Astigarraga, Oiartzun eta Lezo lotzeko AHTren lanen aurka alegazioak jartzera deitu dute

  • Abiadura Handiko Trenaren lanak hasi zirenetik bi hamarkada baino gehiago igaro diren arren, lanekin jarraitzen dute. Azken egunotan Lezo eta Astigarraga arteko zatia esleitu du Espainiako Gobernuak. Horren aurrean, lanek ingurugiroan eragingo dituzten "inpaktu larriak" eta "ikuspegi sozio-ekonomikotik duen justifikazio falta" salatu eta herritarrei dei egin diete alegazioak aurkeztera. Horretarako dokumentu bat prestatu dute eta abuztuaren 3a baino lehen aurkeztu beharko da. Datu bat: Astigarraga eta Oiartzun arteko 7,15 kilometrotako AHTren tartea egiteko, 354 milioi euroko gastua aurreikusi dute, hau da, 50 milioi euro kilometro bakoitzeko, edo 50.000 euro metro bakoitzeko.


2020ko uztailaren 27an - 09:25
AHTren aurkako protesta Lezon, artxiboko irudia.

Herritar talde batek ARGIAra igorritako oharrarekin batera proiektuaren aurkako 22 orriko dokumentua bidali dute, eta horixe da alegazio gisa aurkeztu beharrekoa. Xehetasunez aztertzen dituzte trenaren bide berri honek izango dituen eraginak, besteak beste, ondorengoak azpimarratuz:

Martutenetik Oiartzungo Mendin Berri urbanizaziora 7,15 kilometroko eremua egin nahi dutela.

Eusko Jaurlaritzak Kultur Ondare gisa jasoa duen Okondotegi baserria eraitsiko dutela.

Astigarragan lotura handitu eta Oiartzunen bigarren lotura bat sortzea planteatzen dutela, gaur egungo trenbide sarearekin lotzeko 3,2 kilometroko beste lotura bat eginez, Mendin Berri urbanizazioaren inguruetatik abiatu eta Lezo-Gaintxurizketara.

Oiartzunen Ugaldetxo inguruetan inpakto bisual eta akustikoa izango duela salatu dute, Oiartzun ibaiaren gainetik 328 metroko luzeera eta 30eko altuera izango duen biaduktua egin nahi baitute.

San Markosen aurretik esana zuten 2,9 kilometroko tunela beharrean 5,6 kilometrokoa egitera igaroko direla, gainera, ondoren Lezo-Gaintxurizketan Pasaiako portuarekin lotura egin nahi dutela.

Gaintxurizketako zatiak azken urteetan nekazari gazteak bultzatzeko abiatutako hektarea bateko baratze ekologikoei eragingo diela.

Tuneletatik atera beharko dituzten 1.590.000 metro kubiko lurrak uzteko 15 leku posible identifikatu dituztela Andoain, Astigarraga, Martutene, Hernani eta Oiartzunen.

Urumea ibaian eragina izango duela.

Eraikin ugari expropiatuko dituztela.

Horregatik guztiagatik, lan hauek albo batera utzi eta gaur egungo trenbide sarea erabiltzeko eskatu diete agintariei. Lotura honetan dagoen dokumentua inprimatu, izenpetu, sinatu eta ondorengo helbidera bidali behar da posta zertifikatuz:

Subdirección General de Planificación Ferroviaria
Plaza de los sagrados Corazones, 7
28071-Madrid.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: "Trena benetako garraiobide bihurtu dadin"

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Eguneraketa berriak daude