Parisen, bidegorrien erabilera bikoiztu egin da urtebetean

  • COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino,  Pierre Breteau kazetariak Le Monde egunkarian jasotako grafikoetan ikus daitekeenez.


2023ko azaroaren 21an - 10:14
Azken eguneraketa: 12:18
Argazkia: Emilie Chaix / Ville de Paris

Goranzko joera 2019an hasi zen –garraio publikoaren sektoreko grebak tarteko–, eta konfinamendu ondorengo urteetan ere berean mantendu da."Bagenekien bizikletaren erabilera moda hutsetik harago zihoala", adierazi du udaleko mugikortasun arduradun David Belliard-ek. "Azken asteetan eguraldiak txarrera egin duen arren Parisen, bidegorrien erabilerak gora egin du". Bidegorri-sarea handitu eta seguruagoak egitea funtsezkoa izan da, baita bizikletentzako aparkalekuak eta bestelako azpiegiturak jartzea ere. Izan ere, garraiobidea edozein delarik ere, erabilera hazi egiten da azpiegiturak hobetu edo berriak sortzen direnean.

Trafiko gehien dagoen uneetan errepideak saturatu egiten dira, ez ordea bidegorriak –nahiz eta autoak baino bizikleta gehiago ibili–, bigarren hauek espazio txikiagoa okupatzen dutelako. Bizikleta batek gutxi gorabehera 1,5 metro koadro behar du pertsona bat garraiatzeko, auto askok baino bost bider gutxiago (gehien saltzen den SUV autoak, Peugeot 2008ak, 7,5 metro koadro behar ditu). Zentzu horretan, Parisko kaleetan dabiltzan autoen okupazio-maila 1,1 pertsonakoa da batez-beste.

Hainbat datu bildu du kazetariak erreportajean. Esaterako, 2021eko datuek erakusten dutenez –emaitza berriagoak ez dira plazaratu oraindik–,  bidaien %5,6 egiten da bizikletaz Parisen, eta %9 autoan –2001ean %50 inguru egiten zenean–.

 

>> Gaiaz informazio gehiago, urriko Larrun aldizkarian: Mugikortasun jasangarria. Bestelako hiri-ereduaren aldeko pedalkadak.


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Mugikortasuna
'Bidegi auzia' berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


2023-10-29 | Jon Torner Zabala
Nola jan espazioa, espazioa jan duenari?

Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]


Eguneraketa berriak daude