Gurutzontzi batek milaka autok adina kutsatzen du

  • Modan jarri da azken urteetan gurutzontzietan bidaiatzeko plana. Turismo ereduaren eta kutsaduraren inguruko eztabaidak ere gora doaz eta itsasontzi hauek eragiten dutenaren inguruko zalantzak ez dira salbuespena.


2017ko uztailaren 05an - 10:43
Harmony of the Seas gurutzontziak Bartzelona izan zuen portu 2016an (argazkia: wikipedia).

Itsasoa zeharkatu, portu ezagunenetan geratu, egun erdi batez hiriko txoko turistikoenak bisitatu, eta buelta luxuzko itsasontzira. Baina zenbat energia behar dute barkutzar horiek mugitzeko? Zer eragin du ingurumenean eta pertsonongan?

Lurrean debekatutako erregaia

Gurutzontziek fuel oil erregai pisutsua erabiltzen dute motorrak martxan jartzeko. Autoek edo kamioiek erabili ohi duten diesela baino 100 bider toxikoagoa da, erregai honek baino 3.500 aldiz sufre gehiago baitu. Fuel oil erregaiaren erabilera lurrean debekatuta dago, hondakin arriskutsua da eta oso tratamendu garestia du.

Normala baino 200 aldiz partikula ultrafin gehiago

NABU Alemaniako talde ekologistak gurutzontzi batean egindako neurketek argitara atera dute horrelako itsasontzi batean normalean topatu ohi direna baino 200 aldiz partikula ultrafin gehiago daudela. Erabilitako erregaiaren ondorio da hori. Ingurumenerako bezala osasunerako oso kaltegarriak dira partikula hauek, eta aire hori arnasten dute momenturo bidaiariek. NABU taldeko bozeramaile den Daniel Riegerrek dioenez, “gurutzontzien industriak uko egiten dio erregai garbiagoak erabiltzen hasteari eta erabiltzen dituzten erregai horientzako lurrean aspalditik erabiltzen diren filtroak jartzeari”.

Hainbat eragilek eskatzen dute Azufre Isurien Kontrolerako Guneak jartzeko Europa iparraldeko hainbat lekutan egiten den bezala, oso kutsakorrak diren gurutzontziei portuetarako sarrera debekatzeko.

Portuan motorrak piztuta izaten dituzte barku hauek barruan eskaintzen dituzten luxuzko zerbitzu guztiak martxan jarrai dezaten, eta beraz, airera botatako partikulek ez dute etenik.

Milaka kotxek adinako kontsumoa

Gurutzontzi konkretu batzuen azterketak egin dira, eta esaterako, 2016. urtean Bartzelona portu izan zuen Harmony of the Seas munduko gurutzontzi handienak 8.638 kotxek isurtzen duten CO2a botatzen du airera, 421.000 ibilgailuk adina NOx eta 376 milioi autok bezainbeste azufre, El Pais egunkariko albistean irakur daitezke datuok.

Turismo masiboak kolpatutako hainbat hiritan protestak eta eztabaidak ez dira oraintxeko kontua, eta Bartzelona da horietako kasu bat. Ara.cat egunkari katalanak argitaratutako albiste honetan kutsaduraren inguruko beste hainbat datu ere ikus daitezke.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Turismo masiboa
25 lagunetara murriztuko dute turista taldeetako gehieneko pertsona kopurua Donostian

Donostia Turismoak apirilaren 10etik aurrera jarriko du neurria indarrean, eta derrigorrez bete beharko da, bestela isunekin zigortuko dutelako gidari turistikoa.


Lau donostiarretatik hiruk uste dute turismoak kalte “handia” egiten diela

Turismoari buruzko pertzepzioaz galdetu die EHUk donostiarrei, eta ondorioztatu du herritarren erdiak baino gehiagok “frustrazioa” sentitzen duela. Donostiako Udalak eta Eusko Jaurlaritzak finantzatu dute ikerketa.


Pisu turistikoak debekatu ditzakete bizilagunek, Espainiako Auzitegi Gorenak ebatzi duenez

Donostiako eta Oviedoko bi eraikinetan izandako arazoak direla eta, epaileek auzokoen erkidegoen esku utzi du pisu turistikoak debekatzea. Hala ere, beharrezkoa izango da debekua eraikineko etxebizitzen-estatutuan jasota egotea.


Tasa turistikoa aplikatzeko lehen urratsak ematen ari da Jaurlaritza

Estatu mailan tasa turistikoa erkidego gutxik jarri badute ere indarrean, mundu mailan dagoeneko 137 hiri turistikotan kobratzen dute zerga hori.


Turistifikazioaren aurkako manifestazio jendetsua egin dute Donostian

Hiritarrek salatu dute turismo jarduerak hirian “gehiegizko bolumena eta pisua” hartu duela. Halaber, egoera “desazkunde turistikorantz” bideratzea aldarrikatu dute, “kalteak handitzea eta iraunkortzea” ekiditeko.


Eguneraketa berriak daude