Ana Oregi Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuak Euskadi Irratiari adierazitakoaren arabera, informazio gutxi eskaini du Espainiako Gobernuak Gasteiz eta Burgosen loturaz, baina bere ustez orain arte jakindakoa “arraroa” da.
Eusko Jaurlaritzak ez du gaiari buruzko informazio zuzenik eta ofizialik, baina dirudienez, Espainiako Gobernua bigarren mailako trenbide mota bat ari da aztertzen Gasteiz Burgosekin lotzeko. Oregiren ustez, Europarekin lotura egin behar duen trenbide sare batean ezohikoa litzateke hori.
2006an Espainiako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak hitzarmena sinatu zuten eta batzordea sortu Abiadura Handiko Trenaren lanak zehaztu eta jarraipena egiteko. Lehen bilera hartatik atzo arte bildu gabeak ziren.
Ingurumen eta Lurralde Politikako sailburuak Euskadi Irratian esandakoaren arabera, Jaurlaritzak hartutako konpromisoak beteko ditu 2016rako. Soilik lan horiek burututa ordea, ez litzateke nahikoa Abiadura Handiko Trena igarotzeko. Espainiako Gobernuak bestelako lan batzuk bukatu beharko lituzke. Oregiren ustez, 2018a baino lehen ez da Abiadura Handiko Trena abian izango.
EAEko lehendakari Urkulluren eta Oregiren ustez, Euskal Y-a ez da isolatuta geratuko. Beste kontu bat da abiadura azkarreko zati horiek zein kalitateko loturak izango dituzten Espainiarekin eta Frantziarekin.
EH Bilduren iritziz, "zorakeria" da Abiadura Handiko Trenaren lanekin jarraitzea.
Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.