AHT-Gelditu!-k antolatuta eta Sakana Trenaren Alde plataformak lagunduta bizikleta-martxa egin zen Martzillatik abiatuta Altsasura arte. Hori baliatuta, Sakana Trenaren Alde plataformak gutun irekia zuzentzen dio Altsasuko Udaleko Alkatea den Javier Ollo jaunari.
Otsailaren 14ko Altsasuko Udalaren bilkuran Abiadura Handiko Trenaren gaia aztertu zen eta Geroa Baik aurkeztutako mozioa onartu zen, Javier Ollo jauna alkateak berak defendatu zuena. Mozio horretan, De la Serna ministroak aurkeztutako proiektuarekin bat etorriz, prestazio handiko errei bikoitzeko plataforma berri baten aldeko apustua egiten da, zeinek ibilbide erdiko eta luzeko pertsonen garraiorako eta merkantziendako balioko duen, Europako Oinarrizko Sarearen estandarrak betez. Hori guztia, Euskadin garatutako Euskal-Y-ren ereduari segituz eta Zaragozan dagoenarekin lotura eginez.
Hala ere, logistikan aditutako guztiek onesten dute Abiadura Handiko eredu hori eta merkantzien garraioa bateraezinak direla; alegia, soilik paketeria arinerako izanen litzatekeela baliagarria, abiadura handiak eskatzen dituen baldintza teknikoengatik. Horregatik, frogatuta dago eredu hori ez dela baliagarria merkantziaren garraioari bere oinarrizko zentzuan etorkizuneko irtenbidea emateko.
Beste aldetik, Europako Kontuen Auzitegiak txosten kritikoa eta zorrotza egin du Europan eta, bereziki, Espainiako Estatuan garatzen ari den Abiadura Handiko ereduarekiko. Txosten horren arabera, eredu hori dirutza xahuketa itzela da (oso errentabilitate eskasa, gainkostuak ...), plangintza kaskarrekoa (erabiltzaile gutxi eta kasu askotan tren konbentzionalen abiadura dutenak), eta irizpide politikoei jarraikiz eraikiak eta ez beharrizanei (beste era batera esanda, elitismoa eta ustelkeria). Gainera, aski ezaguna den datu ekonomiko bat da, hain zuzen ere, AHTaren garapena Espainiako Estatuan eragiten ari den milaka milioiko defizita.
Horregatik guztiagatik, Sakana Trenaren Alde plataformatik Altsasuko Alkate jaunari honako hau eskatzen diogu:
1- Ekonomikoki xahutzailea eta sozialki eta ekologikoki suntsitzailea den AHT eredu horren sustapenerako erabili diren garapen ekonomikoa, lurralde kohesioa, ekologia, eta abar, bezalako marketineko azpi-jokozko hitz-hutsalak alde batera utzita, Altsasurako, Sakanarako eta, oro har, Nafarroarako benetako garapen ekonomikoa eta soziala bermatuko dituen tren eredu baten alde argi egin dezala.
2- Egungo trenaren garapena bere gaitasun guztian sustatu dezala (bikoizketa, hirugarren erreia, trazaduraren hobekuntza...) maila altuko zerbitzuak lortzeko eta pertsonen eta merkantzien garraioa ahalbidetuko dituena.
3- Nafarroako Gobernuaren eta Estatuaren aurrean aldarrika dezala Altsasuk Nafarroako trenaren historian izan duen komunikazio gune eta ardatzaren eginkizuna, eskatuz bere hornidura hobetzea eta maila guztietako zerbitzuak areagotzea, bai pertsonentzat, bai merkantzientzat.
Sinatzaileak:
Artikulua Guaixek argitaratu du eta Creative Commons lizentziari esker ekarri dugu.
AHT Gelditu elkartearen esanetan, AHTren obretan asteartean izandako heriotza bezalakoen atzean "esklabotza-baldintzak" eta "tratu arrazista umiliagarri eta iraingarriak" baino ez daude. Atxondoko Udalak gertatutakoa ikertu eta argitzeko eskatu du. AHTko obretan... [+]
Abiadura Handiko Trenaren kontrako plataformak astelehenean jakinarazi zuen Espainiako Gobernua eta Nafarroakoa egiten ari diren zundaketa kanpainak ez duela etenik. Izurdiagan eta Otsobin herri mugimenduak lortu zuen geldiaraztea legezkoak ez ziren eta baimenik gabe abiatu... [+]
Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]