Hegaldi laburrak debekatu ditu Frantziak, kutsadura murrizteko

  • Trenez bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan egin daitezkeen Frantziako Estatu barruko bidaiak ezingo dira hegazkinez egin, CO2 isuriak murriztea helburu. Salbuespenak eta baldintzak tarteko, neurriak eraginkortasun errealetik baino gehiago sinbolikotik duela kritikatu du hainbatek.


2023ko maiatzaren 24an - 11:18
Azken eguneraketa: 14:52

Astearte honetan sartu da indarrean araudi berria, baina debekatu dituzten hegaldiak praktikan dagoeneko ez zituen eskaintzen Air Francek, 2020an Frantziako Gobernuak dirulaguntza bat eman zionetik pandemian bidaia horiek bertan behera uztearen truke.

Zehazki debekatu diren hegaldiak

Debekatu diren hegaldiek alternatiba behar dute izan trenez: trenek bidaia hori ahalbidetu behar dute bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan, eta gainera tren bidaia horiek ordutegi egokia izan behar dute, maiztasun ona eta egoki konektatuta egon behar dute; egun berean joan-etorria egin nahi dutenei horretarako aukera errealak eman behar dizkie trenak.

Horrez gain, bidaia luzeagoak egiteko hegaldi batetik bestera lotura gisa funtzionatzen duten hegaldi laburrak ez dira debekatu.

Beraz, praktikan, Paris-Lyon, Paris-Nantes eta Paris-Bordele hegaldiei eragiten die neurriak. Esaterako, Paris-Marsella hegaldiak funtzionatzen jarraituko du, abiadura handiko trenak gutxi gorabehera hiru ordutan egiten duelako bidaia.

Neurri sinbolikoa?

Lotura egiten duten hegaldiak ez debekatu izana, bi ordu eta erdiko muga eta trenari ezarri zaizkion baldintzak tarteko, neurria anbiziotsuagoa izan zitekeela adierazi dute ahots kritikoek, eta praktikan eragin oso txikia izango duela adierazi dute. Kontuak kontu, norabide berean etorkizunean pauso gehiago emateko lehen urratsa izan daitekeela ere azpimarratu du batek baino gehiagok, CO2 isuriak murriztea helburu.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Larrialdi klimatikoa
2024-04-12 | Hiruka .eus
Itsasoaren gainazalaren tenperatura-igoerak makroalgetan izan duen eragina aztertu dute

Azken lau hamarkadetan itsasoaren gainazalaren tenperatura-igoerak makroalgen komunitateetan izan duen eragina aztertu du EHUko ikerketa-talde batek. Bizkaiko kostaldeko eremu batean sakonera-puntu desberdinak ikertu dituzte eta ikusi dute egituratzaileak diren afinitate hotzeko... [+]


2024-04-12 | ARGIA
Espainiako Estatuan karbono dioxido gehien isurtzen duten hamar enpresen artean: Repsol, Iberdrola eta ArcelorMittal

2023an, karbono dioxido isuriek %5,3 egin dute behera Espainiako Estatuan. Gehien isurtzen duten hamar enpresen artean, bakarrak egin du gora, Iberia hegazkin konpainiak, %10,7ko igoerarekin. Kutsatzaileen zerrendan aurrena Repsol dago.


Lehen aldia da klima larrialdiaren harira estatu bat zigortzen duela Europako Giza Eskubideen Auzitegiak

Suitza zigortu du Estrasburgok, estatu horrek bideraturiko klima politikak adindunen eta oro har herritarren osasun eskubidea zangopilatzen duelakoan. Ebazpena txalotu dute talde eta norbanako ekologistek eta diotenaz, ondorioak izanen ditu gainontzeko estatuengan ere, besteak... [+]


2024-03-31 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Bestaldera begira

Eta arkitektoen burbuilean, krisi klimatikoaren gaineko kezka igartzen al da? Galdetu dit agroekologoak.

Eraikuntzaren sektorea CO2 emisioen portzentaje altuaren eragilea izanik, galderak zentzua badu. Naomi Klein-ek Honek dena aldatzen du liburuan kontatzen du nola hegazkin... [+]


2024-03-24 | Nicolas Goñi
CO2a atmosferatik kentzeko ingeniaritza: lurra ustiatzen segitzeko aitzakia?

Klimaren arazoa ingeniaritza kontu bat soilik ote da? Atmosferaren berotegi efektua indartu du munduaren industrializazioak, karbono dioxido kopuru erraldoiak isuri baititugu airera, gure biziraupena kolokan ezarri arte. Zergatik ez, beraz, karbono dioxido hori berriz harrapatu,... [+]


Eguneraketa berriak daude