Hezkuntzak bilatzen du pertsonak bizi duten mundua ulertzeko eta eragiteko baliabideak ematea. Mundua ez da estatikoa eta aldatzen doa, beraz hezkuntzan dabiltzatenak munduaren aldaketak zelan jaso eta ikasleei zelan bideratu bilatzen dute, hezkuntzaren espazioa eta gizartearen espazioa ahalik eta gertuen egon daitezen.
Enpresa munduan berdina gertatzen da, beti aldaketak sustatzen dituzten botereei pultsua hartzen geure bizi eta proiektuetan izan dezaketen eragina murrizteko, egokitzen gabiltza.
Hau da bizitzarako erakutsi diguten mantra: egokitzea, eraldatzea oso konplexua delako. Hau da hezkuntzan eta enpresan askok bizi dugun errealitatea.
Egokitzea ez da zertan negatiboa izan, norberaren erabakia denean. Baina noraino erabakitzen dugu, eta noraino gaude bideratuak?
Digitalizazioarekin berdina gertatzen zaigu, eta konpetentzia digitala izateko, arrakala digitala gainditzeko... pertsonak zelan izan erabiltzaile, zelan egokitu bilatzen da azken finean. Non geratzen da orduan hezkuntzaren helburua: pertsonak bizi duten mundua ulertzeko eta eragiteko baliabideak ematea?
Zein baliabidek ez gaitu bihurtzen erabiltzaile, eraldatzaile baino?
Zein modutan sortu daiteke horrelako logika bat hezkuntzaren munduan non hainbeste ezagutzetan sakontzeko beharra ikusten duten adituek, pertsonen ikuspuntua murriztuta geratu ez dadin?
Eremu digitalari lotuta nik argi dut baliabide digital libreak direla ikasleak mundu digitala ulerrarazteko eta eraldatzeko tresnak eskaintzen dituztenak. Ez dut hain argi zelan txertatu hezkuntzaren munduan.
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Krimen matxistak, mediatizatzen direnean, emakumeontzat lezio bilakatu ohi dira, eta bizirik badago, biktimarentzat. Nerea Barjola ikertzaileak Alcasserko kasuaren bidez azaldu zigun hori. Eta Nagore Laffageren hilketak ere lezio astun bilakatzeko arriskua izan zuen, lezioa... [+]
Eta arkitektoen burbuilean, krisi klimatikoaren gaineko kezka igartzen al da? Galdetu dit agroekologoak.
Eraikuntzaren sektorea CO2 emisioen portzentaje altuaren eragilea izanik, galderak zentzua badu. Naomi Klein-ek Honek dena aldatzen du liburuan kontatzen du nola hegazkin... [+]
EH Biziriketik sarritan salatu izan dugu energia berriztagarrien zabalpen masibo honen atzean ezkutatzen den eredu ekonomikoa. Hazkunde ekonomikoa ezinbesteko baldintza duen eredu ekonomikoan... [+]
Urtebete pasa da Mendebaldeari Ukrainako gerra okertu zitzaionetik. Xakean esaten da jokalari bat zugzwang posizioan dagoela egin dezakeen edozein mugimenduk kaltetuko badu. Mugimendurik egin beharko ez balu berdinketa lortuko luke, baina bere txanda bada, bereak egin... [+]