Volkswagen-en inbertsioak, kolokan

  • Matthias Müller Volkswageneko presidenteak iragarri duenez, “funtsezkoak ez diren” inbertsioak eten edo atzeratu eginen dituzte. Nafarroako Landabenen 900 milioi eurotako inbertsioa dute aurreikusia.


2015eko urriaren 07an - 10:26
Volswageneko presidente Matthias Müllerrek garai gogorrak iragarri ditu

Isurien eskandaluaren ondorioz VW enpresak burtsan zuen balioa %30 jaitsi ostean hartuko dute neurria. Egoeraren larritasuna ikusirik, auto konpainiako burua garbi mintzatu da: “Oso mingarria izango da. Krisi hau kudeatzeko, asko aurreztu beharko dugu”.  Müllerrek enpresako langileei adierazi dienez, Martin Winterkorn presidente ohiak proposaturiko efizientzia plana berregokitu eginen dute.

Edonola ere, enpresaren helburua “kalitatezko” lanpostuak bermatzen jarraitzea dela azpimarratu du. Ildo beretik mintzatu da Volkswageneko enpresa komiteko lehendakari Bernd Osterloh. Osterlohen esanetan, isurketan neurketak manipulatzeak sorturiko eskandaluak ez du, “momentuz”,  ondorio ezkorrik izango enpresako lanpostuetan.

Landabenen 900 milioi euro

Müllerren iragarpenak arriskuan jar lezake Landabengo lantegian egindako 900 milioi euroko inbertsioa. Inbertsio honek datozen urteei begira enplegua ziurtatzeko balioko luke, baina ez dago garbi Alemaniatik funtsezko inbertsio edota bigarren mailako lez kontsideratuko duten.

Nafarroako Volkswageneko komite-burua den Alfredo Morales lasai agertu da multinazionaleko presidentearen hitzen aurrean. Moralesen arabera, Landabengo lantegiko inbertsio eta lanpostu guztiek “bere horretan” jarraituko dute. “Enpresaren batek bideragarritasuna erakutsi badu, hori Nafarroako Volkswagen da. Beraz, lasai egoteko arrazoiak ditugu”, gaineratu du.

LAB sindikatuak, bere aldetik, sindikatuen eta Landabengo zuzendaritzaren arteko bilera urgente bat egitea eskatu du. Sindikatutik azpimarratu dute diesel motorren manipulazioaren inguruko berriak prentsaren bidez jaso dituztela. Horrela, aipatu bilerarekin zuzendaritzak gertaturikoaren inguruan esateko duena jakin nahiko lukete. “Onartezina litzateke Volkswageneko zuzendaritzak eginiko bekatuen pisua gure gain erortzea”, gaineratu dute.

Europar Batzordeari zuzenduriko sinadura bilketa

Change.org atarian Europar Batzordeari zuzenduriko sinadura bilketa bati ekin diote. Ekimenaren xedea erakunde horrek “Dieselgate” deritzon kasuaren inguruan azterketa abiatzea da. Sinadura bilketa hasi duen Florent Marcellesik esan duenez, Volkswagenen kasua icebergaren tontorra baino ez da: “Eskandalua argitara atera, eta kezka zabaldu da autogintza enpresa gehienetan. Izan ere, diesel motorra darabilten autoen 10etik batek baimendutako isuri kopurua gainditzen du”.

Marcellesiren esanetan, auto konpainiek urte hauetan guztietan egindako “amarruen” ondorioz 40 milioi europar inguru aire kutsatu eta arriskutsua ari dira arnasten. Horren aurrean, soluzioa zein den garbi dauka: “Europako Batzordeak merkatu europarrean dauden auto guztien inguruko ikerketa abiatzea; horixe izan beharko litzateke irtenbiderik behinena”.

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Volkswagen afera
Dieselgate: Volkswagenek erabiltzaileei ordaindu beharko die, baina beren autoa bueltatzekotan

2015ean Volkswagen auto ekoizle alemaniarra epaitegietara eraman zuten, diesel motorrak trukatzeagatik, motorren isurketa kontrolak pasa ahal izateko. Bost urte geroago, epaitegiek erabiltzaile bati arrazoia eman diote, eta enpresak kalte ordainak ordaindu beharko dizkio,... [+]


2020-01-13 | ARGIA
Diesel berrienek ere kutsadura arriskutsua isurtzen dutela erakutsi dute

Dieselgate eskandualen ostean, diesel teknologiazko kotxe berrietan kutsadura arazoak konponduta zeudela uste zuena oker zegoen. Transport & Environment agentziak –Europako hainbat ekologista eta ingurumenaren aldeko elkarte biltzen dituen federazioak– egunotan... [+]


2018-02-14 | ARGIA
Garraio publikoa doan eskainiz, kutsadura murrizten saiatuko da Alemania

Garraio publikoa doan eskainiz gutxitu nahi du aireko kutsadura Alemaniak. Asmo hori jakinarazi diote herrialdeko hiru ministrok, tartean Ingurumenekoak, Europar Batasunari.


2018-01-30 | Andoni Mikelarena
Gizaki eta tximinoekin esperimentuak egin dituzte VW, Daimler, BMW eta Bosch auto ekoizleek

Diesel motorrek igortzen dituzten gasak ez direla osasunarentzat “uste bezain kaltegarriak” frogatu nahi zuten autogintzako hainbat enpresak. Horretarako hainbat herritar gela batean sartu zituzten diesel motorraren gasak arnasten zituzten bitartean telebista... [+]


Ibilgailuen gas kutsatzaileek 107.000 heriotza goiztiar eragiten dituzte urtean

Diesel autoen erdiak eta autobus eta kamioien heren batek gasen isurketen muga legalak gainditzen dituzte. Gehiegizko emisioek 28.000 heriotza goiztiar eragin zituen 2015ean, ingurugiro agentzia estatubatuarrek egindako ikerketa baten arabera.


Eguneraketa berriak daude