Buru-belarri, burugogor!

Argazkia: Mikel Pejenaute

Bilatzeak, etengabe bide baten bila abiatzeak, nahi zein espero ez duguna aurkitzea dakar. Artista bat bilaketa gose hori elikatu beharrean dago bere espiritua bizirik mantendu nahi badu. Burugogorkeria handia ere beharko du bere ibilerak. Bide berriak bilatu, azalberritu eta bere pertzepzioa zabaldu, hori da artista bat bizirik dagoenaren sintoma. Konformismotik aldentzea, formula ez errepikatzea, azken finean. Gose eta sorkuntza grina izan behar dira bere jardunaren motorrak. Lelo eta ideia honen inguruan osatu du Mikel Ruiz Pejenautek Buru-belarri, buru eta bihotz. Burugogor! erakusketa Eremuak programaren barruan eta Zallako kultur etxean dago ikusgai.

'Harriak' erakusketa
NOIZ: Irailak 16 - Urriak 16
NON:  Zallako kultur etxea

Lekua ez da aproposena, egia esan, baina Mikelek burugogorkeriaz lan egin du oztopo fisikoak gainditu eta lau artisten lanarekin erakusketa aurrera ateratzeko. Haietako bat Adrian Romero bilbotarra da. Ofizioz diseinatzaile grafikoa den gazte honek digitalarekin jolastea du gustuko, irudi eta formekin imajinario berri bat sortzeko. Normaltasun berriko garai ezkor hauetan Adrian beste errealitate bat imajinatzen saiatu da, iragana pusketan apurtu ondoren geratu diren errealitate apurrekin mundu berri bat irudikatzeko. Gure zibilizazioak azken 2.000 urteetan gurutze batek markatu duen bidea jarraitu badu, Adrianek elementu berriak proposatzen ditu, sinbolismoz kargatutakoak, gure etorkizun hurbila sor dezagun. Erakutsi dituen obra guztien artean hiru dimentsiotako teklatu batek ematen du arreta: esku baten itxurakoa da eta ezezagunak zaizkigun ikurrez jositako teklekin osatuta dago. Geroa marrazteko formula zaharrak ahaztu behar direla eta tekla berriak sakatu beharra dagoela esan nahi digula dirudi. Proposatzen duen iruditegi berriak jendearengan jakin-mina piztu duela esan genezake, han baitzeuden hiru lagun lurrean jarritako pantaila zahar baten inguruan etorkizunekoak ziren egitura eta irudiekin liluratuta, soilik sute batek sor dezakeen hipnosi egoeran.

Erakusketan parte hartu duen beste artista bat Matxalen Oñate plentziarra da. Tradiziotik habiatzen diren baina bide berriak urratzen dituzten hainbat eskultura aukeratu ditu erakusketarako. Formek zein apaindurek garrantzia handia dute harrian landutako pieza hauetan. Indarra darie, baita sentsualitatea ere. Eider Garcia Letek magia ukitu bat eman dio erakusketari, bere oihalarekin espazioa jantziz eta beste dimentsio batera eramanez. Norbaitek naifegia dela pentsa balezake ere magia puntu bat erantsi dio aretoari. Azkenik, Gorka Lazpiurren obrak argi utzi du huts egindako lanek bide berriak aurkitzeko abiapuntuak izan daitezkeela, buru-belarri arituz, burugogorkeria puntu batekin.

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Eskultura
2024-02-25 | Hedoi Etxarte
Chillida izan beharraz

Eduardo Chillidaren jaiotzaren mendeurrenaren kontura, ideologia guztietako hedabideetan hagiografiak izan dira nagusi eta ez da inolako aipamenik egin bere “gaztaro falangista ultra eta erradikalaz”.


Mañariako grisa

1970eko hamarkada hasieran, Robert Smithson artistak bogan zegoen arte minimalista auzitan jarri eta artea paisaian eta naturan bertan egin zitekeelaren ideia zabaldu zuen. Hartara, sortze-ideia horri segika, lursailean prestakuntzak egiten hasi zen hainbat artista, beren... [+]


“Gure herria matriarkalista da eta beste nortasun bat eman nahi izan diet eskulturei”

Xabier Santxotena Alsua (Bozate, 1946) eskulturagilea da. Egurra du lanabes, eta pieza erraldoiak egiten ditu. Buru-belarri dabil uneotan emakumeei eskulturen bidezko aitortza egiten. Agota dela dio harro, “egurraren gremio edo kolektibokoa”. Jorge Oteiza... [+]


“Betirako” Nafarroan gordetzeko eskaera

Pompeluko togatusa Nafarroako Museoan dago ikusgai azken urtebetean, baina urte luzez galduta egon da bere pista. Duela 128 urte aurkitu zuten Iruñeko Alde Zaharrean, munduko aberats baten gordailuan egon da urte batzuetan eta haren jabetza estatubatuar batena da egun.


Ertibil 22

Arte-lehiaketen aurrean hainbat kontraesan sortzen zaizkit. Alde batetik, artistak eta artelanak lehiakortasunaren dinamikaren barruan kokatzen dituzte, artearen izaera eraldatzaile eta kolektiboa alde batera utziz eta logika merkantilisten barruan kokatuz; baina ezin uka,... [+]


Eguneraketa berriak daude