Hezkuntza publikoko irakasleok hamabost urtetan berriztu gabeko lan-hitzarmena eguneratzeko eta hobetzeko beharra eta eskubidea dugu. Horretarako, benetako negoziazio batean murgilduta egon beharko genuke, baina errealitatea negargarria da. Negoziazio batean, alde oro ados jartzeko, konfiantza eta eskuzabaltasuna oinarri izan behar dira, helburu jakin batera iristeko. Kasu honetan, Hezkuntza Sailaren jarrerak ez du laguntzen helburura iristen: ahoz esaten dutena ez dute betetzen, partzialak dira bidaltzen dituzten proposamenak, berandu bidaltzen dituzte gainera, eta eskaintzen dutena bera iraingarria da Euskal Eskola Publikoa erreferente izatea nahi duen ororentzat.
Urtarrilean Hezkuntza Publikoko hainbat kolektibok mobilizazio dinamikak martxan jarri genituen sindikatuon gehiengo zabalarekin. Kolektibo denak elkarrekin, bakoitza bere espazioarekin: irakasleak, haurreskolak partzuergoko hezitzaile eta langileak, eta sukaldari-garbitzaileak. Kolektibo bakoitzak bere ibilbidea izan du, eta gaur gaurkoz irakasleen lan gatazka da konpontzeko gelditzen den bakarra.
Negoziatzeko prestasun garbia du STEILAS sindikatuak, borrokarako ere bai, ordea. Argi dugu, Euskal Eskola Publikoko irakasleak lan-hitzarmen berria eta eguneratua behar dugula
Irakasleon sektorean sindikatuok hainbat hartu-eman izan ditugu Hezkuntza Sailarekin. Urtarrilean eta otsailean greba deialdiak adostu eta burutu genituen STEILAS, LAB, ELA eta CCOO sindikatuok, lan gatazka konpontzeko helburuz, argi baitago grebak direla administrazioa mugiarazten duten erreminta bakarra. Greba horiei esker, azken hamabost urteetan egon ez den nolabaiteko martxa hartu du negoziazioak. Esan genezake abiapuntu erreala eta materiala martxoaren 25ean ordu txikietan eskaini zutena izan zela, nahiz eta goizaldean Hezkuntza Sailak aldebakarrez hautsi zuen negoziazioa. Urtarril eta otsailean egindako greba jendetsuei, martxoan bost greba egun arrakastatsu gehitu dizkiegu, eta horretaz gain, euskal eskola publikoko komunitateko kideek babes zabala eskaini diete gure aldarrikapenei, eta hala ere, eta horren guztiaren kontra, Hezkuntza Saila negoziazio mahaiaren jitea larritasuneraino tenkatzen ari da.
Hezkuntza Sailaren azken eskaintza esku artean, negoziazioko bloke guztietan gabeziak eta xuhurkeriak agerikoak dira: gazteberritze planean atzerapausoak, soldataren igoera ñimiño baldintzatua, baliabideei dagokionez eskasia edonon; orokorrean, zakurraren putza!
STEILAS sindikatuak Hezkuntza Publikoko irakasleen lan akordioaren negoziazioa erantzukizun osoz hartzen du, egoera berak hala eskatzen baitu. Eskuzabaltasunean eta konfiantzan oinarrituta ari garen arren, Hezkuntza Sailak, sektorean lehen indarra garen sindikatua serio hartu ez, eta barre eta trufa egiten ari zaigun sentipena dugu.
Negoziazioak egiazki negarrerako zioak ipintzen dizkigu aurrez aurre. Amorruak eta aurrera egin ezin horrek negargurari ematen dio bide, batetik, bestetik, ordea, malko horiek elikatzen dituzte, baita ere, borroka dinamika berriak aurrera eramateko grina eta indarra: maiatzean aste osoko grebara deitu ditugu irakasleak. Negoziatzeko prestasun garbia du STEILAS sindikatuak, borrokarako ere bai, ordea. Argi dugu, Euskal Eskola Publikoko irakasleak lan-hitzarmen berria eta eguneratua behar dugula, ez hamabost urte zaharkituta dagoena. Sindikatuon aldarrikapen zehatzak eta aletuak badituzte jada. Horrexegatik, Euskal Eskola Publikoa duintzeko borondatea da nabarmen falta zaiena. Lan gatazka gainditzeko neurriak hartzeko eskatzen diogu Hezkuntza Sailari.
Yolanda Porres, Haizea Arbide eta Javi Kerexazu, STEILAS sindikatuko ordezkariak
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Euskararen normalizazioaren motorrak herri dinamikara bueltatu behar du aurrera egin nahi badugu
Antropologo eta ingeniaria den Yayo Herrerok dioen bezala, datu bat da. Horren jatorria ulertzeko erraza den baieztapen xume batean laburbil daiteke: Lurra agortzen ari da.
Gaia konplexua da. Ikuspegi asko daude, interesak gurutzatzen dira, informazioa desinformazioarekin... [+]
Sasijakintsua, jakineza eta franco txikia: horiexek dira aurrekoan Gotzon Lobera jaunak, Bilboko kale batzuen izenak aldatzeko ekimenaren kariaz, Deia egunkarian zuzendu dizkidan epitetoak. Ez du nire izena aipatu, egia, baina neu izan naizenez urte eta erdi luzeko borrokan... [+]
Euskara badago Bilbon, baina non? Eta zertarako? Nork sortzen du euskarazko kultura, eta nork sostengatzen? Galdera horien aurrean, udalaren azken urteetako erabakiei begira, argiago ikusten da euskara eta kultura bizirik nahi ditugunontzat kezkagarriak diren erabakiak hartu... [+]
Hasieratik argi utzi nahiko nuke ez naizela inolaz ere feminismoan, sexu- eta genero-teorietan ezta LGTBIQ+ komunitatearekin lotutako gaietan aditua. Gizon txuri heterosexual bat naiz, ezkertiarra esan dezagun, bere burua feministatzat hartzen duena (edo feministen aliatua,... [+]
Goizaldeko lehenengo eguzki-izpiekin batera zabaldu ditu ateak Kirikiño Ikastolak. Zapatua da, auzolan eguna. Parte-hartze batzordeko arduradunak irrintzia egin eta lanera bideratu ditu bertaratu diren ehundik gora partaide: “Hemen erronkak denonak dira! Aurrera,... [+]
Amasa-Villabonako EH Bilduk argitaratutako idatziaren harira, hainbat adierazpen egin nahiko genituzke. Lehenik eta behin, argi utzi nahi dugu larrialdi klimatikoari aurre egitearen urgentzia ukaezina dela, eta horregatik, krisi honekiko dugun kezkagatik beragatik jartzen dugula... [+]
Milaka pertsonak modu aktiboan parte hartu dute, eta hala jarraitzen dute, XXI. mendeko holokausto telebisatu handienaren aurka protestatzeko, eta pertsona horiei errespetu eta miresmen handiena zor diet. Baina, gizateriaren zoritxarrerako, askoz gehiago dira, egoerarekin... [+]
Gizakia kosmosa da. Kosmosa, mundua ez da gizakiarena, askotan hala dela ematen badu ere.
Udako solstizioan, egunez eguzkiak itsutu egiten gaitu duen argiaren indarrarekin, baina gauak ederrak dira, zeruan izar dirdiratsuak kabitu ezinka ikusten ditugunean. San Juan suaren... [+]
"Saharar erradikalizatuek Estatu Islamikoaren burutza hartu dute Sahel-en". Izenburu asaldagarria, berriki argitaratua, baina hasierako asalduratik harago, testuaren irakurketa eta analisi sakonago bat eginda, honako ondorio hauek atera daitezke.
Kezka, ezinegona eta... [+]
Aurrean duzunak min ematen badizu, ez begiratu aurrera. Muturren aurrean duguna saihesteko logikoa dirudi, ezta? Zer ikusiko ote du gutako bakoitzak albo aldera so egiten duenean? Beharbada, miope batek betaurreko bila ikusten duen antzeko zerbait.
Miope bezain itsu,... [+]
Gu gara euskara. Euskara gure baitan bizi da. Guk biziarazten dugu. Euskara bizi dugu eta euskarak bizi gaitu. Guk elikatzen dugu eta gu elikatzen gaitu. Euskara gara. Euskara egiten dugunean euskarak egiten gaitu. Guk dugu, euskarak gaitu.
Euskararik gabe ez gara, eta hori... [+]
Barau kolektiboak beti erdaraz izaten ziren, baraualdi bat euskara hutsean antolatzen hasi ginen arte. Irakurketa dramatizatuak taldean, abestu, dantzatu, arnasketa kontzientea, masaje trukaketa, Bergarako igerilekura jaistea, kanten liburuxka... eta pilota partiduak.
Aurten,... [+]
Zenbat min jasan dezake bihotz batek?
Zenbat aztarna sentitu dezake azkenengo bihotz-taupadara arte?
Jaiotzen garenetik, min desberdinak sentitzen ditugu. Desilusioak eta arazoak, gero eta helduago garenean, orduan eta jasanezinagoak bihurtzen dira.
Jolasa bukatzea... [+]
Askotan hitz egin izaten da (dugu) banketxeen inguruan, kritika askoren jo-puntuan jarriz behin baino gehiagotan. Inor gutxi ezagutzen dut banketxeei buruz zerbait txarra esan ez duenik… baina, era berean, inor gutxi ezagutzen dut banketxeen zerbitzurik erabiltzen ez... [+]