Espainiako AHT lineen errentagarritasun falta baieztatu dute

  • Kanaria Handiko Unibertsitateko ikertzaileek egin dute AHTren linea aktiboen gaineko azterketa. Emaitzek diote “ez gizartearentzat eta ezta enpresentzat ere” ez direla errentagarriak jada martxan dauden abiadura handiko lineak. 

Garazi Zabaleta @tirikitrann
2015eko irailak 01
Emaitzek diote \"ez gizartearentzat eta ezta enpresentzat ere\" ez direla errentagarriak jada martxan dauden abiadura handiko lineak (argazkia: dream-alcala.com)

Arlo finantzario eta sozialari begira osatu dute ikerketa adituek, eta ondorioztatu dute azpiegituren eraikuntzan egindako inbertsioak ez direla kasu bakar batean ere konpentsatu. Aztertutako korredoreak Madril-Bartzelona, Madril-Andaluzia, Madril-Levante eta Madril-Estatuko iparraldea izan dira.

Finantza arloaren errentagarritasuna aztertzeko enpresa irabazietan zentratu da ikerketa: zerbitzuen eta azpiegituren gestioa daramaten enpresen irabaziek zenbateraino estaltzen dituzten kostuak –inbertsioa barne– biltzen du.

Errentagarritasun soziala berriz, denbora murriztearekin lortutako onurak zorra ordaintzeko ahalmenarekin eta inbertsioaren eta operazioaren aukera-kostuekin alderatzean datza. Gizarteak abiadura handiko zerbitzuetara bideratu diren diru kantitateei eman ziezaiokeen bestelako erabilpenak dira aukera-kostuak.

Ofelia Betancor eta Gerard Llobet ikerketaren egileek adierazi dute abiadura handiko lineak eraikitzen jarraitzeko motibazio bakarra politikoa dela, eta ez ekonomikoa: “Justifikazio ekonomikoaren gabeziak behartzen gaitu pentsatzera bestelako motibazioak daudela azpiegitura hauen eraikuntzan, hala nola, ustez gobernuei ematen dizkien onura politikoak”.

Kanal honetan artxibatua: Abiadura Handiko Trena

Abiadura Handiko Trena kanaletik interesatuko zaizu...
2017-07-23 | Bea Salaberri
Birzentratzea

Udako etenaldiaren bezpera hauetan, larriki espantatua dute Abiadura Handiko Linearen ondorioz, distantziak laburtuko direla ikaragarri: Paristik Bordele 2 oren eta Baiona 3 oren eta erdira egonen dira. Beldurtzekoa: errazagoa Parisera joatea, Maulera edo Garazira baino.

Kontuak gogorarazi dit Bordeleko Victoire-n duela gutxi nola kafea zintzur kontra sartu zitzaidan 2,20 euro eskatu zizkidatenean. Kafeko. Bi ginen: 4,40 euro. Ez berezia, ez ebakia, kafe huts sinple bat. Eta horra non... [+]


2017-07-16 | AHT Gelditu
Bergara-Derio Mendi-martxaren hirugarren eta azken kronika

Gaur, hilak 16, "Txikizioa borrokatu, bertako elikadura bultzatu!" goiburu duen Bergara-Derio martxaren hirugarren eta azken etapa burutu da, Larrabetzu eta Derio artean.


2017-07-16 | Aiala Elorrieta
Sozialki errentagarri ez den trena

Ordubete pasa, denbora asko ala gutxi ote da? Bilbotik Donostiarako autobusak tardatzen duen denbora da hori. Ordubete pasa lanera iristeko, ordubete pasa kontzertu batera joateko, ordubete pasa laguna edo senidea ikustera joateko, ordubete pasa bilera batera garaiz –edo berandu– heltzeko. Autobusean eserita noala, lehengo batean AHTren inguruko Udako Ikastaroan entzundakoaz hausnartzeko aprobetxatuko dut. Ordubete pasa era desordenatuan hartu nituen oharrak nire buruan antolatzeko... [+]


2017-07-15 | AHT Gelditu
Bergara-Derio Mendi-martxaren bigarren kronika

Gaur, hilak 15, "Txikizioa borrokatu, bertako elikadura bultzatu!" goiburu duen  Bergara-Derio martxaren bigarren etapa burutu da, Izurtza eta Larrabetzuren artean.


2017-07-14 | AHT Gelditu
Bergara-Derio Mendi-martxaren lehen kronika

"Txikizioa borrokatu, bertako elikadura bultzatu!" goiburu duen Bergara-Derio martxari hasiera eman zaio Bergarako Angiozar auzunetik. La Via Campesina nazioarteko Konferentzia Derion (Bizkaian) burutuko du aste honetatik aurrera. Elikadura burujabetza da La Via Campesinaren aldarrikapenen ardatza, baina horretarako lurra behar da. Lurra baliogabetzen den heinean Elikadura Subirautza ia ezinezko bilakatzen dela begibistakoa da.


21 kilometroko tunela Altzania azpian?

Gipuzkoa eta Nafarroa AHTrekin lotzeko konexioa Ezkion egiteak zailtasun tekniko ugari lituzke, eta Sakanako trazatuak ere 5,7 kilometro tunel, 15 zubi-bide eta ia 900 milioi euroko gastua dauka.


2017-07-09 | Juan Mari Arregi
AHT: lotsak eta erantzukizunak

Eusko Jaurlaritzak, bost hilabete lehenago gonbidatu bazuten ere, ez zuen AHTri buruzko mahai-inguru batean egon nahi izan. Deseroso eta lotsatuta ote dago halako diru xahutzearen aurrean?


Elikadura burujabetzaren eta lurraren aldeko martxa

Bergaratik Deriora mendi ibilaldia antolatu dute 'Txikizioa borrokatu, bertako elikadura bultzatu!' lelopean, uztailaren 14tik 16ra bitarte, Via Campesinaren nazioarteko biltzarra Derion egingo dela aprobetxatuz.


2017-07-05 | Euskal Irratiak
Ez da Abiadura Handiko Trenarentzat trenbide berririk izanen momentuz Bordele eta Baiona artean

Ez da Abiadura Handiko Trenarentzat trenbide berririk izanen momentuz Bordele eta Baiona artean, hala iragarri du Emmanuel Macron Frantziako presidenteak. Proiektua garestiegia dela eta lehentasunak markatu behar direla adierazi du.


2017-07-04 | Uriola.eus
Mikel Noval: "AHTa egiteko 10.000 milioi euro bideratzea ez da lehentasun bat"

Ekainaren erdialdean ELAko kongresuan Mikel Noval deustuarra berriz aukeratu zuten Gizarte Politikako, Azterketa Bulegoko eta Ingurumeneko arduraduna izateko. Beste lau urtez jardungo du karguan eta bere bulegoan hartu gaitu Indarberritzen leloa zeukan kongresuaz eta kongresuaren ondorioez berba egiteko. 


Eguneraketa berriak daude