ARGIA.eus

2020ko urriaren 22a

Aurrekontu txikia, talentu handia

Montserrat Auzmendi del Solar
2019ko martxoaren 17a
Mozarten “Txirula magikoa” opera. Opus Lirica Orkestra . Kursaal Auditorioa, otsailak 23.

Ematen du Donostian opera-denboraldia Musika Hamabostaldiarekin lotuta dagoela, jaialdi honetan bai betetzen delako Kursaal Auditorioa opera bat programatzen denean. Hortik aparte, urtean zehar Opus Liricak egindako saiakeretan jende gutxi ikusten dugu. Pena ikaragarria da, eta ulertezina. Benetan txalogarria da Opus Lirica elkarteak egiten duen esfortzua. Titulu ederrak eskaintzen ditu, bakarlari eraginkorrak ere bai, eta eszenaratze erakargarriak taula gainean jartzen dituzte. Orduan, zer gertatzen da? Agian marketing eza? Edo administrazioen babes eskasa? Auskalo. Baina, hori bai, eskainitako azken saioa disfrutagarria suertatu zen.

Mozarten Txirula magikoa opera dibertigarri eta zinez “magikoa” da. Konpositore austriarrak 35 urte zituenean estreinatu zuen maisulan hau. Obra berezia da, imajinazio musikal izugarria duena, eta masoneriatik hartutako erreferentzia ugari dituena. Opus Liricaren ekoizpen honetan, Nafarroako Ganbera Operarekin lankidetzan egindakoa, twist bat aurkitzen dugu, akzioa amets batean  gertatzen baita. Hortik aparte, doitasunez jarraitzen da jatorrizko ideia.

Interpretazio onak aurkitu genituen. Rol konplikatuena, dudarik gabe, gauaren erreginarena da, eta Almudena Jal-Ladi sopranoak txukuntasunez bete zuen bere lana. Egia da agudoren batek behar den garbitasuna ez zuela izan, baina, tira, taxuz interpretatu zuen bere papera, eta deabruzko koloraturak ongi atera zituen. Nika Guliashvili baxua Sarastro eraginkorra izan zen, ondo sartuta bere rolean. Halere, guztien gainetik, abeslari distiratsuenak Marc Sala tenorea eta Ainhoa Garmendia sopranoa izan ziren. Marc Salaren ahotsa primeran egokitzen zen Taminoren tesiturara. Oso tinbre gozo eta ederra du abeslari katalanak, eta ondo menderatzen du ahotsaren emisioa. Bestalde, Ainhoa Garmendia oso soprano segurua da, eta adierazkortasunez marraztu zuen Pamina xarmangarria.

Azpimarratu behar dut César San Martín baritonoaren lana, Papageno dibertigarri eta ondo antzeztua egin baitzuen. Bestalde, Irene Fraile sopranoak Papagena freskoa interpretatu zuen. Gainontzeko abeslariak, Donostia Opera Abesbatza eta Opus Lirica Orkestra doitasunez aritu ziren. Bikain, bada.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal honetan artxibatua: Kontzertuak

Kontzertuak kanaletik interesatuko zaizu...


ASTEKARIA
2019ko martxoaren 17a
Azkenak
EGILEA
Argia buletina
Egunaren laburpena
zure e-postan
Eguneraketa berriak daude