Kataluniako abiadura handiko trenaren (AHT) Bartzelona inguruko lanetan ustez diru publikoa bidegabe erabiltzeagatik, Adif erakundeko eta Isolux Corsán-Corviam enpresako bederatzi goi-kargu atxilotu ditu Guardia Zibilak. Hain justu, EAEko AHTren lau zatitako obren arduraduna da aipatu enpresa. Haietako bat, Amorebieta/Etxano-Lemoa artekoa, %32,22 garestitu zen bi urtean, Iñaki Iriondo Gara egunkariko kazetariak nabarmendu duen moduan.
Adif-ek kudeatzen du Araba eta Bizkaia igarotzen dituen adarra, baita 'Bergarako lotunea' ere. Corsán enpresaren esku daude, bestalde, Jaurlaritzaren menpeko Tolosa-Hernialde eta Zizurkil-Andoain eta Espainiako Gobernuaren menpeko Amorebieta/Etxano-Lemoa eta Elorrio-Atxondo zatietako obrak.
Elorrio-Atxondo zatiaren 2,6 kilometroek 45,7 milioi euroko kostua dute. Aldi baterako enpresa-elkarte (ABEE) zabalago baten akziodun maioritarioa da Corsán enpresa, Garako kazetariak dioen bezala.
Iriondoren hitzetan Amorebieta/Etxano-Lemoa zatiaren kasua da deigarriena: 2007an 45 milioi euroko kostua bazuen, 2009an 59,5 milioi eurora arte handitu zen, aurreikusi gabeko esleipen gastuek bultzatuta bereziki. Era berean, lanak 2011 amaieran bukatzea aurreikusi zuten, baina obretan daude oraindik, bukaera-data zehatzik gabe gainera.
Guardia zibilak ikertzen ari diren irregulartasunak 2007-2009 epekoak dira, hain justu.
Tolosa-Hernialde arteko 3,8 kilometroak 104,7 milioi eurotan esleitu zitzaizkion Corsán-ek eta beste enpresa batek osatutako ABEEri. Zizurkil-Andoain zatiko 4,97 kilometroek 180 milioi euroko kostua dute; Corsán eta beste lau enpresa biltzen dituen ABEE baten esku daude.
Bi lehiaketak irabazi zituzten ABEE horien eskaintzak ez ziren merkeenak. "Balore judizioen" arabera neurtzen diren ezaugarriengatik hautatu zituen Patxi Lopezen Jaurlaritzak. Zentzu horretan, AHTren esleipenetan kontratatzailearen iritziak gehitxo balio duela-eta, Herri Kontuen Euskal Epaitegiak adierazi du "gomendagarria" litzatekeela puntuazio-sistema berraztertzea.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]