Tren sozialaren aldeko finantzaketa kolektiboa abiatu dute

  • Araba, Nafarroa eta Burgoseko Trenaren Aldeko Alternatiba plataformek abiatu dute kanpaina eta "gaur egun AHTrentzako esklusiboa den proiektuaren aurrean alternatiba bat lantzea" da helburua, ingeniaritza azterketa batez. Horretarako, 12.000 euro bildu behar dituzte.

Artikulu hau CC BY-SA 4.0 lizentziari esker ekarri dugu.

2022ko martxoaren 23an - 08:13
Finantzaketa kolektiboa abiatu dute Araba Tren Sozialaren Alde, Nafarroa Trenaren Alde, Miranda Por el Tren eta Bureba es Futuro (Burgos) plataformek, AHTrentzako korridore esklusiboa egiteko proiektuaren aurrean, "benetako azterlan alternatiba bat" lantzea helburu.

 

Azterlan horrek egungo trenbidearen bikoizketa, hobekuntza eta doikuntza landuko ditu, Nafarroako zatian. Gaur egungo azpiegituren "hobekuntza garrantzitsua" suposatuko du proposamenak: egungo trenbide lerroak dituen gune korapilatsuak desagertu, gune batzuk lurperatu eta saihesbideak egingo lirateke. Horrela, mota guztietako trenek erabili ahalko dute trenbidea: goi abiadura eta prestakuntza handikoak, distantzia motz, ertaineko eta luzeko trenak, zein merkantziak garraiatzen dituztenak.

Trenaren aldeko plataformek azaldu dutenez, proposatzen duten proiektuak ADIFen eta RENFEn ordezkaritza duten sindikatu guziek maiatzaren 14an aurkeztu zuten hitzarmena babesten du (UGT, CCOO, CGT-LKN, SF, SCF y SEMAF) eta Ministerioak daraman trenbide politikari jarraitasuna ematen dio Mediterranear-Kantabriar Korridoreko hainbat bide tarteetan egin duten bezala.

Finantzaketa kolektibo kanpaina

Bi hilabete iraungo du finantzaketa kanpainak. 12.000 euro lortzea da helburua, proiektua finantzatzeko. "Ekimen honen helburua trenbideetako ingeniaritza azterketa batek bermatuko duen alternatiba bat garatzea da, hau guztia, kontsentsu handiago batez egina eta lurraldearen kohesioa ziurtatuko duena bertako biztanleen beharretara egokitua. Honekin batera, gaitasun teknikoak gehituko zaizkion alternatiba izango da merkantzien garraiorako ere balioko duena eta ingurumenari kalte askoz txikiagoak eragingo dizkiona", azaldu dute.

Webgune bat jarri dute eskuragarri, azterlanak egiten dituen aurrerapenak kontsultatu ahal izateko. Izan ere, trenbidea pasatzen den herrietan batzarrak egingo dira, ideiak jasotzeko.

"Inoiz baino garrantzitsuagoa" da, plataformen arabera, baliabide eta aurrekontuak "zorrotz" erabiltzea. Izan ere, larrialdi klimatiko betean gaudela, ezinbesteko lehengaiak agortzen ari direla gogorarazi dute.

Link honetan egin daiteke ekarpena: https://www.kukumiku.com/eu/proyectos/trenaren-aldeko-alternatiba/


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: "Trena benetako garraiobide bihurtu dadin"

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
"Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da"

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik "urtetxo" batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


Eguneraketa berriak daude