Influencer bihurtutako umeak: familia negozio gisa ulertzen denean

  • Sare sozialetan etxe barruko egunerokoa erakusten duten familiak eta Interneteko erakusleiho erraldoian jolasten, makillatzen edo dantzan jartzen dituzten haurrak milioiak mugitzen dituen negozio bilakatu dira dagoeneko. Adin txikikoak babestuko dituen legedia eskatzen du batek baino gehiagok, esplotazioa eta aztarna digitala argudio.

Beren eguneroko intimitatea sare sozialetan saltzen duten familietara ohitu gara. Argazkia: Freepik

2024ko apirilaren 10an - 06:30

Beren eguneroko intimitatea sare sozialetan saltzen duten familietara ohitu gara, baita TikTok, Instagram eta abarretan marka jakinetako jostailuekin eta bideo-jokoekin dabiltzan, marka jakinetako jantzi eta makillajeak erabiltzen dituzten, trebezia eta zaletasun hau edo bestea erakusten duten edota naturaltasunetik gutxi duten solasaldiak dituzten haurretara ere. Youtuberrak, influencerrak eta streamerrak ugaritu diren garaiotan, haurrak tartean agertzeak eta haurrak protagonista izateak bisita asko erakartzen ditu, eta beren produktuak saldu nahi dituzten marka eta enpresek badakite hori.

Nola da posible normalizatu izana 10 urteko haurrak influencer gisa lanean aritzea? Legez moztu beharko litzatekeela eskatzen duen mugimenduak Cam Barrett du aktibista handienetako bat: haurtzaro eta nerabezaroa horretan eman zuen, eta ume influencerren eskubideak defendatzen ditu orain, etekin ekonomikoa tartean den ikus-entzunezko edukiotan adin txikikoek parte har ez dezaten. Berak aukeratu ez zuen arrasto digitalaz mintzo da: hilerokoa lehenengo aldiz jaitsi zitzaionean, adibidez, bideoan grabatu zuten, mundu guztiarentzako ikusgai.

Haurrak protagonista izateak bisita asko erakartzen ditu, eta beren produktuak saldu nahi dituzten marka eta enpresek badakite hori

Fortesa Latifi kazetariak kontatu du, Cosmopolitan aldizkarian. Gaiari buruzko liburua lantzen ari da eta artikulu berean, beste influencer-ohi batek azaldu du txikitan sekulako presioa jasan zuela gurasoengandik, bideoetan parte har zezan eta bideo perfektua egin arte irribarretsu eta alai agertzeko ahalegindu zedin, behin eta berriz, “bestela esaten zidaten ez al zitzaidan familia inporta, ea etxeko denok gosez hiltzea nahi al nuen”. Gaur egun 20 urte dituen emakume honen hitzetan, “batzuetan ez nekien non hasten zen benetako errealitatea eta non bukatzen zen sare sozialetarako aukeratutako errealitatea; ume influencerra izateak ama-alaba baino gehiago, enplegatzaile-enplegatu bilakatu gintuen ama eta biok, eta behin muga hori gurutzatzen duzunean, familia enpresa bihurtzen duzunean, zaila da atzera egitea”.

Sekulako presioa jasan zuen gurasoengandik, “bestela esaten zidaten ez al zitzaidan familia inporta, ea etxeko denok gosez hiltzea nahi al nuen”

“Gustuko dut” eta bisiten gurpil zoroan, esplotazio kasu bat baino gehiago eman dira ezagutzera, baina sare sozialen industrian haurrak erabiltzen dituzten gurasoek Fortesa Latifi kazetariari kontatu diote seme-alabentzat jolas moduko bat dela jardun hau, errespetatzen dutela umeek noiz eta nola agertu nahi duten, eta gainera irabazitako diruaren zati bat haientzat izango dela etorkizunean, ate asko irekiko dien negozioan ari direla parte hartzen; milaka jarraitzaile dituzten kontuen aurpegia izatea pagotxa dela, alegia. Adibide esanguratsu bat ageri da artikuluan, ordea: ama influencer batek bere bi alabak konparatu zituen TikTok-erako bideo batean, esanaz bata eskolako neska arraroa zela eta bestea lagunen artean popularra, eta ahizpa 'arraroa' bideoagatik lotsatuta zegoen arren, bideoa mantentzea erabaki zuten, baita beren orrialdean goian finko jarri ere, bisita asko dituelako. Amak dio saritu egin dituela horregatik: bideoak sorturiko dirua bi alaben artean banatu omen du, logelan egin nahi dituzten aldaketak finantzatu ditzaten.


Irakurrienak
Matomo erabiliz
Azoka
Kanal honetatik interesatuko zaizu: Haurtzaroa
Jaioberrien orpo-proban gaitz gehiago aztertzera behartuko du Osakidetza Espainiako Gobernuak

Jaurlaritzari koloreak atera dizkio Espainiako Gobernuak: Osakidetzak iragarri berri duenean jaioberriei egiten zaien orpo-proban hamalau gaitz antzeman ahalko direla aurrerantzean, gutxienez 22 gaitz behatu beharko ditu, Madrilen aginduz. Nafarroak dagoeneko 30 gaixotasunen... [+]


2024-03-14 | Sustatu
Kirol eta jolas: umeei kirol jolasak erakusteko material praktikoak, euskaraz

Athlon Kooperatiba Elkarteak Kirol eta Jolas egitasmoa abiatu du, Eusko Ikaskuntzaren Asmoz Fundazioarekin elkarlanean. Ekimenak Eusko Jaurlaritzaren Kultura eta Hizkuntza Politika Sailaren laguntza jaso du.


Jaioberrien orpo-probak 14 gaitz bilatuko ditu aurrerantzean EAEn, antzeman daitezkeen 50 gaitzetatik oraindik urrun

Jaioberriaren orpoan zizta eginez, hainbat gaitz aztertzen ditu osasungintza publikoak. Osakidetzak 14ra igo berri du aztertzen diren gaitzen kopurua, baina beste lurralde batzuekin konparatuta, atzeko postuetan dago EAE: Nafarroan 28 gaitz aztertzen dituzte, Galizian 33,... [+]


Haurren laurdenak, nerabeen gehiengoak eta helduen ia erdiak ez du ondo lo egiten

Gaizki edota behar bezainbeste ordu lo ez egitea normalizatu dugun arren, ondorio garrantzitsuak ditu, adinaren arabera ezberdinak. Loari minutuak lapurtzen dizkiogu helduok, denera heldu ahal izateko; umeen ordutegia berriz, “ez da euren beharren araberakoa, helduen... [+]


Eguneraketa berriak daude