Iruñean 400 lanpostu murriztuko ditu Volskwagenek datozen bi urteetan

  • Auto elektrikorako bidean egokitu beharra duela iragarri du multinazional alemanaren Nafarroako lantegiak, eta horren ondorioz, datozen bi urteetan 400 lanpostu murriztuko dituela jakinarazi die langileei.


2023ko irailaren 28an - 09:44
Azken eguneraketa: 2023-09-29 08:41:05

Aspalditik datorren kontua da, baina hasi da zehazten apurka: 2024aren erditik eta 2025 artean bi txanda eta erditan egingo dute lan Iruñeko Volkswageneko lantegian, asteazkenean zuzendaritzak langile batzordeari jakinarazi dionez.

Bileran azaldu dietenez, datorren martxoan jada ez du Polo markako autorik egingo, hura lau hamarkadatan bertako produktu izarra izan ondoren. Orain egiten den Taigo markakoa ere ez da egingo 2026tik aurrera, eta konbustioko motorretan T-Cross marka bakarrik mantenduko dute.

2024an 255.000 auto ekoitziko duela iragarri du zuzendaritzak, 2025ean 215.000 eta 2026an 200.000 bat mila. Azken urte horretarako bi auto elektriko fabrikatuko dira Landabenen: Skodako SUV elektrikoa eta Volkswageneko ID2X izenekoa.

Egoera horiek behin-behinekoak lirateke zuzendaritzaren arabera, 2027 eta 2028rako urtero 350.000 auto ekoiztea aurreikusten baitute, eta orduan, berriz ere egungo lanpostu kopurura iristea espero dute.

Ekoizpenaren gainbehera

Azken urteetako salmenta joera ikusita, baina, pentsa liteke oso gaitza izango dela kopuru horiek egiazkoak izatea. Azken hamarkadako bi data aipatzeagatik, 2016an 296.000 auto ekoitzi ziren Iruñeko Landabeneko poligonoan eta 2022an 288.000. Areago, 40 urteko salmenta errekorra 2011koa da 353.353 autorekin.

Datu horiei erreparatuta, beraz, nekez pentsa daiteke ondorengo urteetan produkzio ahalmen hori eta iragarritako enplegu maila berreskura daitezkeenik. Batetik, automozio sektoreak onartuta du askoz auto elektriko gutxiago ekoitziko duela. Bestetik, auto elektrikoa fabrikatzeko errekuntza motorrak egiteko baino langile gutxiago behar dira; bateria da kotxe elektrikoaren pieza garrantzitsuena eta dagoeneko iragarrita dago ez dela Landabenen egingo.

Azkenik, beste faktore garrantzitsu bat aipatzeagatik, Txinako auto elektrikoa indar handiz sartu da Europako merkatuetara: adituen arabera, kalitatez europarra bezain ona izanik 8.000-10.000 euro merkeago saltzen da.


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Automobilgintza
2024-02-20 | Gedar
Europan, auto berri guztiek izan beharko dute datu-erregistragailu bat

"Kutxa beltz" baten modukoa izango da EDR gailua: mikrotxip baten bidez, auto bakoitzaren gidatzeari buruzko datuak gordeko ditu. Derrigorrezkoa izango da uztailetik aurrera.


2023-12-12 | Leire Artola Arin
Elon Musken Tesla blokeatzen ari dira Suedia, Danimarka, Norvegia eta Finlandiako langileak

Auto elektrikoen ekoizlerik handiena den Tesla enpresako Suediako 120 mekanikarik grebari ekin zioten urriaren 27an, hitzarmen kolektiboa negoziatzeko, eta inguruko herrialde eta sindikatu nagusietara zabaldu da Musken aurkako boikota. "Elkartasun greba" deritzonaren... [+]


Jaurlaritzak aitortu du "aktiboki" presionatu duela ibilgailuen isuriei jarritako muga atzeratzeko

Europako Batzordeak ezarri nahi zuen Euro 7 araua indarrean jartzeko epea atzeratzea txalotu du Arantxa Tapiak: "Lehenago edo beranduago hartu beharreko erabakia zen".


Ibilgailuen isurien mugak malgutu dituzte Europar Batasunean, automobilgintza industriari laguntzeko

Euro 7 araua, isuriak murriztea helburu duena, aurreikusitakoa baino beranduago sartuko da indarrean: ibilgailu arinen kasuan 2027an eta 2029an astunen kasuan.


Mozilla Fundazioa: "Auto modernoak amesgaiztoa dira pribatutasun ikuspegitik"

Datu-bilketa masiboari eta pribatutasunaren urraketei buruz hitz egitean mugikorrak, ordenagailuak, telebista eta bozgorailu adimendunak… etortzen zaizkigu burura. Inor gutxik aipatuko ditu autoak. Hala ere, gaur egun sentsore, kamera eta mikrofonoz betetako gurpildun... [+]


Eguneraketa berriak daude