"35 Huts" antzezlana

Ez da kasualitatea oinordetzak dakarrena

  • Handi, erraldoi eta arrotz bilaka daiteke eszenatokia bere buruaren konpainia baino ez duen aktorearentzat. Gorputz beretik diharduten hiru pertsonaien arteko bakarrizketa ardatz, belaunaldi arteko oinazeak eta oinordetzak jarri ditu jomugan Esti Curielek 35 huts antzezlan berrian. Azpeitiko 37. Antzerki Topaketetan estreinatu ondoren, abenduaren 20an egin zuen herrikideen aurrean saioa, Zumaian. Urtarrilaren 24an da ikusteko hurrengo aukera, Bermeoko Nestor Basterretxea aretoan, 20:00etan.

Miren Osa Galdona @Mirentx_U
2020ko urtarrilaren 15a
Argazkia: Arnaitz Rubio Aprea (Baleike)

35 urte betetzear dagoen Axun da protagonista. Familiako maldizio bat oinordetzan jaso duelakoan, noraezean dabil aspaldian, etorkizunak zer ekarriko dion jakiteko beldurrak harrapatuta. Madarikazioetan sinetsi ez arren, amarengandik ustez jaso duen zoritxarrari ihesean bizi da, zer gerta ere erantzunen bat prest izateko asmoz. Amona du bidelagun, eta hari kontatzen dizkio barruko mamuek sorrarazten dizkioten ezinegonak. Amonak, ordea, beste interes batzuk ditu; bakarra, egia esatearren: irrati nobela mexikar bati adi ematen baititu egunak, kate motzean lotuta.

Ordubete inguru irauten duen obra freskoa da 35 huts. Itsasontzi forma duen bainuontzi bat, pasa den mendeko irrati eder bat eta rantxerak dira lehen begi kolpean publikoari deigarri egingo zaizkion elementuak, ez baita besterik ikusten oholtza gainean. Azpimarratzekoa da atrezzo eta aktore urriko antzezlana izanik ere, eszenatokiak transmititzen duen sentsazioa oso aberatsa eta oparoa dela: elementu bakoitzak zergatia du, eta Curielek primeran betetzen du espazioa, pertsonaia bakoitzari dagokion lekua emanez.

Umorea da ahalduntzeko bidea

Azaleko gaiak jorratzen dituen antzezlana dela pentsa daiteke lehen minutuetan, izaera axolagabea duen pertsonaia aurkezten zaio publikoari obra hasi bezain pronto. Aurrera egin ahala, ordea, ertz asko agertzen da, eta belaunaldi arteko genealogiak pisua irabazten du: arbasoengandik jasotzen dugunak emozionalki pertsonengan duen eragina edo ama izateko 35 urteren inguruan emakumeok sentitu behar dugun “sasi-desira”, besteak beste. Umorea da istorioaren eta amona eta bilobaren arteko harremanaren motorra, eta nabari da atzeko lan handia dagoela. Publikoaren algarak hasieratik amaiera arte entzun ziren.

Bere burua “ahalduntzeko asmoz” ekin zion proiektuari Esti Curielek. Aspaldian halako erronka bati heltzeko gogoz baitzegoen, zerotik antzezlan bat sortu, produzitu eta berau interpretatzekoa gogoak piztu zion ekiteko indarra. Miren Gojenola eta Aitziber Garmendia izan ditu bidelagun, zuzendari lanean bata, testua fintzeko ardurapean bestea. Halako hiru profesionalekin nekez atera zitekeen kalitate baxuko ezer, eta emaitzak ez dio kontrakorik, gustura ikusteko moduko ikuskizuna egin baitute, emozioak eta oinordetzak erdigunean jarriz.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal hauetan artxibatua: Antzerkia  |  Feminismoa  |  Zumaia  |  Bermeo

Antzerkia kanaletik interesatuko zaizu...
Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude