Euskarazko hedabideak publizitate instituzionalik gabe utzi ditu Iruñeko Udalak

  • Audientzia osoaren %10 duten hedabideek parte hartu ahal izan dute Iruñeko Udalaren lizitazioan, eta Iruñeko biztanleriaren %10,5 da euskalduna.

Artikulu hau CC BY-SA 3.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2020ko urtarrilaren 22an - 07:22

Iruñeko Udalak esparru-akordio berri bat ezarri du hedabideetan publizitate instituzionaleko kanpainak txertatzeko. Sei hedabieetan 600.000 euro inbertituko ditu aurten Enrique Maiaren udal gobernuak. Euskarazko hedabiderik ez dago zerrendan.

Publizitatea esleitzeko lizitazioan parte hartzeko aukera gutxi eman dizkie Navarra Sumak euskarazko komunikabideei. CIES hedabideen azterlanaren 2019ko lehen olatuaren audientzia-datuen arabera gutxienez Iruñeko audientzia osoaren %10 duten hedabideek parte hartu ahal izan dute. Iruñean egindako azken Inkesta Soziolinguistikoaren datuen arabera, Iruñeko biztanleriaren %10,5 da euskalduna. Hala, euskaraz aritzen diren komunikabideek ia audientzia potentzial osoa eduki beharko lukete parte hartzeko. Baldintza horrekein, beraz, kanpoan utzi ditu udalak euskaraz aritzen diren komunikabideak.

Iruñeko Euskalerria Irratiak, publizitate instituzionala jasotzeko aukera izan dezan, hiriko ia biztanle euskaldun guztiek entzun beharko lukete, %95,6k. Aurreko lau urteetan Euskalerria irratiak 24.000 euro inguru jaso ditu urtean, Iruñeko Udalaren publizitate instituzionalagatik. Aurten ez du ezer jasoko.

%75eko pisua izan du audientziak balorazioan

Guztira lau izan dira aurkeztutako proposamenak baloratzeko irizpideak, audientzia 75 puntura arte puntuatu dute; proposamen ekonomikoa 10 puntura arte;  hobekuntzak, 5 puntura arte; eta irizpide sozialak, gehienez, 10 puntura arte.

Diario de Navarra (Brandok Comunicacion) eta Diario de Noticias (Zeroa Multimedia) egunkarietan eta edizio digitaletan, eta navarra.com (Glocal Influence) prentsa digitalean sartuko du aurten publizitatea. Irrati-iragarkiak, berriz, SER eta Cope irratien entzunen dira. Navarra Television izanen da Iruñeko Udalaren iragarkiak emitituko dituen telebista bakarra.

Aurreko urtearekin alderatuta, %25 murriztu du Iruñeko Udalak publizitatearen aurrekontua.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Euskara
Zenbat kostatzen den euskaldun izatea

Euskara ikasi eta erabiltzen hasi nintzenean, berehala jabetu nintzen euskaldunentzat haietako beste bat gehiago bilakatu nintzela (gasteiztar euskaldun berria izanda azken bagoietakoa, baina barruan). Nire artean pentsatzen nuen Euskal Herria herri ederra zela; etimologikoki... [+]


2024-03-25 | Leire Artola Arin
Burbuilaren ostean badago zer erein

Irundik Baionara, ezin ezkutatuzkoa izan da 23. Korrikak eragindako harrotasuna. ‘Herri Harro’ leloak zentzua hartu duela ikusi dugu lekuko hartzaileen aurpegietan, eta atzetik euskararen alde oihuka aritu diren korrikalariengan. Bakoitzak bere gorputzetik eta bere... [+]


Eguneraketa berriak daude