Atalik interesgarriena eta ospearen balioa

  • Sarrerak lortzeko egon diren zailtasunak izan dira hizpide hainbat mediotan. "Aurten ez dut ezer lortu" edo "datorren urtean akreditazioa, fijo" bezalako komentarioak entzun ditut han eta hemen; nik, seigarren egunez, alarma 6:45etan jarrita eman diot hasiera egunari. Halere, oraindik bertaratzeko gogoa duenarentzat, apur bat bazterrean gelditzen den Nest saila gomendatzen dut, zine eskoletako ikasleei gordetako saioak eskaintzen dituena. Bilaketa indartsuak eta ausartak, ikastolako lan batetik urruti, zinema munduan eragitera igaro berri direnak.

Paloma Orlandiniren "Ob scena" filmaren fotograma

2021eko irailaren 21ean - 20:50
Azken eguneraketa: 22:53

Gaurko saioa Paloma Orlandiniren Ob scena filmarekin hasi da. Film labur argentinarrak sexuaren eta pornografiaren inguruko ikerketa abiatu du, zuzendariaren bizipenak artxiboarekin eta animazioarekin esperimentatuta. Irudi inplizitu eta esplizituek, off ahots zuzen baina konplexuek, eta bien artean sortzen den harremanak, Orlandiniren unibetsoaren berri ematen dute, eta norberak izandako esperientzekin jartzen da dantzan. 80. hamarkadan Kuban psikiatra batek idatzitako testu batzuetatik abiatuta, sexuaren errepresentazioak barnebiltzen duen kontrol sozialaren inguruan hausnartu nahi duen filma da. Soinu diseinuaren lanketa xehetasunez egina da, eta atmosfera berezia sortzea lortu du. Oso gomendagarria.

Frantzia hegoaldean giroturiko Yearlings lanak jarraitu dio atzetik. Mélanie Akoka da zuzendaria, eta nerabezarora igarotzen ari den neskato bat du protagonista. Amaren presentzia nahiko urruna du nerabeak, eta ondoko harresia konpontzera etorri den gaztearekin harremana egiten du, baita bere zaldiarekin ere. Filmak desira-pultsuak, erakarpenak eta miresmenak ditu ardatz, baita lehen desengainua ere. Irudi ederrez eginiko filma da, elkarrizketa labur baina zehatzez eraikia. Barne munduaren isiltasunak presentzia handia du filmean, eta, akzio gutxirekin, ondo eramana da.

"Podul de piatrâ" filmaren fotograma

Elias Kerejeta Zine Eskolako Podul de piatrâ izan da programa honetako azkena. Artur-Pol Camprubí zuzendariak gidatua da, eta bera da, era berean, argazki zuzendaritzaren egilea. Aragoiko Zerrendan bizi den Angelica emakume errumaniarra du protagonista, baita honek bizi duen presentziaren berezitasuna: ez hemen eta ez han presente egotearen baldintza. Moxal baten jaiotzak irekitzen du filma, eta elkarrekiko harremanean joaten dira Angelicaren eta herriaren artekoak, eta zaldiaren presentzia. 16 milimetrotan errodaturiko filmak zuzendariaren erabaki sendoak erakusten ditu, argiaren eta mugimenduaren arteko koreografia oso fin landuta.

Zinemira sailean eskainitako Aitor Merinoren filma izan da gaurko azkena. Asier ETA Biok filmaren zuzendari ere badenak, familiako bidaia batean hasitako Fantasia lana aurkeztu du, era berean familia artxibo gisa ere eraikitzen dena. Lau urteetan zehar ondutako lana familiaren intimotasunean filmatu du Merinok, eta barnetik erakusten ditu etxekideen arteko talka eta pozak, batez ere gurasoengan jarrita fokua. Filmaren erregistro mota freskoa da, domestikoa, eta oso etxekoa. Gurasoak lasai ageri dira semearen aurrean, gertutasunak ematen duen konfiantzan. Zuzendaria kameraren atzean egoteak, era berean, senide arteko errolak aldatzen ditu, eta bere eszenatoki bihurtzen da familiaren etxea. Gauzarik pertsonalenak erregistratzeak, ordea, badu arrisku bat erakutsi daitekeenaren zilegitasunari dagokiona. Tarteka, ikusleak badu sentipena bat, ikusten ari dena besteen kontutan gehiegi sartzea ez ote den, eta deseroso sentiarazten du horrek. Zentzu horretan ertzak ikutzen dituen lana da, zuzendaria baina gehiago jartzen baitira ikusgai gurasoak. Merinok argitu duenez, familian eta gertukoekin garatutako proiektua izan da, Amaia arreba ere oso presente egon baita. Etorkizunean gogoratu nahi duten bidaiarekin hasten da filma, eta etorkizuneko album familiarra osatzen saiatzen da. Zer da, funtsean, zinema?

 

 

 

"Fantasia" filmaren fotograma

Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Zinemaldia 2021
2021-09-28 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian
Zinemaldiaren osteko bestondoa

Aurten ez naiz Zarautzera joan Literaturiara. Nekatuegi nengoen. Neure buruari ezarritako zine maratoiaren amaieran ondo zetozkidakeen begiei zabalik eusteko Laranja mekanikoa filmeko Alexi ipini zizkioten gailuak.


BESTELAKO ZINEMALDIA
Irudika ditzagun istorio sinesgaitzak

Zinemaldiaren glamourak atzean zer uzten zuen ez pentsatzen ahalegindu ginen. Irailaren 17tik 26ra bitarte, Donostiako erdiguneak eta Alde Zaharrak Zurriolako hondartzarekin egiten duen triangeluak ez du Zinemaldia ez zen besterik izan hizpide. Eta behin garbitzaileen kamioiak... [+]


2021-09-27 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian
Zinemaldiaren osteko bestondoa

Aurten ez naiz Zarautzera joan Literaturiara. Nekatuegi nengoen. Neure buruari ezarritako zine maratoiaren amaieran ondo zetozkidakeen begiei zabalik eusteko Laranja mekanikoa filmeko Alexi ipini zizkioten gailuak.

 


BESTELAKO ZINEMALDIA
Irudika ditzagun istorio sinesgaitzak

Zinemaldiaren glamourak atzean zer uzten zuen ez pentsatzen ahalegindu ginen. Irailaren 17tik 26ra bitarte, Donostiako erdiguneak eta Alde Zaharrak Zurriolako hondartzarekin egiten duen triangeluak ez du Zinemaldia ez zen besterik izan hizpide. Eta behin garbitzaileen kamioiak... [+]


“Haiek milionario, gu prekario”

Zahar etxeeetako langileak Zinemaldiaren alfonbra gorrian sartzen saiatu dira (irailak 25), baina Poliziak geldiarazi egin ditu.


BESTELAKO ZINEMALDIA / 8. EGUNA
Alfonbraren azpian zegoena

Betirako gelditzeko itxura lukeen arren, amaitzen ari da Donostia Zinemaldia. Estreinatu dira dagoeneko film guztiak, eta hasia da epaimahaia sarien berri ematen. Batzuetan bat gatoz, besteetan ez horren beste; hor dago iritziaren koska. Agian homologazio eta lehia ez litzateke... [+]


BESTELAKO ZINEMALDIA / 7. EGUNA
“Dokumentalgintzak narraziorako potentzia eta esperimentaziorako joera berariazkoak ditu”

Paloma Orlandini (Buenos Aires, 1996) zine zuzendaria eta muntatzailea da. Donostia Zinemaldiko Nest sailean aurkeztu du Ob scena lana, eta berekin izateko aukera izan dugu, Argentinako zinemaz, bertako mugimendu transfeministaz, eta pornografiaz aritzeko. Urguleko... [+]


2021-09-23 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian / 6. EGUNA
Kerik gabeko egunak

Giro itogarria ezin jasanez alde egin eta Mexikon luzaz egon den gizon bat Donostiara itzuli da. Bertan aurkituko duenak ez du zerikusirik bere gaztaroan ezagutu zuenarekin. Gatazkaren presentzia egunerokoa den hirian ezin egokituz dabil, bakarti, eta alkoholarekin arazoak... [+]


BESTELAKO ZINEMALDIA / 6. EGUNA
Esaten ez direnak

Azken egunetara iristen ari garela, film gutxi gelditzen dira estreinatzeke. Banaka-banaka ikusi ditugu areto eta oholtzatik pasa diren zuzendari, ekoizle nahiz aktoreak, apur bat hurbiltzen gaituelarik horrek sortze eta eratze prozesura. Egileen zuzeneko ahotsa entzutea izaten... [+]


2021-09-22 | Peru Iparragirre
Sail Ofiziala / 5. eguna
Amatasun atmosfera itogarriak


2021-09-22 | Mikel Antza
Donostia Zinemaldiaren aitzakian / 5. EGUNA
Azpi-azpikoak

Emanuel Carrere idazle eta zinegilearen Ouistreham filmaren sinopsia irakurri nuenean, Günter Walraff kazetari alemaniarrak 1985ean argitaratu zuen Ganz unten (Azpi-azpian) liburua etorri zitzaidan gogora. Walraffek bi urte igaro zituen lan egiteko baimenik gabeko langile... [+]


“Emakumerik gabe ez dago zinemarik, elkarrekin indartsuagoak gara” aldarrikatu dute Zinemaldian

Emakumeek zineman ikusgaitasun nahikorik ez duten arren, izan badirela gogoratu dute Donostiako Zinemaldian, duten lekua aldarrikatuz, “emakumerik gabe ez baitago zinemarik”. Elkarrekin indartsuagoak direla-eta, elkarte berri bat ere aurkeztu dute: MIA Animazio... [+]


2021-09-21 | Peru Iparragirre
Donostia Zinemaldia / 4. eguna
Durasi buruz hitz egin beharra


Eguneraketa berriak daude