak egindako “balorazio oso positiboa” ezbaian jarri du Arartekoak ebazpen batean. Bere esanetan, “neurri irmoagoak” hartu ezean, Ordiziako eskoletan dauden zaurgarritasun eta hizkuntza desoreka arazoak konpontzetik “urrun”... [+]
Rafah-ra doan nazioarteko martxarekin bat eginez, Gasteizen mobilizatzera deitu du plataformak, baita ikasgeletan ere. Palestinar haurrekiko elkartasun argazkiak ateratzeko eskatu du.
Nork sinesten du urtebetean Ordiziako errealitatea goitik behera aldatu dela eta desorekak desagertu direla?
Udaberriko oporren ataritan egunkarietan Begoña Pedrosak eman zigun titularra: Ordiziak ez du desorekei aurre egiteko plan berezirik behar... [+]