ARGIA.eus

2022ko urtarrilaren 18a

Onartu, AHT erokeria da

  • Europako Kontu Auzitegiak txosten etsigarria zabaldu du Europako abiadura handiko trenbide sarearen inguruan (Euskal Herrian AHT, Frantzian TGV, Espainian AVE…).

Juan Mari Arregi
2018ko uztailaren 15a

“Mosaiko ez eraginkor” gisa definitu du eta “engainu handi bat” dela dio: gainkostu ikaragarriak proiektuetan eta eraikuntzan; bezeroak erakartzeko helburuetan porrota; beste garraiobide batzuekin –aire bidezkoa esaterako– konektatzeko ezintasun erabatekoa… Kilometro bakoitzeko kostua 25 milioi eurokoa da. Hala, Euskal Y delakoak 7.000 milioi euro kostako luke, ADIFen aurreikuspenen oso gainetik. Hendaian barrena, Europako gainerako lurraldeekiko konexioa bazterturik dago jadanik. Bidaiari falta merkantzien garraioarekin orekatzeko ustezko asmoa bestalde, Gasteizen hainbestetan defendatu dutena, txosten ugarik bota dute atzera.

Burugabekeria ekonomiko horren aurrean, ez al da erokeria AHTren ideia bera osotasunean? Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako nahiz Nafarroako gobernuetatik igaro diren arduradun politiko guztiek egin dute, modu batean edo bestean, orain Europako erakundeek ezbaian jarri duten erokeria horren alde. Enpresa pribatua izan balitz, bere arduradun guztiak kaleratuak izango lirateke dudarik gabe. Baina lau urterako politikariak direnez, burugabekeriak eta xahubide ekonomikoak jarraitzen du. Lemoizekin gauza bera gertatu zen.

Logikoena AHTren obrak gelditzea litzateke, auditoria neutrala egin eta ikusi, herritarren parte-hartzearekin, zer beste alternatiba egon daitekeen garraiobide sozial baterako. Gasteizko Gobernuak, gutxienez, erokeria hori onartu beharko luke, lanak gelditu eta eztabaida irekia sustatu. Beharrezkoa den eztabaida, baina herritarrei lapurtu izan zaiena.

Kanal honetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2022-01-17 | ARGIA
AHTaren aurkako banderola erraldoia zintzilikatu du Bizi!-k Departamenduko Konseiluaren egoitzan

Hogeita bost bat militantek burutu dute ekintza Pirinio Atlantikoetako departamenduko kontseiluaren egoitzan. Frantziako Gobernuak 2018an baztertu zuen makroproiektua berriz mahai gainean dute instituzioek.


Argirik ez tunelaren bestaldean

Lezo-Errenteria eta Irun arteko trenek urteak daramate etenda dauden obra batzuen ondorioak jasaten. Renfe eta Adifeko langileek bat egin dute bidaiarien kezkekin: «Geltokiak hiltzen uzten ari gara».


2022-01-11 | Leire Artola Arin
AHTren lanek 28 iturburu urik gabe utzi dituzte Gipuzkoan

Arrasate eta Elorrio artean dagoen Udalaitzeko tunelaren lanek eragin dute azkeneko galera: Angiozarko baserri bat hornitzen zuen iturburua lehortu da eta, ondorioz, kamioi bidez eraman behar dute ura bertara. Eusko Jaurlaritzak Legebiltzarrean aurkeztu ditu datu horiek txosten... [+]


2021-12-13 | Ahotsa.info
AHTren "zirkua" salatu eta proiektuaren dirua gastu sozialentzat bideratzeko eskatu dute Iruñean

Orain Ardura ekimenak manifestazioa egin du larunbatean Iruñean AHTren obrekin jarraitzen dutela salatzeko.


Irakurrienak
ASTEKARIA
2018ko uztailaren 15a
Azken albisteak
Argia buletina
Egunaren laburpena
zure e-postan
Eguneraketa berriak daude