Zientzia ere jakin-mina dela ulertzen badugu, zientzia erantzunik ematen ez duen artea dela esan dezakegu. Irakasle batek zerbait galdetu eta ikasleak erantzun bat ematen duen unetik, erantzunean jakin- mina badago bederen, ez dago okerreko erantzunik. Esan dezakegu bilakaera bat gertatu dela. Ez dago gehiago irakasle eta ikaslerik, baizik eta ikasle bilakatutako irakaslea eta irakasle bilakatutako ikaslea. Pedagogia ezezaguna denaren lurraldera igarotzeko ordaindu beharreko bidesari modura ulertzen badugu (ikus etimologia edo idatzi nuen aurreko zutabea), pentsa dezagun ikasgela bera eta munduaren arteko mugak difuminatu egiten direla, eta gela-mundu bilakatu daitezkeela. Bilakaera ematen den lekuan gertatzen da benetako ikasketa. Eta galdera nahiz erantzuna bihurtzen dira galdera-erantzuna. “Nola ez nekien oraindino...?”, esan zion lagun irakasle-ikasle batek besteari gela batean. Istant batean gertatu zen, galdera baten istant horretan, izenak aldatzeak eta lengoaiarekin lotura berriak sortzeak prozesu eraldatzailea abiatzen duten istant horretan.
Martxoan Iruñean egin zen liburu denden kongresuan ezagutu nuen Elisabeth sortzaileen lana pasioz defendatzen Adimen Artifizial sortzailearen aurrean. Handik gutxira elkarrizketa egiteko gelditu ginen Bolognako Liburu Azokara eta Kolonbiara joan aurretik. Aitortzen dut... [+]
2023ko Wiki Loves Monuments argazki lehiaketako hamabost irabazleak iragarri dituzte. Wikipediaren atzean dagoen Wikimedia Fundazioak urtero antolatzen du eta munduko argazki lehiaketa handiena da. Iaz 46 herrialdetako 4.700 argazkilarik parte hartu zuten, lizentzia libreak... [+]
Denbora darama “ingurua intentsifikatzeko gai diren horiei” begira eta horiekin lan egiten saiatzen, horretarako gertu duenari arreta jarriz. Irudietatik, hitzetatik, argitik eta horiek espazioan agertzeko duten forma eta moduetatik egiten du lan, batez ere. Orain... [+]