Espainiako gobernuko zortzi ministeriok ez dute publizitatean gastatutakoaren daturik eman nahi

  • Espainiako Gardentasun Kontseiluak zortzi ministeriori iragarkien datuak publiko egin behar dituztela exijitu ostean, salaketa jarri dute Auzitegi Nazionalean erabakia ez betetzeko.

     


2017ko ekainaren 05an - 11:20

 

Iragarki instituzionaletan zein irizpide jarraitzen diren eta ea komunikabide batzuk modu berezian laguntzen dituzten jakiteko informazio hau eskatu zien ministerio guztiei Eldiario-k pasa den urrian. Zortzi ministerioek entzungor egin ostean Gardentasun Kontseilura jo zuen egunkariak.

Eldiario-k kontatzen duenez, zenbateko zehatzak publiko egitera derrigortu zituen Gardentasun Kontseiluak, eta orain Auzitegi Nazionalera jo dute zortzi ministerioek, informazioa ezkutatzen jarraitzeko.

2015ean 37,7 milioi euro gastatu zituen espainiar gobernuak komunikabideetan jarritako iragarkietan. Ordea, ezin da jakin zeintzuk diren komunikabide bakoitzari emandako zenbatekoak eta zein irizpiderekin egiten diren banaketak.

Iragarki Instituzionalen legeak irizpide objektibo eta ez partidistekin banatu behar direla esaten duen arren, Eldiario-k  salatzen duenez, ez dago horrela egiten den edo ez jakiterik.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Publizitate instituzionalaren banaketa
2023-12-17 | Axier Lopez
Jaurlaritzaren publizitate banaketa
Botere mediatikoak eskuindarra eta erdalduna izaten jarrai dezan

Euskal Herriko erakunde publikoek urtero milioiak banatzen dituzte hedabideen artean, instituzioen publizitatea zabaltzearen edo hedabideen ekimenak babestearen truke. Oro har, datu publiko horien gardentasun ezak zaildu egiten du argazki osoaren jabe egitea, baina zorionez,... [+]


2023-12-17 | Axier Lopez
Jaime Gómez-Obregón
"Datuak zabaltzen dituzte aho txikiarekin, gardena izatea beste gauza bat da"

Jaime Gómez-Obregón ingeniariak oso tresna baliagarria sortu du Jaurlaritzaren diru publikoaren erabileraz gehiago jakiteko. 2018tik 2022ra erakunde horrek hedabideen artean banatu dituen publizitate kanpaina guztien datuak prozesatu, aletu eta era ulergarrian... [+]


Daniel Grabner, ikerlaria
"Egunkari nagusi gehienak erabat menpeko dira publizitate instituzionalarekiko, desagertu egingo lirateke gabe"

Hitzarmena iragarkien truke - hedabideen eta Austriako Estatuaren arteko menpekotasunak. Izenburu hori dauka Daniel Grabner ikerlariak (Austria, 1990) KriKoWi konferentzian egindako aurkezpenak. Bertan xehe azaldu du publizitate instituzionala nola banatzen den herrialde... [+]


2021eko datuak
Donostiako Udalak ia milioi erdi bat euro banatu dizkie gaztelaniazko hedabideei, publizitate instituzional kontzeptuan

Ia milioi erdi bat euro ordaindu zizkien gaztelania hutsez edo nagusiki hala diren hedabideei Donostiako Udalak publizitate instituzionalaren bidez, eta euskarazkoei, kontrara, 32.000 euro. El Diario Vasco eta Ser Irrati kateak diru-poltsaren ia erdia jaso dute, eta euskarazko... [+]


2021-04-13 | ARGIA
Iruñeko Udalak euskarazko hedabideak publizitate instituzionaletik kanpo utzi ditu

Administrazioan Euskaraz Taldeak salatu duenez, Iruñeko Udalak 2020. urtetik publizitate instituzionaletik kanpo utzi ditu euskarazko hedabideak, ez dutelako audientzia osoaren %10. Euskararen aldeko taldeak oroitarazi du 2016ko inkesta soziologikoaren arabera,... [+]


Eguneraketa berriak daude