AHTaren egitasmoaren gaineko mozioa eta honi egindako emendakinak eztabaidatuko dituzte Arabako Batzar Nagusietako talde politiko desberdinek gaur, hilak 17. Abiadura Handiko Trenaren aurkako plataformek testuinguru hori baliatu nahi izan dute proiektua geldiarazi eta inbertsioa gastu sozialera bideratzea eskatzeko. Araban 3.000 milioi eurotik gorako kostua izango du AHTak.
Gaur, uztailak 17, Osoko Bilkura egingo dute Arabako Batzar Nagusietan eta Abiadura Handiko Trena izango da eztabaidagai nagusietako bat. Arabako Alderdi Popularrak mozioa aurkeztu du “Gasteizekiko abiadura handiko konexioa bizkortzeko beharrari buruz”, gainerako alderdi politikoek PPren mozioari emendakinak aurkeztu dituzte ere.
Testuinguru horretan AHTaren aurkako Arabako plataformek Batzar Nagusiei eskatu diete egitasmoa gelditu eta trenaren inbertsioa gastu sozialetara bideratzeko. Abiadura Handiko Trena arbuiatu eta egungo trenbide-korridoreak hobekuntza egokiekin erabiltzea galdegin diete alderdi desberdinei.
AHTaren aurkako plataformek Europako Kontuen Auzitegiak duela aste batzuk berretsitakoa gogorarazi dute eta egungoa bezalako egoeretan “horrelako proiektuen zentzugabekeria” salatu nahi izan dute. Gobernu desberdinek urteetan osasungintza eta gizarte-zerbitzuak bezalako arloetan murrizketak egin dituzten bitartean AHTa bezalako azpiegituretako aurrekontuak hazi baino ez dira egin.
3.000 milioi euroko kostua
Espainiar Estatua da biztanle bakoitzeko abiadura handiko kilometro gehien dituen estatua; trenaren erabilerari dagokionean, ordea, azken postuan kokatzen da kilometro bakoitzeko bidaiari ratiorik baxuenarekin. Europako garraio Batzordetik jasotako kritikek ere ez dute Espainiar Gobernua geldiarazi eta tren-korridore berriak eraikitzen jarraitzen du “kontu publikoetan egindako gastu izugarria zein ingurumenaren eta lurraldearen aurkako erasoa justifikatzen duen inolako txosten edo azterketarik gabe” adierazi dute Arabako plataformek.
Arabako AHTaren hiru lineen proiektuak ingurumen-inpaktuen ebaluazioaren zain daude. Proiektuak orotara, gain-kosturik ez izatekotan, 3.000 milioi euroko kostua izango du Araban: Burgos-Gasteiz lineak 1452 milioi euro, Gasteizko sarrerak eta honen lurperatzeak 872 milioi euro eta Gasteiz-Iruña lineak 850 milioi euro.
AHT Gelditu elkartearen esanetan, AHTren obretan asteartean izandako heriotza bezalakoen atzean "esklabotza-baldintzak" eta "tratu arrazista umiliagarri eta iraingarriak" baino ez daude. Atxondoko Udalak gertatutakoa ikertu eta argitzeko eskatu du. AHTko obretan... [+]
Abiadura Handiko Trenaren kontrako plataformak astelehenean jakinarazi zuen Espainiako Gobernua eta Nafarroakoa egiten ari diren zundaketa kanpainak ez duela etenik. Izurdiagan eta Otsobin herri mugimenduak lortu zuen geldiaraztea legezkoak ez ziren eta baimenik gabe abiatu... [+]
Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]