1957an egin zen Sao Pauloko Nazioarteko Eskulturaren IV Bienalean hamar lan aurkeztu behar zituen artista bakoitzak. Jorge Oteizak ordea, 28 eraman zituen: “Eskatu zenizkidaten hamar eskulturekin hemen egotea imajinatu dut nire burua. Egiatan, bat baino ez da. Pentsamendu bakarra Estatua proiektatzeko, espazioaren desokupazio aktibo gisa, unitate formal irekien arteko fusioagatik”.
Pelax taldeko kideek ere, streaming kulturak ekartzen dituen utzikerien eta errazkerien kontra, formatu bera bihurtu dute artelan. A eta B kantuz osaturiko 20 minutu inguruko bi piezako lana argitaratu dute udaberrian, ondoren D eta E aldeekin aurreko lanari osotasuna emanez. Oteizak egin bezala, ordea, artelan bakar baten gisara hartu behar dugu. Disko bikoitza baino, disko bakar baten bi urrats izan ditugu hemen.
Eta urtea borobil amaitu dute: kontzertua amaitu eta eskuak apurtu arte zutiaraziz zaleak. Horren alde zuten plaza; Egiako Gazteszenan, sarrera denak agortuta, gertatutakoa berezia izango zela bazekiten 300 bat lagunen aurrean.
Urte bereziak amaiera berezia behar. Entzuleak eserita eta ohiko lau taldekideez gain oholtzan zen Telmo Trenor beat-maker ezaguna sintetizagailu eta samplerrekin jolasteko. Beste aldean Nagore Legarreta eta Iñaki Rifaterra artistek, pintura eta argazki proiekzioen bidez inprobisatutako artelana egin zuten: kantuekin batera aldatzen zen artelana. Uneren batean gehiago gustatuko zitzaizun, ostean gutxiago. Etengabeko garapen inprobisatuak hori dakar, “ahaztu zenekiena, gozatu oraina”.
Gaua borobiltzeko Malen Otxoaren bideoa ikusteko aukera izan zen. Urte osoan taldearen irudiak batu ditu Otxoak, lokalean, estudioan, furgonetan, kontzertuetara bidean... dena ez baitira argiak eta txaloak. Atzetik dagoen lana ederki aurkeztu zen. Entzun genuenez Otxoaren lehen lana izan zen, baina espero dugu azkena ez izatea.
Eta guztiaren gainetik musika. Lokalean orduak eta orduak eman dituen boskoteak egurra eman zuen, baita ondo eman ere; dena maisuki jota, indartsu eta detailez josia, ia geratu gabe, King Crimsomen 21st Century Schizoid Man-en bertsioa barne. Jaione Dagdrømmerrek ondo adierazi bezala, boxeo zelai batera bezala atera ziren denak, borroka egin eta irabazteko prest. Aspaldi ez dela horrelakorik ikusi underground eszenan.
“Ez zenuen Makarenkoren berririk izan ukabilkada jaso arte”, abestuz bukatu zuten. Datozen urteetarako poema pedagogiko ederra ari dira sortzen Pelaxtarrak. Eta ukabilkada mordoxka bat ere, gauzak beste manera batean egitea beharrezkoa izateaz gain posible ere badela erakutsiz. Eta puskaz desiragarriagoa ere.
Amaia Ocaren argazkiak:
EMPTY FILES + MOXAL & MIREN NARBAIZA
Non: Bilboko Kafe Antzokian
Noiz: irailaren 12an.
-------------------------------------------------------
Aitortu behar dut nahi baino gutxiagotan joaten naizela Bilbora. Beti sortzen dit horrelako tristura moduko bat, orduko... [+]
'GUREA KULTURA' JAIALDIA
Taldea: Sal del Coche
Non: Zestoan
Noiz: Irailaren 7an
--------------------------------------------------------
Kronika hau egitera Donostiara joan behar nuen, baina sarrerak garestiegiak iruditu zitzaizkidan behinola zezenketak... [+]
Xak eta Ekiza
Non: Ondargain txiringitoan (Deba)
Noiz: abuztuaren 27an.
-------------------------------------------------------
Euri langarraren eta lanbro-lainoen artean pasatu dugu Gipuzkoako muga, kostaldean zehar doan errepidetik itsaso zakarrari beha. Bandera... [+]
Zuzeneko musika gustatuz gero, ziur azken hamarkadan Eider Iturriagak egindako argazkiren bat ikusi duzula. Bere bi grinak uztartu ditu bermeotarrak: musika eta argazkilaritza. Eszenatoki batean hain azkar pasatzen den une hori harrapatzeko abilezia du, ikuslearen begietan... [+]
Zer: Biarritz Piano Festival. Amaierako errezitaldia. Benjamin Grosvenor, pianoa.
Egitaraua: Schumann eta Moussorgskyren lanak
Lekua: Biarritzeko ‘Espace Bellevue’.
Data: abuztuaren 8a.
-------------------------
Biarritz Piano Festival... [+]
Lau egunez Lakuntza milaka lagunez bete du Hatortxu Rockek. Aurtengo edizioak presoen aldeko jaialdiaren bideari amaiera eman dio. Hala ere, abenduak 27rako jaialdi berria iragarri dute: Aske.
Iritsi da uda. Egunak argi, bero eta luze dira orain, eta kostaldea jendez, sonbrilaz, krema usainez eta doi-doi ulertzen ditugun hizkuntzez bete da. Zuzeneko musikan ere gauzak asko aldatzen dira: mailarik gorenean daudenek makrojaialdietako birari ekiten diote, poltsikoak... [+]
26 urtez euskal preso eta iheslariak etxeratzeko aldarria oholtza gainera eraman ondoren, Hatortxu Rock jaialdiak bere azken edizioa egingo du ostegunetik igandera bitartean, Lakuntzan (Nafarroa). Jaialdian bildutako dirua preso sein senideentzat dispertsioak zekarren zama... [+]
Kneecap taldea BBK Liven egoteak eztabaida piztu du makrofestibalek protesta politikoaz egiten duten instrumentalizazioaz eta kultura-eredu nagusiaren kontraesanei buruz.
Bilboko Bilboko Kontseilu Sozialistaren Laneko Autodefentsa Sareak BBK Live jaialdiko lan-baldintza prekarioak argitara atera nahi ditu, baira horien erantzuleak seinalatu. Horretarako, solasaldia antolatu du uztailaren 2an.
Ezta Ilen + High Vis
Non: Gasteizko Jimmy Jazz aretoan.
Noiz: ekainaren 7an.
---------------------------------------------------------------
"Etorkizunik Ez" (No Future) punk lelo klasikoak duen gaurkotasuna azpimarratu du Enrique Zamoranok Hijos del Brexit... [+]
IDOIA ASURMENDI
Non: Bilboko Kafe Antzokian.
Noiz: maiatzaren 29an.
AZETangana! eta Mark Duti
Non: Tira IV jaialdia, Gasteizko Korda espazioan eta Gaztetxean.
Noiz: maiatzaren 10ean.
BRN + Auzoko eta Sain mendi + Odei + Monsieur le crepe eta Muxker
Zer: Uzta jaia.
Noiz: maiatzaren 2an.
Non: Bilborock aretoan.
---------------------------------------------------------
Ereindako haziek ura, argia eta denbora behar dute ernaltzeko. Naturak berezko ditu... [+]