Nafarroako Gobernuak AHT bere horretan eraikitzen jarraitu nahi duela salatu dute

  • Sustrai Erakuntza fundazioak salatu du Nafarroako Gobernuak izena aldatu diola AHTaren proiektuari jendea nahasteko: Prestazio Handiko Trena deitu du, baina atzean proiektu bera dagoela esan du. Gainera, salatu du proiektuak hutsune handiak dituela.


2017ko otsailaren 28an - 13:13
Sustrai Erakuntzak abiarazitako kanpaina. (Arg.: Euskalerria irratia) Sustrai Erakuntzak abiarazitako kanpaina. (Arg.: Euskalerria irratia)
Inoiz baino beharrezkoagoak dira eskuin muturraren gezurrei
aurre egingo dieten hedabide independenteak

Fundazioak dio hauteskunde kanpainan beste proiektu bat azaldu nahi izan zutela izen aldaketarekin, baina ez dago aldaketarik UPNk eta PSNk 2013an aurkeztutako proiektutik. Gainera, 2015ko irailean Nafarroako trenbide eredua aztertzeko aukera eskaini zitzaion gobernuari, baina Geroa Baik eztabaida egiteko aukera ukatu zuen, Sustrai Erakuntzaren arabera.

Esan du proiektua zaharkituta dagoela, eta ez duela errentagarritasun sozial edo ekonomikoaren azterketarik. 2015ean Auzitegi Gorenak emandako epaiak dio Iruñeko eskualdeko Ingurumen Eragin Adierazpena iraungita dagoela, eta Kontuen Ganbarak ere “beste garaietako” proiektu bat dela ondorioztatu du. “Beste garai bateko parametro ekonomiko zein sozialak dituen azpiegitura da, lehenbizi eraiki egiten da, eta ondoren eraikitakoari justifikazioa bilatzen saiatzen dira”. Navarra Arena eta Noaingo aireportuen adibideak jarri ditu fundazioak, konparaketa egiteko.

Nafarroako Gobernuak dio AHT/PHT eraikitzen jarraitzeko Espainiako Estatuarekin hitzarmen ekonomiko berri bat sinatu behar dela. Fundazioak erantzun dio ez dela lehentasunezkoa hitzarmen berri bat, “baizik eta Nafarroak zein trenbide eredu behar duen zehaztea”. Fundazioak dio orduan litzatekeela posible hitzarmen ekonomiko berria sinatzea.

Kalte ugari  

AHT/PHTaren eraikuntzak aurreko trenbide sarearen desegitea ekarriko duela dio Sustrai Erakuntzak, eta horrek asko mugatuko luke herri askotako mugikortasuna. Esaterako, Nafarroa Erdialdeko herri batzuetan egun dituzten trenbide loturak galduko lituzkete. Madrilera bidaiatu ahal izateko, autoz Iruñeako geltoki berrira mugitu beharko lirateke, ondoren trenean berriro Erdialdetik pasatzeko Madrilera bidean.

Bestalde, Nafarroa “jasangarritasunetik urrunduko litzateke”. Xahutze energetiko handiagoa, CO2 emisio gehiago, lur mugimendu handiak eta eremu babestuetako kalteak ekarriko ditu.

Amaitzeko, Sustrai Erakuntzak azpimarratu du jada zorpetuta dauden instituzio publikoek dirua xahutzen jarraituko dutela. Trenak 3.000 edo 4.000 milioi euroko kostua izango duela dio, eta horrek zerbitzu publikoetan murrizketak ekarriko dituela.

Sustrai Erakuntzak abiarazitako kanpaina. (Arg.: Euskalerria irratia)

Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Atxondon hildako langilea “diru-gosearen” biktima izan dela salatu du AHT Gelditu!-k

AHT Gelditu elkartearen esanetan, AHTren obretan asteartean izandako heriotza bezalakoen atzean "esklabotza-baldintzak" eta "tratu arrazista umiliagarri eta iraingarriak" baino ez daude. Atxondoko Udalak gertatutakoa ikertu eta argitzeko eskatu du. AHTko obretan... [+]


Gorka Ovejero, AHTren kontrako plataforma: “Zundaketen lana sabotajeen bidez oztopatzen ari omen dira, baina salaketarik ez da egin”

Abiadura Handiko Trenaren kontrako plataformak astelehenean jakinarazi zuen Espainiako Gobernua eta Nafarroakoa egiten ari diren zundaketa kanpainak ez duela etenik. Izurdiagan eta Otsobin herri mugimenduak lortu zuen geldiaraztea legezkoak ez ziren eta baimenik gabe abiatu... [+]


2025-05-07 | ARGIA
Euskal Herria Bizirik sareak kanpaldia egingo du Donemiliagan, “lurraren defentsa antolatzeko”

Maiatzaren 16tik 18ra izango da kanpaldia, AHTk eta berriztagarrien proiektu batek "mehatxaturiko" Arabako Uribarri Jauregi herrian. "Desjabetu nahi dituzten eremuetan erresistentzia antolatzeko dugun gaitasuna erakutsi eta kaleak betetzetik mendiak hartzera pasako... [+]


Badago lotura Euskal Yaren eta AHTren artean Nafarroan

Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]


AHTren atzerapena gaitzesteko gutuna bidali diote Europako Batzordeko Garraio Komisarioari Pradalesek eta Roussetek

EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]


AHTaren zundaketen aurkako ia bi urteko borrokaren balantzea

Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]


Espainiako Sustapen Ministerioa: “Ez dakigu Ezkioko lotunea oso bideragarria den”

Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.


PSNk AHTaren Gasteizko lotunearen alde egin du, Ezkiokoa ez dela “bideragarria” argudiatuta

"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.


2025-02-20 | Gedar
Gasteiz eta Burgos artean AHTa eraikitzen hasteko lanak, aurrera

2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.


AHT Hego Euskal Herrian: 15.000 milioi euroko inbertsioa Irunera abiadura handian iristeko?

Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]


Adifek dio AHTko obretan salatutako lan-esklabotza egoerak “gezurra” direla

AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".


Nafarroako AHTko lanetan esklabotza egoerak daudela salatu du AHT Gelditu elkarteak

Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.


AHTk Arabako nekazal lurren desjabetze handia ekarriko duela salatu dute

Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]


Erriberarako kalitatezko trenbide zerbitzu publikoaren alde

Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]


Eguneraketa berriak daude