Traducido automaticamente do vasco, a tradución pode conter erros. Máis información aquí. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

Bidea helburu

Egungo arte eszenikoetan dagoen joera nagusia, sormen prozesuaren garrantzian datza. Sortzaileak esanahiz bete behar du ekintza artistikoa, eta duen egia handiena bere baitatik ateratzen dena da. Horrela, sormen prozesuan agertzen diren zeinuak eta mezuak jasotzen ditu eta hortik ateratzen da azkenik, ekintza artistikoaren hari nagusia. Askotan, joerek behar baino garrantzi handiagoa daukate, baina ekintza artistikoa edo joera benetakoa bada, zer egin dezake ikusleak egia horren aurka? Onartu baino ez. Sortzailearen biluzte artistikoa da erakutsiko zaiona, sormen prozesua bera delako ekintza, egia. Hasierako ideia eta azken emaitzaren artean egiten den bidea bera da helburua.
    Egun, garaikidetasun horretan murgiltzen dira arte eszenikoen sortzaile gehienak: fikzioa eta errealitatearen arteko mugak apurtuz, arauak gaindituz, espazio eszeniko berriak asmatuz, disziplina anitzak erabiliz eta nahastuz, teknologia berriek ematen duten aukerak bereganatuz; edo bestela, muinera, hitzara edo mugimendura itzuliz –bide tradizionalen berrirakurketa–.
    Antzerki eta dantza garaikidean eta performancean dauden joera berritzaileenak ezagutarazteko egingo da egunotan Bilboko Alondegian 3, 2, 1 Forma Eszeniko Berrien Nazioarteko Topaketa. Prozesua bera abiapuntutzat hartuta, aurtengo edizioak segida izango du datozen bi urteetan. Hortik 3, 2, 1 atzera kontaketa. Bitarte horretan eszenan gerta daitezkeen aldaketak eta garapena ere jasoko da. Beraz, egiten den bidea, berriz, protagonista.
    Topaketa hauetan proposamen berritzaile hauen esperientziak eta sormen prozesuak erakutsiko zaizkio ikuslegoari. Forma eszeniko berrienak, arte eszenikoen azken joerak, izango dira topaketen ardatza. Talde ikuskizunak, testu lanak, Live Art, Low technology, antzerki fisikoa, ahots inprobisazioa, live zinema, jarduerak espazio publikoetan edota irakurketa dantzatuak dira azkenengo joera hoietatik batzuk. Sortzaileak ez baitira eremu zehatzera mugatzen, osotasunean ulertzen baita sormena. Horregatik, batzuetan hitza edo mugimendua erabiliko dute. Beste batzuetan, berriz, ikusentzunezkoak edota musika, edo diziplinen nahasketa. Normalean, horrelako proposamen berritzaileek ez dute erakustokirik. Zentzu horretan, eskertzekoa da Bilboko Alondegiak artelan hauek erakusteko egiten duen ahalegina.
    Hiru euskal sortzaile arituko zaizkigu topaketetan. Idoia Zabaleta dantzariak bere azken bi proposamenak erakutsiko dizkigu, Per-fora performancea eta 1917an Robert Walserren Paseoa eleberrian oinarritutako irakurketa dantzatua. Ainara LeGardonen eta Alvaro Barriusoren musika koreografiatua eta ahots inprobizazioetan oinarritutako Archipiel lana ere ikusgai izango dira. Azkenik, L´Alakran antzerki taldeak Psicodrama 4 tailerra landuko du. Proposamen berezia da L´Alakraneko Espe Lopez eta Oskar Gomez Matarena: ikusleek  ekarritako harriez cromlecha sortuko baitute.
    Bestalde, Ambereseko Jan Fabrek Preparatio Mortis aurkeztuko du, naturako elementuak erabiltzen duen hipergeldotasunean oinarritzen den lana. Suitzako Massimo Furlanek Fortuna aurkeztuko du, ikuslearentzako esperientzia bakarra sortuko du hamar minuturo.

Forma eszeniko berrien nazioarteko topaketa
Non: Bilboko Alondegian. Noiz: Maiatzaren 18tik 31ra. Instalazioak: Plastique Fantastique (Medusa), 22an, 17:00etan /Konposizio Animatua 4 (Sonia Gomez), 22an, 17:00etan / Zoomwooz (Andres Beladiez & Karla Kracht, 22an, 17:00etan. Bestelakoak: Eta zergatik John Cage? (Guillen Mont de Palol eta Jorge Dutor) 18an, 20:00etan / Perfora (Idoia Zabaleta) 22an, 20:00etan / Preparatio Mortis (Jan Fabre) 23an, 20:00etan /Archipiel (Alvaro Barriuso eta Ainara Legardon) 23an, 21:00etan.
Programazio osoa alhondigabilbao.com webgunean.


Interésache pola canle: Dantza
2025-05-06 | dantzan.eus
Mulleres que non tiveron oportunidade de bailar a ezpata-dantza en Legazpi

“Nós ensaiabamos, ensinabamos aos mozos, estabamos aí cando necesitaban axuda para a grella, pero logo nunca bailabamos na praza, nin nos pasabamos pola cabeza”. Oihane Auzmendi Iturbe (Legazpia, 1977) é bailarina do grupo Sustraiak. O avance do cambio que chegaba foi do... [+]


2025-04-01 | dantzan.eus
Zuberoa únese de novo á danza no espectacular 'Aitzina Biga'
A asociación Pioneiros está a preparar o espectáculo Aitzina Biga. Máis dun centenar de persoas participarán no espectáculo de danza, música, teatro, canto e bertsos que se presentará o 19 de abril na localidade guipuscoana de Maule. Até xullo, haberá outras catro... [+]

Nagore Tamayo
“Dantza eszena zuritu edo edukiz hustu dela sentsazio orokorra da”

Azaroan estreinatu zuen bere lehenengo lana Nagore Tamayo dantzariak (Tolosa, 2000): Nondik abiatu inora izena du, eta Natalia Belén dantzariarekin batera gorpuztu du. Bere herrian egin dugu hitzordua, Zumardi Handian.


Kontzertuak, hitzaldiak, antzerkiak, dantzak, bertso-saioak... M8ko ekitaldi kulturalen bilduma

Festa egiteko musika eta kontzertu eskaintza ez ezik, erakusketak, hitzaldiak, zine eta antzerki ikuskizunak eta zientoka ekintza kultural antolatu dituzte eragile ugarik Martxoaren 8aren bueltarako. Artikulu honetan, bilduma moduan, zokorrak gisa miatuko ditugu Euskal Herriko... [+]


2024-12-16 | dantzan.eus
Cando as mulleres de Iurreta lanzaron a soka-dantza en 1995
En Iurreta en 1995, Jon Irazabal escribiu como fixeron as mulleres a soka-dantza. De feito, vendo que nas festas de San Miguel de 1837 bailouse un aurresku feminino, seguindo as pistas, as mulleres de Iurreta aprenderon e sacaron á rúa unha soka-dantza con coplas.

Non é efémero, non, lingua vasca de danza

A idea que moitas veces repetimos os que traballamos no mundo da danza é que a danza é efémera. O dicionario Elhuyar dá como contrapartida a "efémero" español: efémero, destrutivo, perecedoiro, efémero, efémero, perecedoiro, perecedoiro, ilaun. Non lembro a quen lle lin... [+]


2024-10-30 | dantzan.eus
Primeiros pasos para o Diploma de Danza Vasca en Iparralde
Nos últimos anos incrementouse a presenza do eúscaro e as disciplinas tradicionais no conservatorio de Lapurdi e estase dando forma á traxectoria da danza vasca. “En Iparralde creouse a Herri Elkargoa e querían desenvolver o departamento de música popular e danza popular... [+]

Mirando á sombra

MOOR KRAD

Por: Compañía Ertza.
Cando: 3 de outubro.
Onde: Na sala Muxikebarri de Getxo.

---------------------------------------------

Dous anos despois coñecín a obra Moor Krad, na que os membros da compañía Ertza crearon e estrearon a peza. Entón, en 2022, tentei... [+]



2024-09-06 | dantzan.eus
Bailando o 8 de setembro: En Ochagavía, en Elciego e onde máis?
Atreverémonos a dicir que as danzas de Ochagavía (Navarra) e Elciego (Álava) son as danzas máis coñecidas da volta do 8 de setembro. Teñen unha longa traxectoria e historia e nas últimas décadas foron recollidos nos repertorios de moitos grupos de danza de Euskal Herria.

2024-09-03 | dantzan.eus
Escenarios de compañías de danza contemporánea en Larraul, Mutiloa e Altzo de Gipuzkoa
O tres fins de semana de setembro levarán a cabo talleres e actuacións nas localidades guipuscoanas de Larraul, Mutiloa e Altzo co obxectivo de estender a danza contemporánea ás contornas rurais. As sesións organizáronse dentro da iniciativa LABO GEO (Corpo e Patrimonio),... [+]

Abandona o baile porque os seus amigos se burlan del
Ten seis anos. Estaba a bailar a gusto. Pero os pais dixéronnos que deixará a danza. A razón? Na escola os seus amigos búrlanse del por bailar. Seis anos. E xa sufrindo a violencia dos estereotipos de xénero. Basta! Pais, escolas, profesores, pedagogos, medios de... [+]

Eguneraketa berriak daude