Hurbildu operara

Abuztuan mila aukera izango dituzue aisirako, baina, mesedez, tarte libre bat egin urtean zehar gutxitan ematen den ikuskizun batez gozatzeko, opera hain zuzen ere. Eta oraindik ez bazara zale amorratua, baina pentsatzen baduzu gustatuko litzaizukeela operaren sorginkeria sentitzea, joan zaitez La Traviata ikustera. Musika Hamabostaldiaren egitarauak dioen bezala, Europa osoan ez da izango pertsonarik Verdiren obra hau ezagutzen ez duenik.

Alexandre Dumasen Kamelien dama nobelan oinarritzen da argumentua. Istorio erromantiko eta dramatikoa da, oso, non itxurakeria eta zurikeriak kontrajartzen zaizkion benetako maitasunari, eta, behar duen bezala, heroiaren (Violetta Valéry) heriotzarekin amaitzen den. Negar egitekoa, bai. Egia esan, obra hau Verdiren produkzioan inflexio puntu bat izan zen. Bere aurreneko lanek (Oberto, Un giorno di regno, Nabucco) identitate nazionaleko sentimendu sakona adierazten zuten. Baina, denborarekin, pasioak eta arimaren sufrimenduak izan ziren bere kezka nagusiak, eta La Traviata opera horren isla da. Kritika gogorrak jaso zituen, ez alde artistikotik, lan aberatsa eta perfektua baita, garai hartako gizartearen moralitatearekin bat ez zetorrelako baizik. Prostituta baten maitasunagatiko sakrifizioa, eta gizartearen biktima bezala azaltzea, ez zen batere onargarria.

Musikaz, zer esango dugu. Verdi, Verdi hutsa, melodiatsua, adierazkorra, sentsiblea. Benetan erakargarria. Beharbada, munduan gehien antzezten den opera izango da. Aldi honetan, Musika Hamabostaldiak eskainiko digun emanaldian, Josep Bros tenorea izango dugu, Alfredoren rolean (joan den irailean ABAOren produkzioan abeslari bera izan genuen), eta Desirée Rancatore Violetta gaixoa izango da. Susana Gómezek egingo du eszena zuzendaritza eta Pietro Rizzo izango da zuzendari musikala. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa edukiko dugu fosoan eta Easo Abesbatza arituko da koru lanetan. Gogora zaitezte abuztuaren 11n eta 13an emango dela, Donostiako Kursaal Auditorioan. Ez galdu!


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Musika
Makrofestibalak: ezin neurria hartu eukaliptoari

Boga Boga festibala antolatu dute Donostian, eta jaialdiaren bezperatan, EHUko Uda Ikastaroen barnean, bi eguneko jardunaldiak egin dituzte Dabadaba aretoan, Egia auzoan. Hainbat musikari ez ezik, zenbait makrofestibalen antolatzaileak bertaratu dira hizlari gisa, baita... [+]


2024-09-12 | Xalba Ramirez
Erreskatatu-ka-tu-tu-ka

Tuka esaten da
Tu-K
Autoekoizpena, 2024

----------------------------------------------

Musika elektronikoa Euskal Herrira iritsi da!” irakur daiteke, azken urteotan, hango eta hemengo titularretan. Kazetariek entrega datak dituzte pentsatzeko ordua iritsi aurretik,... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Noiz hasi ginen kantatzen?

Geissenkloesterle (Alemania), dela 42.000 urte. Danubio ibaiaren arroko kobazuloan bizi zirenek txirula bat egin zuten hegazti hezurrak eta mamut bolia erabiliz. Garai bertsuan, Esloveniako Divje Babe kobazuloko biztanleek ere txirula bat egin zuten hartz baten femurra baliatuz... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


2024-08-30 | ARGIA
Aurtengo hiru disko on eta gomendagarri

ARGIAko erredakzioak aurtengo zortzi hilabeteotan kaleratu diren diskoen artean hiru hautatu ditu, gomendatzeko.


Eguneraketa berriak daude