ARGIA.eus

2020ko urriaren 01a

Eskola gehiago


Lurdes Imaz
2020ko irailaren 14a

Politikariek erabaki bat hartu behar dutenean, egoera zaurgarrienean dauden gizarteko kolektiboei nola eragingo dien izan beharko lukete kontuan“. Horrelako zeozer bota dit lagun batek asteburuan, martxotik etenik ez duen gaiari buruz solasean ari ginela. Garraio zerbitzu publikoa kendu eta herritarrei kotxea erabiltzeko eskaera egin dien agintari bati buruz ari ginen.

Osasun krisiak aldaketa sakonak ekarri ditu ikastetxeetara, eta ez soilik urruntze neurriak mantendu eta maskarak erabili behar direlako. Goizeko zaintza eta eguerdi eta arratsaldeko eskolaz kanpoko ekintzarik ez egitea gomendatu zaie eskolei. Klaseak hasi diren arren,

"Hiritar guztien eskubideak bermatuko dituen eskola eraiki nahi badugu, ezinbestekoa da eskolaren “txikiagotze” prozesu honi buelta ematea ahal bezain laster"

jantokietan segurtasun distantziak mantentzeko baliabiderik jaso ez dutenez eskolek, lana eta bizitza uztartzeko hain garrantzitsua den zerbitzu hori gabe geratzeko arriskuan daude hainbat familia egun hauetan. Horrez gain, ikastetxe asko itxita egongo dira arratsaldeetan, etapa guztietakoak Nafarroan eta bigarren hezkuntzakoak EAEn.

Bitartean, enpresa pribatuek ez dute denborarik galdu eta propagandez josi dituzte guraso elkarte eta familien buzoi eta posta-elektronikoak, “bakoitzaren beharretara” egokitutako eskaintzekin. Bestalde, ziurgabetasun egoerarekin kezkatuta, familia asko elkarren arteko sareak osatzen ari dira seme-alaben zaintza bermatu ahal izateko, baldin eta ikastetxeak berriro ixten badira.

Eskoletako zerbitzuak murrizteak eragin nabariak ditu, hainbat ikerketak erakutsi duen moduan: oinarrizko lanbideak dituztelako etxean geratu ezin diren gurasoen eta arratsaldeetan etxean dauden edo etxetik lan egin dezaketenen arteko arrakala, egoera sozioekonomiko baxua duten ikasleek sufritzen duten arrakalaren areagotzea, arazo sozialak nerabezaroan, emakumeen zaintza lanen gehitzea eta lan merkatutik kanporatzea…

Hiritar guztien eskubideak bermatuko dituen eskola eraiki nahi badugu, ezinbestekoa da eskolaren “txikiagotze” prozesu honi buelta ematea ahal bezain laster, ziurgabetasun-egoera apur bat baretzen denean. Hezkuntza komunikabideen zurrunbilotik ateratzen dugunean eta behingoz agintariek gizartearen erdigunean ipintzen dutenean, behar dugun denbora guztia hartu beharko genuke eztabaida sakonak egiteko eskola komunitateetan, lagunak esan zizkidan hitzak kontuan hartuta. Eta gero oso zorrotzak izan behar gara erabakiak hartzen dituztenekin, osasun krisia aprobetxatu ez dezaten zerbitzu publikoak murrizten jarraitzeko.

 

*Lurdes Imaz EHIGEko koordinatzailea da

Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal honetan artxibatua: Iritzia

Iritzia kanaletik interesatuko zaizu...

Azkenak
EGILEA
Argia buletina
Egunaren laburpena
zure e-postan
Eguneraketa berriak daude