Construcciones Sánchez Dominguez Sando enpresak eraman du Espainiako Gobernuaren kontratua. 3,6 kilometroko trenbide zatia da, 27,5 milioi euroko gastua aurreikusten da eta 12 hilabetetan bukatu beharko dira lanak.
Burgosko AHT zatiak euskal Y-arekin bat egiten duen azken zatia eta Gasteizko sarrerakoa lotuko ditu orain Espainiako Garraio Ministerioak esleitu duen horrek, eta Denis Itsaso Espainiako Gobernuko ordezkariak adierazi duenez, iragarpenak erakusten du estatuko gobernuak euskal abiadura handiarekin duen konpromisoa.
Espainiako Gobernuaren Ordezkaritzak prentsa oharrean zehaztu duenez, hegoaldetik lanen hasiera Villodas kontzejuaren ekialdean hasiko da, Zadorra ibaiaren ibar ezkerrean; ondoren, ibilbidea egungo Madril-Hendaia bidetik ekialdera joago da hasieran, ondoren pergola baten bidez ibaiaren mendebaldera jotzeko. A-4302 errepidea zeharkatuko duen 84 metroko biaduktoa ere izango du.
Eraikiko den trenbide zati bat Zadorrako urek har dezaketen eremutik iragaten denez, Eusko Jaurlaritzako URA agentziarekin batera uholde arriskuari buruzko plana egin beharko dute. Gasteizko Jundiz auzoko geltoki intermodalaren zatiarekin bat egingo du esleitu den zati honek, eta horrek izango duen inpaktua ere aztertuko dute beste txosten batean.
AHT lur azpitik sartuko da Gasteizera eta aurreikuspenen arabera, lan horietarako 680 milioi euroko aurrekontua aurreikusten da, Espainiako Gobernuak orain arte zabaldu dituen datuen arabera.