Aurrekontu txikia, talentu handia

Mozarten “Txirula magikoa” opera. Opus Lirica Orkestra . Kursaal Auditorioa, otsailak 23.

Ematen du Donostian opera-denboraldia Musika Hamabostaldiarekin lotuta dagoela, jaialdi honetan bai betetzen delako Kursaal Auditorioa opera bat programatzen denean. Hortik aparte, urtean zehar Opus Liricak egindako saiakeretan jende gutxi ikusten dugu. Pena ikaragarria da, eta ulertezina. Benetan txalogarria da Opus Lirica elkarteak egiten duen esfortzua. Titulu ederrak eskaintzen ditu, bakarlari eraginkorrak ere bai, eta eszenaratze erakargarriak taula gainean jartzen dituzte. Orduan, zer gertatzen da? Agian marketing eza? Edo administrazioen babes eskasa? Auskalo. Baina, hori bai, eskainitako azken saioa disfrutagarria suertatu zen.

Mozarten Txirula magikoa opera dibertigarri eta zinez “magikoa” da. Konpositore austriarrak 35 urte zituenean estreinatu zuen maisulan hau. Obra berezia da, imajinazio musikal izugarria duena, eta masoneriatik hartutako erreferentzia ugari dituena. Opus Liricaren ekoizpen honetan, Nafarroako Ganbera Operarekin lankidetzan egindakoa, twist bat aurkitzen dugu, akzioa amets batean  gertatzen baita. Hortik aparte, doitasunez jarraitzen da jatorrizko ideia.

Interpretazio onak aurkitu genituen. Rol konplikatuena, dudarik gabe, gauaren erreginarena da, eta Almudena Jal-Ladi sopranoak txukuntasunez bete zuen bere lana. Egia da agudoren batek behar den garbitasuna ez zuela izan, baina, tira, taxuz interpretatu zuen bere papera, eta deabruzko koloraturak ongi atera zituen. Nika Guliashvili baxua Sarastro eraginkorra izan zen, ondo sartuta bere rolean. Halere, guztien gainetik, abeslari distiratsuenak Marc Sala tenorea eta Ainhoa Garmendia sopranoa izan ziren. Marc Salaren ahotsa primeran egokitzen zen Taminoren tesiturara. Oso tinbre gozo eta ederra du abeslari katalanak, eta ondo menderatzen du ahotsaren emisioa. Bestalde, Ainhoa Garmendia oso soprano segurua da, eta adierazkortasunez marraztu zuen Pamina xarmangarria.

Azpimarratu behar dut César San Martín baritonoaren lana, Papageno dibertigarri eta ondo antzeztua egin baitzuen. Bestalde, Irene Fraile sopranoak Papagena freskoa interpretatu zuen. Gainontzeko abeslariak, Donostia Opera Abesbatza eta Opus Lirica Orkestra doitasunez aritu ziren. Bikain, bada.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Kontzertuak
Zuzeneko kronika
Behin baziren baionar batzuk...

Willis Drummonden agur besta

Non: Intxaurrondoko kultur etxean, Donostian

Noiz: Urtarrilaren 5ean

Gonbidatuak: Zetkin, Elvis Caino DJ, Indezen DJ eta Zumitrenko DJ.

------------------------------------------------

... esango dugu noizbait. Joan ikustera, baina... [+]


Eguneraketa berriak daude