Mugikortasuna 21 batzordeak egindako txostenaren arabera, Frantziako Bordele eta Lapurdiko Hendaia lotuko lituzkeen Abiadura Handiko Trenaren zatia ez litzateke eraikitzen hasiko gutxienez 2030era arte.
Frantziako Gobernuak eskatuta sortutako Mugikortasuna 21ek bi aukera irudikatu ditu. Lehenengoaren arabera, inbertsio berririk ez litzateke egingo eta koherentziazko eta lehentasunezko AHT loturak egingo lirateke. Gertuko trenak erabiltzea proposatzen da, eta orain dauden egiturak eraberritzea. Trenbide handirik ez beraz, eta hala, Bordeletik hegoalderako ezer ez da agertzen txostenean. Aipatutako gainerako lanak 2030era bitartean egingo lirateke. Bigarren aukerak dio Frantziako Estatuak bestelako aurrekontua izango lukeela, 30.000 milioi euro ingurukoa 2030a artean. Dena dela, Bordele-Hendaia, Montpellier-Perpignan eta Lyon-Turin tarteak 2030era arte ez lirateke abian jarriko.
AHTren aurkako eragileek adierazi dute tentuz ibili behar dela Mugikortasuna 21 batzordeak proposatutakoarekin, izan ere proposamena baino ez da eta Frantziako Gobernuak besterik erabaki dezake. Azterketaren ebazpena uztailaren 9an emango du Gobernuak.
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]