Auto elektrikoak hornitzeko jarritako helburuak lortzea "ezinezkoa" dela aitortu dute gasolindegietako buruek

  • 2030. urterako autoen %15 erabat elektrikoa izatea aurreikusi badute ere, horiek hornitzea ez dela errentagarria izango nabarmendu du Espainiako Estatuko Gasolina-Zerbitzuguneetako Enpresarien Konfederazioko buru Nacho Rabadánek, Iruñean egindako bilkura batean.

Nafarroan 262 gasolina-zeerbitzugune daude, irudian Tuterakoa. Argazkia: Navarra Estaciones

2023ko irailaren 13an - 07:46
Azken eguneraketa: 11:05

Auto elektrikoen salmenta eta erabilera bultzaka datozela nabarmendu dute, hizki larriz, mundu osoko hedabide eta arduradun politikoek. Berrikitan, Energiaren Nazioarteko Agentziaren buru Fatih Birolek esan du petrolioaren munduko "eskaera gailurra" laster iritsiko dela, energia eolikoaren eta auto elektrikoen produkzioaren hazkuntzagatik –ekuazio horretan ordea ez du sartu peak oil edo petrolio gordinaren eskaintza gailurra, adituen arabera aspaldi jo genuena, 2005ean zehazki–.

Hala, teoria horren arabera, energiaren deskarbonizazioan eta trantsizio horretan giltzarri izango omen da auto elektrikoa. Baina gaur egun, elektrikoek oraindik apenas suposatzen dute automobil guztien %5 herrialde gehienetan, eta 2030. urterako %15 izatea aurreikusten da.

Haatik, garapen horrek muga asko dituela ikusten ari gara, eta ez soilik bateriak egiteko edo elektrizitatea lortzeko beharrezkoak diren mineral eta energia fosilen xahuketari dagokionez. Logistika ere ez dago bermatuta etorkizunera begira, auto elektrikoen errekarga lekuak errentagarritasun urrikoak izaten segitzen dutelako gasolindegien jabeentzat.

Nafarroako Gasolina-Zerbitzuguneen Enpresarien Elkarteak antolatutako jardunaldi batean, Iruñean, Espainiako Estatuko Gasolina-Zerbitzuguneetako Enpresarien Konfederazioko buru Nacho Rabadánek aitortu du "ezinezkoa" izango dela jarritako helburuak lortzea, horrek "frustrazioa" eragin arren herritarren artean.

Diario de Noticias egunkariak jaso ditu Rabadánen hitzak. Auto elektrikoa errekargatzera joaten den bezeroaren profil berezia nabarmendu du: eros ahalmen handikoa, "auto bakoitzeko batez beste 42.000 euro gastatu dituena" eta "ingurumenarekiko arduratsua". Baina profil hori, apenas dago gasolindegietan, eta errekarga gune publikoak martxan dauden denbora osoaren %4 baino ez dira erabiltzen: "Ezinezkoa da errentagarria izatea negozio pribatu batentzat".


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Energia krisia
GNL: Louisianako zingiretan jokoan dira munduko klima eta osasuna

Energia krisiak eta Ukrainako gerrak hauspotuta, Gas Natural Likidotua (GNL) bihurtu da munduko lehengai estrategiko eta preziatuenetakoa. AEBetako hegoaldean gasa modu horretan biltegiratu eta esportatzeko planta erraldoiak egin asmo ditu industriak, baina Joe Bidenen gobernuak... [+]


2024-03-25 | ARGIA
"Megaproiektu berriztagarrien egungo hedapenaren aurka eta bizitzaren alde" manifestua sinatu dute hainbat alorretako 75 pertsonak

"Elite ekonomiko baten pribilegioak iraunarazten diren aldi berean, konponbide faltsuak eskaintzen dizkigute, egiazko konponbideek beharko luketena onartu gabe: oligarkia energetikoa erabat auzitan jartzea, hazkunde ekonomikoaren aginduarekin haustea, gure eredu produktibo... [+]


2024-03-20 | ARGIA
Jasangarritasunaren Euskal Azokak hamargarren edizioa egingo du asteburuan Durangon

Berdeago Azoka egingo dute martxoaren 22tik 24ra, Durangoko Landako Gunean. Energia-eraginkortasunaz eta kontsumo arduratsuaz kontzientziatzeko helburua du Jasangarritasunaren Euskal Azokak, ingurumena babesteko irtenbideak tarteko.


Adrián Almazán
"Gizartearen logika algoritmikoarekin, gizakiak esplotatzen jarraituko dugu"

Fisikan lizentziatua eta Filosofia doktore, Gasteizen du ohiko bizitokia Adrián Almazánek (Madril, 1990), baina egun Madrilgo Carlos III Unibertsitatean ematen ditu klaseak. Digitalizazioak ingurumenean, energian eta gizartean sortzen dituen eraginak izan ditu... [+]


Eguneraketa berriak daude