Garraiolarien grebak ekonomiaren arrakalak azalerazi ditu beste behin

  • Joan den astelehenetik greban dira Espainiako Estatuko kamioilari ugari eta bere eragina nabaritzen hasi dira beste arlo askotan jadanik, elikadura industrian kasu. Euskal Herrian Hiruk eta Tradinsak egin dute bat grebarekin. Garraio sektoreko prekarizazioak, energia kostuen ezin eramanak eta hornidura kateen menpekotasunak, sistema ekonomiko honen itzalak agerian utzi ditu berriz.


2022ko martxoaren 17an - 16:43
Garraiolari ugari ari da greban (argazkia: Hiru sindikatua)

Erregaien prezioen gorakada salatzeko garraiolariek laugarren greba eguna izan dute ostegun honetan eta berriz ere kamioi-karabanek hartu dituzte errepideak gurean, goizeko 8:00etan Zierbenatik Elorriorantz abiatuta.

Garraiolarien Defentsarako Espainiako Plataformak deitu du lanuztea Espainiako Estatu osoan, eta Euskal Herrian Hiru sindikatuak eta Tradinsa Nafarroako elkarteak babestu dute. Laugarren egunean hornidura falta sumatzen hasi da hainbat sektoretan, batez ere antxoa eta berdel kanpaina betean dauden inguratze arrantzan eta esne-industrian.

Hiruren esanetan sektorean lan baldintzak prekarizatzen dituzten jokabide “makurrak” izaten dira, batez ere kooperatiba “faltsu” eta azpikontratazioetan

Enpresa kimikoek ere alarma jo dute hornidura gabe geratzen ari direlako eta horrek ur araztegietan eragin dezakeelako: “Instalazio horiek ezin dira gelditu, osasun eta ingurumen arazo larriak sortzea eragin dezakeelako", azaldu du EAEko enpresa kimikoen AVEQ-KIMIKA elkarteko arduradunak.

Kostuen azpitik lanean

Erregaien garestitzearen ondorioz garraiolariek salatu dute kostuaren azpitik ari direla lanean eta Garraiolarien Defentsarako Plataformaren esanetan garraio enpresa txiki eta ertainen %90 “erabateko kiebran” dago momentu honetan. Gasolioak %35eko igoera izan du azken urtean Espainiako Estatuan, eta gasolinak %24ekoa.

Hiru garraiolari autonomoen sindikatuak azaldu duenez, estatu mailako plataformak egin dituen aldarrikapenak osagarriak dira beraiek dituzten eskaerekin eta horregatik egin dute bat mobilizazioekin. Hiruren esanetan sektorean lan baldintzak prekarizatzen dituzten jokabide “makurrak” izaten dira, batez ere kooperatiba “faltsu” eta azpikontratazioetan. Horregatik, garraioaren tarifen berrikuspen sistematikoa eskatu dute, beste hainbat gauzen artean.

Hiruk mobilizazioak egin ditu Iruñean eta Gasteizen, Nafarroako Gobernuaren eta Eusko Jaurlaritzaren egoitzen atariraino.

Lakuatik joan etorria egin ondoren kamioilariek batzarra egin zuten asteazkenean (argazkia: Hiru sindikatua)

Ekaitz perfektua

Arantxa Tapia Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapeneko sailburuak adierazi du ez duela “ezer aurpegiratzeko” greban dauden kamioilariei, baina Ukrainako gerraren egungo nazioarteko testuinguruan greba horrek “ekaitz perfektua” sortu dezakeela.

Logistika eta portuetako arduradunekin egindako bileraren ostean egin ditu adierazpenok Tapiak, eta kazetari baten galderei erantzunez aitortu du Ertzaintza ez dela “irtenbide bakarra” errepideetan eta horniduran ematen ari diren arazoak konpontzeko: “Entzun egin behar dira zein diren beraien [grebalarien] arazoak, batzuk egiturazkoak dira, baina beste batzuk, erregaien prezioa bezala, azkar konpondu behar dira”.

Espainiako Gobernua: “Atzean eskuin muturra dago”

Kamioilarien pikete eta protestek eta poliziaren erantzunak hainbat istilu eragin ditu Espainiako Estatuan, baita egoera arriskutsuak ere.

Espainiako Gobernuko bozeramaile Isabel Rodriguezek “ultraeskuinak dituen jokabideekin” lotu ditu hauek eta nabarmendu du grebalariak beste langileak “boikoteatzen” ari direla. Zentzu berean, Raquel Sánchez Garraio ministroak esan du ez dela eseriko “biolentzia erabiltzen duten erradikal batzuekin”.

Adierazpen hauek harrabotsa sortu dute. Greba deitu duen garraiolarien plataformak “guztiz mespretxatuak” sentitzen direla azaldu du eta garraioaren sektore zati garrantzitsu bat “kriminalizatzen” ari direla.

Hiruk azaldu du berak deitutako mobilizazioak “normaltasunez” ari direla egiten eta agintarien gomendioak bete dituztela une oro. “Hiruk errespetatu egin du dagoeneko prezioen berrikuspena lortu dute afiliatuen lan egiteko erabakia”, dio sindikatuak, baina garraiolarien aldarrikapenei erantzuteko eskatu die administrazioei.

Patronalak badaki zer egin: greban interbenitu

Automozioa, siderurgia eta petrolio enpresetako patronalek, beren aldetik, “urgentziazko interbentzioa” eskatu diote Espainiako Gobernuari, garraiolarien lanuztearen ondorioz lantegiak “gelditzea” eragozteko.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Ekonomia
Gilen Konkistatzailearen oinordeko aberatsak

Hastings (Ingalaterra), 1066. Gilen I.a Normandiako dukearen gudarosteak Harold II.a erregearen tropak mendean hartu zituen, eta tronua eskuratu zuen. Gilen I.a Konkistatzailea 1087 urtera bitartean izan zen errege.

Normandiarren konkistaren ondorengo erregealdi horretan,... [+]


Austeritatearen itzulera
Arau fiskal berriei baietza eman diete Bruselan eta murrizketa sozialei atea ireki

Europar Batasuna pandemia aurreko zerga arau zorrotzetara bueltatzeko bidean da, Europako Parlamentuak estatu kideek duten defizita eta zorpetzea mugatzeko neurri fiskal berriak onartu ostean. Ecofinek 2023 urte amaieran erabakitakoari jarraiki, austeritate eta murrizketa... [+]


Materialismo histerikoa
Erabakimena

Balirudike dena kontrolpean dagoela, badakitela guri nola sinetsarazi edozer, ez dugula inoiz, berez, guk nahi duguna egiten. Iragarki konstante batean bizi bagina bezala, esaten dugu “aukera berdintasuna”, eta pentsatzen dugu esaten ari garela “aukera... [+]


Etxebizitza arazoa eta lan-mundua

Etxebizitza duina izatea gero eta zailagoa da. Berdin du esaldi hori noiz irakurtzen duzun, urteak pasa eta arazoa gero eta larriagoa da.

Nola izan daiteke bizitzeko oinarrizkoa den eskubidea, teorian hainbat legek babestutakoa, EAEn eskubide subjektibo moduan onartu berri... [+]


Eguneraketa berriak daude