Europan, auto berri guztiek izan beharko dute datu-erregistragailu bat

  • "Kutxa beltz" baten modukoa izango da EDR gailua: mikrotxip baten bidez, auto bakoitzaren gidatzeari buruzko datuak gordeko ditu. Derrigorrezkoa izango da uztailetik aurrera.

Argazkia: 12vpersonalcar.com
Artikulu hau CC BY-SA 2.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2024ko otsailaren 20an - 08:10

Trafiko-istripuetan hildako pertsonen kopurua hutsera jaitsi nahi du Europar Batasunak 2050. urterako. Ustez helburu hori betetzea argudiotzat hartuta, hainbat erreforma ari da ezartzen errepideetan eta ibilgailuetan, Advanced Driving Assistance System (ADAS) delakoaren barruan. Sistema horri lotuta onartu dituzte hainbat neurri; hala nola, erreien mantentzea, larrialdi-egoeretarako balaztatze sistema aurreratua martxan jartzea, neke-detektagailuak ezartzea, abiadura adimenduna sustatzea...

Neurri horien artean erabaki dute auto berrietan "kutxa beltzak" jartzea. Event Data Recorder (EDR) izenez ezagutzen da sistema hori: datu-erregistragailu bat izango litzateke, eta hegazkinetako kutxa beltzen moduan funtzionatuko luke. Ibilgailu bakoitzaren gidatzeari buruzko informazioa jaso eta gordeko luke, mikrotxip baten bidez.

Datorren uztailaren 16tik aurrera, derrigorrezkoa izango da ekoizten diren auto berri guztiek datu-erregistragailu bana eramatea. Sakelako telefono baten tamainakoa da gailua, eta gidariaren eserlekuaren azpian jarriko dute. Autoaren telemetria grabatuko du: abiadura, indarra, balaztatzeak... Teorian, trafiko-istripuak ekidite aldera, gidatzean jarraitu beharreko hainbat irizpide egongo dira martxan, eta markatuta egongo da zer nolako informazioa jaso beharko duten EDR gailuek, "erretentzio sistema" bati eta elementu seinalagarri batzuei jarraikiz.

Teorian, talka bat gertatu baino bost minutu lehenago aktibatuko dira datu-erregistragailuak. Dena den, kritikak jaso ditu sistema berriak, gidarien intimitaterako eskubidea urratu dezakeelakoan. Ohartarazi dute EDR gailuak informazio-iturri bat izan daitezkeela trafiko-zuzendaritzentzat, bestelako agintaritzentzat edota aseguru-etxeentzat.

Momentuz, eta Mapfreren web-orri baten arabera, ibilgailu-ekoizle bakoitzaren araberakoa izango da datuen erregistroa: ez omen dago araututa zer nolakoa izango den "datuen estandarizazioa".


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Pribatutasunaren babesa
TxikiLinux Txokoa Herri Urratsen, sistema eragile libre eta euskalduna ezagutzera emateko

Igande honetan, maiatzak 12, urtero bezala Ipar Euskal Herriko ikastolen Herri Urrats festa ospatuko dute Senpereko lakuaren inguruan. Aurten, TxikiLinux Txokoa egongo da Xiberoa gunean. 9:00etatik 17:00etara haurrentzako tailerrak prestatu dituzte, sistema eragile libre eta... [+]


Software librearen aldeko apustua Alemaniako Schleswig-Holstein estatu federalean

Software jabeduna utzi eta librera jauzia emateko helburua du Alemaniako Schleswig-Holstein estatu federalak. Hasteko, proba pilotu arrakastatsu baten ondoren, Microsoft Office baztertu eta LibreOffice erabiltzen hasiko dira administrazioan. Aurrera begira aldaketarekin jarraitu... [+]


AntennaPod: entzun podcast guztiak aplikazio bakarrean

Martxoaren 15ean RSSak (Really Simple Syndication) 25 urte bete ditu. Gehienek ez dakite zer den eta beste batzuk hiltzat jotzen dute, baina teknologia burujabetza ikuspuntutik oso interesgarria izaten jarraitzen du eta bizi-bizirik dago. Bitartekaririk gabe gure intereseko... [+]


Eguneraketa berriak daude