Filosofia errealitatea interpretatzeko ezinbesteko ikasgaia dela aldarrikatu dute

  • Agora Filosofia Elkartearen eskutik, filosofiaren defentsan batu dira ostiralean zenbait filosofia irakasle eta hainbat arlotako eragileak Donostiako Filosofia, Antropologia eta Hezkuntza Fakultatean.
Argazkia: Agora elkartea

2021eko azaroaren 19an - 14:09
Azken eguneraketa: 15:11
Kazetaritza independenteak herritarren babesa du arnas

Espainiako Gobernuaren azken lege aldaketatik (LOMLOE) eratorritako curriculumek filosofia ikasgaiari garrantzia kendu nahi diotela salatu dute Agora Filosofia Elkarteak, Bigarren Hezkuntzako filosofiako zenbait irakaslek eta zientziaren, kazetaritzaren, artearen eta beste diziplina batzuetako hainbat eragilek.

Balio Etikoak ikasgaia DBHko 3 mailetatik kendu, Batxilergoko Filosofia eta Filosofiaren Historia ikasgaiei orduak murriztu, DBH4ko Filosofia hautazkoa ezabatu eta Batxilergotik Psikologia hautazko ikasgaia kenduko du LOMLOEk. Hala, "hausnarketa kritikoaren garapena, eta, orokorrean, filosofiari lotutako balioak" kaltetuko dituztela azpimarratu dute Donostian ostiralean elkartu diren eragileek.

Lehen Hezkuntza osoan pentsamendu konplexua eta hausnarketa gaitasunak garatzera bideratutako curriculum-atala bermatzeko, edota, orain arte bezala, DBH 4. mailako Filosofia ikasgaia hautazkoen zerrendan mantentzeko eskatu dute. Inklusibitatea landuz, Ikasleak eta horien osasuna eta autonomia integrala erdian jartzea hobesten dute Agora elkarteko kideek.

Eskumen autonomikoak erabiltzeko deia

Murrizketei aurre egiteko, Agorak gogorarazi dio Eusko Jaurlaritzari, LOMLOE legearen araberako curriculumaren %50 proposatzea dagokiola. "Jaurlaritzak eskumena du Filosofia, Balio Etikoak eta Psikologia ikasgaiak duindu eta bere neurrira ekartzeko", adierazi dute. Eta bide horretan, elkarlanean aritzeko prestutasun osoa erakutsi dute.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Filosofia
Eta libre izan nahi zuen

Badira ibilbide literario oso bat justifikatzen duten poemak. Joxe Azurmendiren Manifestu atzeratua da horietako bat. 1960ko hamarkadako euskal kultura berriaren funtsezko testuetako bat izateaz gain, hil berri den pentsalariaren gaztetako lan horri erreparatuta, gero jorratuko... [+]


Isil gaitezen, une batez bada ere

Osasun etxeko telefono deiaren itxaronaldian, supermerkatuko korridoreetan, kiroldegiko aldageletan... Isilune izan daitezkeen uneak soinuz betetzen ditugu. Zergatik, zertarako? Isiltasunak urduritzen gaitu? Sor diezazkiguken barne gogoetengatik?

Zortzigarren saioa, eta... [+]


Heldutasuna mito bat da

Irene Lafuente lagun hartuta, heldu izatearen inguruan gogoetatu dute Iñigo Martinezek eta biek Galdera Basatiak podcastaren zazpigarren atalean. Pista bat: "Helduok badugu barnean Peter Pan-en sindromea; nahi dugu dena, nahi bezala, nahi dugunean". Hain helduak al... [+]


Emozioei bai, emotibismoari ez

Sentimenduak izan da gaia Galdera Basatiak podcastaren seigarren atalean, eta horren bueltan zeharkatu dituzte Iñigo Martinezek eta Gari Moyak maitasuna, gorrotoa, tristura, haserrea... Hitz egin dezagun sentimenduen eta emozioen inguruan, baina gogoetatu ere, gogoetatu... [+]


“Postmodernitatearen ezaugarria da dena zalantzan jartzea”

Errealitatea ipini dute zalantzan Imanol Alvarezek eta Iñigo Martinezek podcastaren bosgarren atalean... eta, errealitatea da, saioaren laburpena den artikulu hau, solasaldiko gogoetak brotxa lodiz jasotzera baino ez dela heldu.


Zaintzen dugulako maite dugu, ala maite dugulako zaintzen dugu?

"Maitasuna" hitza darama izenburuan Galdera Basatiak podcastaren laugarren atalak, baina eraman zezakeen "harremanak", "bakardadea", "dependentzia"... Hari mutur ugaritan barreiatu dute Izaro Toledok eta Iñigo Martinezek.


Bai, filosofatu dezagun heriotzaz

Zer nolako harremana dugu heriotzarekin? Zer nolakoa helduek, zer nolakoa haurrek? Adinean gora egin ahala nola aldatzen da heriotzarekiko dugun begirada? Eta nola hitz egin heriotzaz haurrekin?

Bai, gai tabua bada ere, hitz egin dezagun heriotzaz. Hirugarren saio honetan... [+]


Jardin bat zuretzat, Hipatia

Hainbat lorpen kolektiboan soilik egin daitezkeela esaten denean, lerro artean joan ohi da behin kolektiboan pentsatu, gogoetatu eta eztabaidatu ondotik heldu ohi direla, heltzekotan. Baina zerbait lortzeko, ezinbestekoa da pentsatzen jartzea. Ez baitira gauzak besterik gabe... [+]


Eguneraketa berriak daude