Barrokoaren purutasuna

Montserrat Auzmendi del Solar
2020ko urtarrilaren 12a
Corelli, Vivaldi, Geminiani, Telemann eta Avison-en lanak.
Kontzertinoa eta zuzendaria: Mayumi Hirasaki.
Donostiako Kursaal Auditorioa. abenduaren 14a.

Concerto Köln antzinako musika jotzen duen orkestra baino askoz gehiago da. Ibilbide luze eta oparoa du. 1985ean sortu zen, eta, handik aurrera, mundu osoan kontzertu eta bira ugari egin du. Esan dezakegu aldi barrokoari eskainitako talde nagusienetako bat dela gaur egungo musika-panoraman. Baina horrez gain, kontzertuez gain, topaketak eta mintegiak ere egiten ditu talde honek, eta Concerto Kölnen egoitza Kolonia hiriko lehen antzinako musikaren zentroa bihurtu da.

Esan bezala, musika barrokoari erabat lotuta dago talde hau, baina errepertorio zabala du, lehen barrokoko musikatik klasizismoraino baitoa. Izan ere, 2017an Wagner Readings izeneko proiektu batekin hasi ziren, Wagnerren Nibelungoaren eraztuna trilogiaren irakurketa historizista egiteko nahian.

Talde famatu honen merezitako ospearen froga Donostian izandako kontzertua dugu. Mayumi Hirasaki biolin jole japoniarraren batutapean, XVIII. mendearen lehen erdiko concerti grossiek osatutako programa eskaini zuten.

Hasieratik bukaeraraino Concerto Kölnen ezaugarriak disfrutatu genituen: estilo pasionatua, freskoa, eta, zentzu onenean, inprobisatua. Inprobisatua, obra bakoitzaren interpretazioa lehen aldiz joko balute bezala ateratzen delako, inongo kutsu ortopedikorik gabe. Gauza bat da bertsio on bat egitea, eta beste bat, bertsio fresko eta nolabait berria eskaintzea, talde honek egiten duen bezala.

Soinu aldetik, gardentasuna eta delikadezia dira haien ezaugarriak, eta halaxe, doitasun osoz jo zituzten egitarauko zortzi concerti grossi. Bi lehendabizikoak, Eguberriei eskainitakoak, Corelliren 8. Concerto grosso op. 6 ‘per la notte di Natale’ eta Vivaldiren biolin eta orkestrarako RV 270 mi maiorrean ‘Il riposo per il Natale’ fin eta gozagarriak atera ziren. Geminianiren Concerti grossi op. 3 re maiorrean eta op. 7 si maiorrean obren irakurketa sakona egin zuten. Charles Avison (Geminianiren ikaslea) konpositorearen 3. Kontzertua sol minorrean interpretatu zuten, aurrekoak bezain perfektua, eta, azkenik, Telemannen Bi txirularentzako kontzertua TWV 52-E2 mi minorrean eskaini zuten, melodiotsu eta arina. Mundiala.

ARGIAn egiten dugun kazetaritza independenteak bultzada merezi duela uste duzu?

Informazio askea lantzen dugu ARGIAn, langileok gara proiektuaren jabeak eta gure informazioen atzean ez duzu sekula multinazionalik, bankurik edo alderdi politikorik topatuko. Gure ustez, burujabetza guztien oinarrian dago informazio burujabetza, ezagutzen dugunaren gainean pentsatzen eta erabakitzen dugu. Horregatik diogu kazetaritza independentea dela demokraziaren oinarrietako bat.

Aldizkaria paperean etxean edo e-postan PDFan jaso nahi duzu? Pozik hartuko zaitugu ARGIAko komunitatean. ARGIAkoa izateko, nahi eta ahal duzun ekarpena egin dezakezu, eta bueltan egoki ikusten duzuna eskatu. Indartu dezagun indartzen gaituena!

Kanal honetan artxibatua: Kontzertuak

Kontzertuak kanaletik interesatuko zaizu...
ASTEKARIA
Azkenak
EGILEA
Eguneraketa berriak daude