Orgasmo arrakalaren atzean generoen arteko berdintasun eza dago, ekonomian gertatzen den bezala.
Sexuaren moralizazioaren azken kapitulua bizi izan zen Iruñean urtarrilaren azken asteetan. Alkateak Udalaren Berdintasun Arloak Emakumeen Etxean “orgasmo arrakalaren” inguruan antolatutako hitzaldia debekatu zuen. Horri esker, hitz gako horien atzean zegoena ezagutzeko 400 pertsona inguru gerturatu ginen Katakrakera, hitzaldia azkenean garatu zen tokira.
Ekonomiaren arlotik oso modu egokian ekarritako kontzeptu honek sexu harreman heterosexualetan gertatu ohi denari izena ematen dio, eta pentsamendua garatzeko tresna bihurtu da. Paola Damontik hitzaldian esan zuen bezala, modu kolektiboan bizi den egoera bat da emakumeen artean bostetik batek orgasmorik ez sentitzea gizonezkoekin sexu harremanak dituenean.
Detaile denak ezagutzeko hitzaldi osoa entzun behar bada ere, atentzioa eman zidaten horietatik bat ekarri nahi dut eztabaidara: emakumeen identitatearen osaketan “erruak” duen pisua. Horrek azaltzen du maiz emakumeek orgasmo bat izan duten itxura egitea, adibidez. Edo sexu harreman heterosexual batean (hitzaldiak horiek bakarrik izan zituen ardatz) gozatzen ez baduzu ere, hori ez etetea. Norberaren afera pertsonala dela esan ohi bada ere, begirada egituratuago batek eta kontzeptua erabiltzen hasteak perspektiba ezberdina ematen digu.
Orgasmo arrakalaren atzean generoen arteko berdintasun eza dago, ekonomian gertatzen den bezala. Eta ikuspuntu estruktural batetik begiratzeak egoera problematizatzeko aukera ematen digu, beste edozein ikuspuntuk, eta batez ere emakumeei zuzendutako diskurtso ez askatzaileak (orgasmorik ez izatea bakoitzaren ardura dela diotenak, batez ere) arrakala sakontzeko besterik ez baitute balio. Ongi etorria orgasmo arrakalaren debatea!
Marioker guztiok nola, erreferenteen egarri nintzen nerabezaroan, bisexuala nintzela onartzeko prozesuan, eta bakan batzuk topatu nituen: Skin, Skunk Anansieren kantaria (tartean ez nekien bisexuala zenik, baina radarrak funtzionatzen zidan), Lucía Etxebarriaren Beatriz y... [+]
Galdera horri erantzun dio hainbat irakasle ez-heterok, eta gogoetarako gako ugari utzi dituzte. Mundua deskubritzen eta identitate(sexual)a eraikitzen ari diren haur eta gazteek erreferente anitzak izatea eta eskolan denok espazio seguru eta erosoa aurkitzea ederra baita.
Maiatzaren 17an LGTBIQ+fobiaren Kontrako Eguna dela-eta, “bizi dugun oldarraldi atzerakoia” , “transfobiak hartu duen indarra” eta “instituzioen utzikeria” nabarmendu dituzte kolektiboaren bueltako elkarteek. Zenbait instituzioren kapitalismo... [+]
Ludotekan, gazte txokoan, udalekuetan... batzuk musukatzen ari direla, beste hark zakila erakutsi duela eta honakoak gorputzarekiko irainak jaso dituela, hori guztia kudeatzea ez dute erraza hezitzaileek. Adibide praktikoz lagunduta, 'Nola landu sexualitatea hezitzaileon... [+]
Naizenek I. Nazioarteko Biltzarra antolatu du haur eta gazte transexualitateaz hitz egiteko. Egitaraua maiatzak 5 eta 6 artean egin dute eta hitzaldiz josia izan da. Eztabaida eta hausnarketa bateraturako "espazioak sortzeko" ezagutza arlo ugaritan espezializatutako 400... [+]
Errepikatu nirekin: Sara Millerey. Ez dezagun ahaztu bere izena. Transfeminizidioaren biktima da Millerey: gorrototzaile transmisogino batek torturatu zuen, besoak moztu zizkion eta bizirik bota zuen ibaiertz batera. Bi orduko agoniaren ondoren hil zen.
Errazagoa da J.K... [+]
Sare sozialetan argitaratutako argazkiaren bidez ezagutarazi du erasoa Ordiziko alkate Adur Ezenarrok. Bere sexu izaerarekiko "harrotasuna eta ohorea" berretsi du, eta azken aldiko "oldarraldia" salatu du.
Bekat’uros LGBTQIA+ euskal besta hirugarren urtekoz iraganen da Atharratzen. Apirilaren 12an egun osoko egitaraua antolatu du Prefosta elkarteak, usaiako karrika inguruarekin, kontzertuekin eta ikusgarriekin.
Transfeminismoak argia eta konplexutasuna ekarri ditu gorputz, genero eta desirei buruzko eztabaidetara. Hala ere, itzalak ere sortu ditu. Ustezko koherentzia politiko erradikal baten izenean –askotan hegemonia oso zehatz bati lotua–, diskurtso transfeminista batzuek... [+]
Larretxeatarren oinordea da, aizkolari, harri-jasotzaile, txinga-eramale eta, oro har, herri-kirolari handien ondokoa. Patxi du aita; Donato, berriz, osaba. Hasier Larretxea, aldiz, da gizarte langile, da idazle, da homosexual. Harro beharko genuke denok.
Ikaslez lepo zegoen Leioako Hezkuntza Fakultatea pasa den asteazkenean, Samantha Hudson zetorrelako. 1999an jaiotako Mallorcako artista, abeslari eta influencer transgeneroa da. Kantatzen Duen Herria topaketetako izarrak ilara amaigabea zuen selfie eta autografoak emateko, eta... [+]
Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako trans pertsonei zuzendutako protokolo asistentziala eguneratzea da helburua. Lehen Mailako Arretako Taldeak (LMAT), trans pertsonentzako Lehen Mailako Arretako Zerbitzu berriak (tLMAZ) eta Gurutzetako Unibertsitate Ospitalean dagoen Genero... [+]
Bilbo, 1954. Hiriko Alfer eta Gaizkileen Auzitegia homosexualen aurka jazartzen hasi zen, erregimen frankistak izen bereko legea (Ley de Vagos y Maleantes, 1933) espresuki horretarako egokitu ondoren. Frankismoak homosexualen aurka egiten zuen lehenago ere, eta 1970ean legea... [+]
"Pornografiaren aurrean nola esku hartu. IKTen erabilera nerabeen eta gazteen sexualitateen arretan: errealitateak eta aukerak" ikastaroa emango du Ane Ortiz Ballesterosek (1989, Bilbo). Sexologoa da bera, Training sexologia klinikoan, Genero Berdintasun Teknikaria eta... [+]
1984an ‘Bizitza Nola Badoan’ lehen poema liburua (Maiatz) argitaratu zuenetik hainbat poema-liburu, narrazio eta eleberri argitaratu ditu Itxaro Borda idazleak. 2024an argitaratu zuen azken lana, ‘Itzalen tektonika’ (SUSA), eta egunero zutabea idazten du... [+]