Ingurumena > Azpiegitura handiak > Abiadura Handiko Trena

Kanal guztiak
  x Itxi
Ekonomia
English
Euskal Herria
Euskara
Gizartea
Historia
Ingurumena
Iritzia
Komunikazioa
Kultura
Nazioartea
Politika
Zientzia
Abiadura Handiko Trena kanaleko multimediak

Eduki hauek interesatzen zaizkizu? Kanal honen RSS jariora harpidetu zaitezke.

Abiadura Handiko Trena
Iritziak
Sakonean
Madrilek badu AHT bat Nafarroarentzat

Espainiako Gobernuak 2023rako tren lasterra Iruñera iristeko zirriborroa igorri zion Ayerdi Nafarroako lehendakariordeari. Eragile sozial ugarik hausnarketa zabalagoa eskatu dute, “sozialki eta ingurumenari begira” bideragarria izango den sarea egiteko.


Uxue Barkos: "Espainiak Nafarroarentzat egindako trenbide-sare proposamenak asko du hobetzeko"

UPNri erantzunez Barkosek esan du Nafarroa ez dela atzean geldituko trenbide sareari dagokionez baina ez du edozein preziotan adostuko azpiegitura hori eraikitzea. Espainiak aurkeztutako plan borradorea "asko hobetu" daitekeela esan du.


AHT Nafarroan: nori komeni zaio hitzarmen hau?

Nafarroako Prestazio Handiko Trenaren Korridorearen (AHT) bultzadaren antzerkiaren aurrean gaude, zaharkituta eta iraungita dagoen Abiadura Handiko Trenarena alegia, oraingo Nafarroako Gobernuak modu tematian berrizendatu nahi duenarena. Hizkuntzaren jokoaren ondorioak dira, gauzak bere izenarekin ez deitzeareana: Castor proiektua, Sanferminetako museoa, Los Arcoseko zirkuitoa, Navarra Arena, eta orain Prestazio Handiko Trena (AHT).


"Beste trenbide plataforma bat sortzea burugabekeria da"

Nafarroan mugikortasunaren inguruan, AHTren kontra eta tren sozialaren alde lanean diharduten eragile sozialek hausnarketa zabalago bat eskatu dute.


Madrilek badu AHT bat Nafarroarentzat

Espainiako Gobernuak 2023rako tren lasterra Iruñera iristeko zirriborroa igorri zion Nafarroako lehendakariordeari. Ayerdik ez dio baietzik esan, lehendik letra txikia ikusi nahi du “iraganeko akatsak ez daitezen errepikatu”.


High Speed Railway: Workers exploited in the contractors' empire

Nothing is what it seems inside the Basque Country's largest public works programme. It could have been a symbol of progress, but it has brought extreme precariousness with it. They say it will connect us with the north of Europe, but it is using the sweat and blood of people from the south. Thousands of millions of Euros, two decades and 6,000 people are going to be needed to build the High Speed Railway. Will they be able to do that without squeezing the workers' necks? We have... [+]


Langileen esplotazioa, kontratisten inperioan

Euskal Herriko obra publiko handienaren barrunbeetan ezer ez da dirudiena. Aurrerapenaren ikur izan behar zuen, baina muturreko prekarietatea ekarri du; Europako iparraldearekin konektatuko ei gaitu, baina hegoaldeko jendeen izerdi eta odola erabiltzen ari dira. Abiadura Handiko Trena eraikitzeko milaka milioi euro, bi hamarkada eta 6.000 lagun beharko dira. Egin ahal izango litzateke halakorik langileak lepotik estutu gabe? Hesi laranja gurutzatu dugu hori jakiteko, eta egoera gorria aurkitu... [+]


Nafarroako AHTa blindatu nahi du Geroa Baik

Nafarroako eta Espainiako Gobernuek AHTaren inguruan “ez-betetze klausulak” sinatzea proposatu du Iñigo De la Serna Barne Ministroak. Manu Aierdik ontzat hartu du proposamena: "Izugarri ona iruditzen zait ardura duena behartzea sinatutakoa betetzera", adierazi du.


GRAFIKOA: Nola banatzen dute enpresek AHTren pastela?

Euskal Y-aren 175 kilometroak eraikitzen 6.000 lagun ariko dira urteotan, obra banaturik dagoen 37 zatietako bakoitzean 150 langile, gutxi gorabehera; %80 kanpotarrak dira eta lan-baldintzak estutzen dizkieten azpikontratentzat egiten dute beharra.


2017-05-02 | Mattin Hiriberri
AHTa Espainiako Estatuan: 25 urteko arpilatzea

92ko apirilean gaude. Beste espoliazio bat ekarri zuen Expo’92-aren hasierarekin batera Espainiako Estatuan AHTaren lehen linea inauguratu zen, Madril eta Sevilla artekoa, mundua liluratzeko asmo hutsarekin.